Do niedawna należałem do klanu dwugarczkowców. Nabylem wczoraj domino. Pali tak sobie. Nie za rewelacyjnie.
Trzeba długo mielić, przygazować. Nierówno na wolnych chodzi. Nie dymi.
Jak się zagrzeje jest ok. Co mu może być? Od czego zacząć? ?wieca? Zaworki?
Pewnie bez wizyt w serwisie wiele nie zdziałam. Chciałem jednak zrobić wstępne rozpoznanie samemu.
Wszelkie wskazówki mile widziane.
gr
ptasiu [Usunięty]
Wysłany: 2011-07-07, 21:56
Nie chcę się wymądrzać, bo sam niewiele umiem, ale mogę podzielić się tym, co wyczytałem i co czasem sam doświadczyłem. Myślę, że warto zacząć od sprawdzenia linki ssania (mieliśmy na forum taki przypadek, że była za długa w stosunku do pancerza i pomimo ściągnięcia d 1/4 wigni ssania, niewiele tego ssania w efekcie otwierało). To tłumaczyło by długie mielenie i przygazówkę a po rozgrzaniu - okey. Zawory - dobry pomysł, podobno raz w roku warto wyregulować. Poza tym doskwiera czasem zanieczyszczony ga 1/4 nik, różne filterki po drodze, brudny filtr powietrza albo - co często - "wyskoczony" gumowy króciec ssawny - bierze fałszywe powietrze... Warto sprawdzić stan świecy, ona wiele może powiedzieć o spalaniu i prawidłowym ustawieniu ga 1/4 nika. To tak na początek od tego bym zaczął... Pozdro.
gr [Usunięty]
Wysłany: 2011-07-07, 22:00
ptasiu napisał/a:
[...] To tak na początek od tego bym zaczął... Pozdro.
W Afryce miałem problemy z gwałtownym dodawaniem gazu - przygasała na jeden, max dwa cykle. Po wymianie świec problem zniknął. No ale tam były 4 a tu jest jedna :)
Objawy natomiast są bardzo podobne. Trzeba będzie ją jakoś wydłubać ;)
gr
wartburg [Usunięty]
Wysłany: 2011-07-08, 04:20
przy "ciężkim paleniu" pomaga wypalenie paliwa przed odstawieniem moto
wymiana świecy i regulacja zaworów + wyczyszczenie sitka w kraniku oraz wymiana filtra powietrza powinny pomóc ... pó 1/4 niej tylko ga 1/4 nik zostaje
gr [Usunięty]
Wysłany: 2011-07-08, 07:51
wartburg napisał/a:
przy "ciężkim paleniu" pomaga wypalenie paliwa przed odstawieniem moto
Może rzeczywiście paliwa za dużo. Z przyzwyczajenia nie zakręcam kranika (w Afryce nie robi różnicy) - trzeba będzie nowych nawyków nabyć kapkę :)
gr
ptasiu [Usunięty]
Wysłany: 2011-07-08, 08:19
gr napisał/a:
wartburg napisał/a:
przy "ciężkim paleniu" pomaga wypalenie paliwa przed odstawieniem moto
Może rzeczywiście paliwa za dużo. Z przyzwyczajenia nie zakręcam kranika (w Afryce nie robi różnicy) - trzeba będzie nowych nawyków nabyć kapkę :)
gr
Może porównanie jest głupie, ale ja zakręcania kranika nauczyłem się z czasów ś.p. "komarka". Jak raz zapomniałem, to pociekło przez noc i miałem plamę w garażu, trochę zapaszku i pusty bak. Powodzenia i daj znać, jak sobie poradziłeś...
Wartburg - pytanie do eksperta - w jakie świece warto zainwestować? Możesz coś podpowiedzieć, zasugerować? Lubię dobre, sprawdzone rzeczy, mogą troszkę kosztować... Pozdro.
Zwykłe świece spisują sie bardzo dobrze, poprzedni sezon około 15kkm przejechałem na jednej bez problemów (oczywiście z dobrze ustawionym ga 1/4 nikiem, kawa z mlekiem)
Po zakupie musisz zrobić wszystko po kolei:
regulacja zaworów, domino jest na to wrażliwe
czyszczenie ga 1/4 nika, albo przynajmniej podłóż pod wężyk drenujący białą szmatkę i odkręć śrubę spustową z komory pływakowej benzynkę, jak szmatka będzie czysta to ok, jak wyleci rdza i fafroszki to masz do czyszczenia
linka ssania!!! powinien odpalać bez przegazówki, tylko z samym ssaniem otwartym latem na 3/4 około, mi tak odpalał nawet jak ga 1/4 nik, dysza wolnych obrotów był zapierdzielony rdzą do granic możliwości (zardzewiały zbiornik, pomogło założenie dodatkowego filtra paliwa)
koniecznie jak już się nagrzeje i poje 1/4 dzisz kilkanaście minut ustal wolne obroty na około 1500, według mnie (subiektywnie) to co podaje serwisówka to trochę za mało
sprawd 1/4 szczelność krućca dolotowego pomiędzy ga 1/4 nikiem a głowicą (metoda na fajke), na to wskazuje falowanie obrotów
sprawd 1/4 filtr powietrza, choć domi odpala i bez niego ale ciężej wkręca się na obroty
dysza wolnych obrotów powinna być wyjściowo odkręcona na 2.5 obrotów japonia, 2 obroty włoch
jak to wszystko sprawdzisz, i będzie nadal się tak zachowywał to dopiero można mówić o jakiejkolwiek usterce, bo dopiero motór będzie w stanie normalnym do jazdy. Tak naprawdę idzie to wszystko sprawdzić samemu w 2-3 godzinki.
Powodzenia, daj znać koniecznie czy pomogło
edit:
mi najlepiej odpala jak przez sekundę zakręce rozrusznikiem, wtedy odczekam sobie z 5 s aż dysze ga 1/4 nika pozalewają się paliwkiem, drugie zakręcenie owocuje prawie zawsze już miłym pyrkaniem. podobnie odpalało się stare single na kopkę, najpierw przekopać bez zapłonu aby komora i ga 1/4 nik się lekko zwilżyły, no a potem już kop ostateczny odpalający.
A wypalanie paliwa jak koledzy wspomnieli to baaaaardzo skuteczna metoda na dłuższe postoje
Czym więcej garów , tym łatwiej to jakoś startuje
gr [Usunięty]
Wysłany: 2011-07-08, 11:12
adziad napisał/a:
Powodzenia, daj znać koniecznie czy pomogło
Jasne ;)
wartburg [Usunięty]
Wysłany: 2011-07-08, 18:08
"najładniej" to napisał adziad :) - zgadzam się ... choć obroty ustawiam inaczej :
na bardzo/bardzo rozgrzanym silniku przy wysokiej temperaturze otoczenia ustawiam 1600/1700 obr/min - wtedy przy spokojniejszej je 1/4 dzie mam ok 1500/1600 obr ...
... plus jest taki że moto nie gaśnie na zimnym zaraz po ruszeniu i wyłączeniu ssania
ptasiu - daleko mi do "eksperta"
świecę mam "zwykłą" firmy NGK - przy czym należy pamiętać że :
każda nowa świeca ( obojętnie z jakiej firmy ) potrafi szybko "paść" ... bo będzie miała kaprys ;) - zawsze wożę zapasową
gr - ja tylko napisałem : co pomaga na "ciężkie palenie" ;) ...
u mnie jest tak :
jeśli jeżdżę "z dnia na dzień" - zakręcanie kranika nie robi różnicy
jak ma postać dłużej wypalam i pali od strzała
generalnie przyzwyczaiłem się do wypalania i nigdy nie mam problemu z odpaleniem ...
generalnie przyzwyczaiłem się do wypalania i nigdy nie mam problemu z odpaleniem ...
... ale to tylko moje zdanie
Dziś zajarał w miarę ok, ale ssanie było tak na połowie.
Robię test. Wypaliłem do końca, zobaczymy jak będzie jutro.
Muszę poczytać serwisówkę, żeby wiedzieć gdzie on ma jaki dzyngiel, za co pociągnąć, itepe :)
gr
seven9 [Usunięty]
Wysłany: 2011-07-08, 21:02
ja też miałem problemy z odpalaniem. wypalanie benzyny pomagało, ale to tylko obejście problemu. po wyczyszczeniu ga 1/4 nika moto odpala bez problemu, nawet po tygodniowym postoju, bez potrzeby wypalania benzyny.
pozdrawiam.
ptasiu [Usunięty]
Wysłany: 2011-07-08, 23:15
Wartburg, a co to jest to "stare forum". Jakaś konkurencja cy cóś?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum