Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Problem ze sprzęgłem.
Autor Wiadomość
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-06, 08:14   

A wspornik linki ten przy silniku??
Toeretycznie gdybybył dłuższy niż w starym silniku to linka robiłaby się zbyt krótka, a pancerz zbyt długi.... gdybam!
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-06-06, 08:25   

nx-rider, Sprawd 1/4 linkę czy nie jest rozciągnięta na pancerzu w miejscu gdzie przechodzi koło główki ramy i koło cylindra, sprawd 1/4 to mocowanie o którym pisze habit,

Jeżeli nie jest to linka to szukałbym przyczyny w elementach takich jak drążek 10, łożysko 22, napinacze 11 i 12 (masz to wszystko na rysunku poniżej).

Zrób tak: -zrzuć linkę z d 1/4 wigni przy silniku,
-ustaw d 1/4 wignie w pozycji gdzie wyczuwalny jest opór i zrób zdjęcie - porównamy z naszymi.
Jeżeli kąt d 1/4 wigni przy silniku okaże się inny od standardowego, to pewnie któryś z wyżej wymienionych elementów jest w złej pozycji (wypadł jeden z drugiego) lub jest uszkodzony (np. łożysko).

Niewiadomym jest jeszcze jakie mody były robione w silniku, być może ktoś dołożył tam coś ekstra :mrgreen:

sprzeglo.PNG
Plik ściągnięto 139 raz(y) 353,82 KB

 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-06-06, 16:18   

kmaj, dobrze Pisze drążek obstawiałbym na pierwszym miejscu
poprzedni silnik to japoniec chyba co? a ten drugi czy aby nie japoniec ?
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-06-08, 20:59   

Raviking napisał/a:
poprzedni silnik to japoniec chyba co? a ten drugi czy aby nie japoniec ?

oba to japońce tylko że poprzedni był z kopką

Czy ktoś może zrobić i przesłać zdjęcia jak dokładnie (kawałek po kawałku) powinna prawidłowo iść linka sprzęgła ???

Od tego chcę zacząć bo u mnie chyba coś jest napierd......
 
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-08, 23:04   

nx-rider, rano, teraz mój motor jest tak uperdo***ny, że nie widać linki:)
 
     
pluton
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-08, 23:12   

habit, czy to oznacza coraz wiecej OFFU? ;-) :-D
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-06-09, 08:15   

pokoleji

P1190714.jpg
Plik ściągnięto 102 raz(y) 89,83 KB

P1190713.jpg
Plik ściągnięto 88 raz(y) 104,71 KB

P1190712.jpg
Plik ściągnięto 110 raz(y) 146,1 KB

P1190711.jpg
Plik ściągnięto 91 raz(y) 124,15 KB

P1190710.jpg
wcisniete
Plik ściągnięto 103 raz(y) 117,76 KB

P1190708.jpg
Plik ściągnięto 103 raz(y) 98,49 KB

 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-06-10, 14:18   

Dzięki Madart, dzisiaj sprawdzę - porównam u siebie.
Byc może to rozwiąże mój problem.
 
 
     
perLucjano
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-26, 12:17   

Doszukałem się tematu i sprawdziłem u siebie linki i d 1/4 wignie sprzęgła wychodząca z silnika i wszystko wydaje się być ok a manetka sprzęgła wysprzęgla na samym końcu - sam nie zwróciłem na to uwagi bo to moje pierwsze enduro.
Podejrzewam ze ktoś przede mną złym stylem jazdy zjechał tarcze (to tylko przypuszczenie) i tu pytanie do nx-rider, jaki finał znalazła u Ciebie ta sprawa z końcowym wysprzęglaniem na manetce ?
Dodam ze sprzęgło nie ślizga przyspiesza ok jednakże nie porównywałem tego z żadnym innym NX-em
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-08-26, 12:50   

perLucjano napisał/a:
i tu pytanie do nx-rider, jaki finał znalazła u Ciebie ta sprawa z końcowym wysprzęglaniem na manetce ?


Mam nadzieję że się dobrze rozumiemy u mnie sprzęgło zaczyna działać (wysprzęglac) już po częściowym naciśnięciu klamki - linka stanowczo zbyt mocno napięta.
udało mi się popuścić na regulacji przy silniku ale naprawdę nie znacznie jakieś 1/2 obrotu, przyniosło to efekt choć nadal do idealnego punktu wysprzęglania jeszcze wiele brakuje.
Jak na razie nie robię z tym nic

Zalety takiego ustawienia:
podczas jazdy możliwa szybka zmiana biegów z użyciem sprzęgła

Wady takiego ustawienia:
Podczas ruszania z miejsca albo kierownik się przyzwyczai albo pali sprzęgło jak mój 85 letni sąsiad "ciękaczem"

Generalnie ostatnio chłopaki tak mnie przeciorali na Podhalu że nie miałem czasu nawet myśleć o wysprzęglaniu i biłem biegi jak w górę tak w dół bez sprzęgła - zawsze to miałem o ułamek sekundy więcej aby ich dogonić :-D

Tak więc przyzwyczaiłem się do tego co mam, sprzęgło działa jak powinno choć nie w tym miejscu co powinno - grzebał będę po sezonie
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-08-26, 21:09   

perLucjano, z tego co wyczytałem masz zupełnie odwrotny przypadek jak nx-rider.
U niego po odpuszczaniu sprzęgła moto zaczynało jechać jak prawie całkowicie puścił klamkę.
Ty piszesz, że wysprzęgla dopiero na samym końcu - przez co rozumiem że klamka dociśnięta do manetki i moto stoi w miejscu.

Pytanie: Opór na klamce jest taki sam w całym zakresie jej ruchu?
 
 
     
perLucjano
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-27, 06:42   

Należy się SPROSTOWANIE - wbijam bieg puszczam sprzęgło i rusza dopiero wtedy gdy klamka sprzęgła jest prawie cala popuszczona mało tego zauważyłem po testach i regulacjach taki objaw:
po wbiciu 1biegu i wysprzęgleniu jadę kawałek następnie bez hamowania wciskam klamkę sprzęgła a moto jedzie powolnie dalej czyli utrzymuje jakiś tam ciąg oczywiście da się wyhamować stawiając nogi na ziemi ale to dziwne bo tocząc się nie powinno być ciągu - to test na równej powierzchni.
Ten objaw mnie nie pokoi i mam już plan wrzucenia domina na podstawkę i spróbowaniu na sucho z kołem w powietrzu jak się zachowuje tylne kolo.
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-08-27, 08:10   

perLucjano napisał/a:
...
po wbiciu 1biegu i wysprzęgleniu jadę kawałek następnie bez hamowania wciskam klamkę sprzęgła a moto jedzie powolnie dalej czyli utrzymuje jakiś tam ciąg oczywiście da się wyhamować stawiając nogi na ziemi ale to dziwne bo tocząc się nie powinno być ciągu - to test na równej powierzchni.
Ten objaw mnie nie pokoi i mam już plan wrzucenia domina na podstawkę i spróbowaniu na sucho z kołem w powietrzu jak się zachowuje tylne kolo.

Przy dłuższym przytrzymaniu o na sprzęgle można przypalić tarcze :-/
Regulacje masz na max wkręcone przy klamce i silniku?

Na podstawce nawet z dobrze ustawionym sprzęgle koło będzie się obracać - lepkość oleju pomiędzy tarczami.
 
 
     
perLucjano
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-27, 11:25   

Regulacja przy klamce wkręcona zaś przy silniku jak na foto.
Wykręcając przy klamce naciągam i brak kilkumilimetrowego luzu.
Przy silniku wkręcając zluzowuje co daje efekt luzu na d 1/4 wigni sprzęgła na silniku.
Moto ustawiłem na centralnej tak ze siadając dociskam tylne kolo i próbuje wysprzeglenie ale nic nie daje bierze tak samo czyli przy końcowym popuszczeniu klamki
No i co obstawiacie tarcze podjechane ?

20130827045.JPG
Plik ściągnięto 79 raz(y) 1,12 MB

20130827041.JPG
Plik ściągnięto 100 raz(y) 1,11 MB

20130827043.JPG
Plik ściągnięto 95 raz(y) 1,03 MB

20130827044.JPG
Plik ściągnięto 98 raz(y) 1,31 MB

 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-08-27, 14:12   

perLucjano napisał/a:
No i co obstawiacie tarcze podjechane ?


Obserwuję temat z zaciekawieniem bo jak pisałem po sezonie będę chciał z ciekawości rozebrać sprzęgło.

Skoro nie możesz wyregulować na lince (ja na twoim miejscu podciągnął bym trochę wykasowując luz na klamce i jeśli sprzęgło nie będzie jeszcze ślizgać całkiem prawdopodobne że wyeliminujesz "ciągnięcie" które masz obecnie), to będziesz musiał zajrzeć do środka.
Pamiętaj sprzęgło to nie tylko tarcze ale i przekładki oraz sprężyny.

Najpierw spróbuj go trochę podciągnąć, jeśli to nic nie da albo je 1/4 dzisz do końca sezonu na tym co masz a potem będziesz grzebał, albo moto na bok klucze w jedną rękę a serwisówka w drugą rękę i do dzieła od razu
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14