a olej do głowicy się dostaje?? Gdzie masz 150 w ramie??
Tak olej do głowicy wali. Sprawdziłem przez korek i odkręcałem śrubkę od tej rurki po prawej stronie co od dekla do pokrywy zaworów idzie. Ciśnienie było dość spore bo momentalnie plama na podłodze.
150 jest na cylindrze zaraz obok króćca od ga 1/4 nika. Tam w 15mm wnęce umieszczam czujnik i temperatura w górę,
PS Temperatury które podajecie to temp. oleju w ramie?
Habit [Usunięty]
Wysłany: 2012-07-16, 14:46
Ja nie ma termotetru, ale z tego co wiem to nen termometr wkręcany zamiast barnetu w rame pokazuje temp. oleju właśnie w ramie... Więc 150 stopni gdzieś przy cylindrze czy głowicy to chyba nic dziwnego...
Przed chwilą sprawdzałem luzy zaworowe - za ciasno jest na lewym ssącym, na prawym ssącym 0,15 lekko, lewy wydechowy poniżej 0,10. Olej na krzywkach jest - nie wyglądają na przytarte.
Koledzy wcześniej pisali że najwyższą temp maja na pełnym gazie po dwupasmówce, teraz jechałem spokojnie bo na dotarciu a jaka temp by była jak bym wkręcał go na najwyższe obroty to wole nie myśleć.
Dziś albo jutro wyreguluje zawory. Pogonie go trochę i czujnik do ramy w olej,
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
OK
Dziś ustawiłem zawory na nowo. Luzy się dość mocno pokasowały. Po ustawieniu na nowo przejażdżka i zauważalna różnica. Temp na cylindrze w okolicach 120 stopni a w oleju około 85 oC.
UUUffffff
fiacik69 [Usunięty]
Wysłany: 2013-04-22, 19:54
ja ma 120 jak ganiam po szuterkach i gorkach juz sie balem ze to cos zlego ale widze ze nie tylko ja tak mam
Habit [Usunięty]
Wysłany: 2013-04-22, 21:59
Dlatego lepiej nic nie wkręcać i się nie denerwować:)
adiSLR650 [Usunięty]
Wysłany: 2013-04-23, 12:13
Ja mam honde SLR 650 i silnik ma temperaturę ok 150 C mierzyłem miernikiem tam gdzie świeca jest, też myślałem że jest coś nie tak ale chyba tak ma być i chodzi normalnie zbiera się jedzie dobrze tylko teraz stoi bo silnik strasznie kopcił to go rozebrałem
ptasiu [Usunięty]
Wysłany: 2013-04-23, 21:23
habit napisał/a:
Dlatego lepiej nic nie wkręcać i się nie denerwować:)
Ja tam bym polecał wkręcić chociaż firmową miarkę do oleju....
Miałem kiedyś ochotę na termometr, ale sobie odpuściłem, jak pisaliście, że za często trzeba mierzyć poziom oleju. No i nerwy o podniesioną temperaturę minęły...
Cezary [Usunięty]
Wysłany: 2013-08-02, 10:09
Nawiązując do odgrzewanego tematu temperatury oleum, to od kiedy zamontowałem sobie termometr wewnąrz silnika cały czas, wręcz maniakalnie na niego patrzę. A przy ostatnich upałach, podczas jazdy po trasie wskazówka oscyluje wokół 12 stopni, mimo, że mam chłodnicę oleju. Przy wolnej je 1/4 dzie na paradzie miałem nawet blisko 130 stopni. I tak sobie myślę, czy Pan Honda celowo nie instalował czujnika temperatury, żeby użytkownik się zbytnio nie denerwował, bo tak ma być?
Habit [Usunięty]
Wysłany: 2013-08-02, 10:12
Cezary napisał/a:
czy Pan Honda celowo nie instalował czujnika temperatury, żeby użytkownik się zbytnio nie denerwował, bo tak ma być?
ha dokładnie:)
Damianel [Usunięty]
Wysłany: 2013-08-02, 23:25
Też tak uważałem ale jeśli dasz rade schłodzić olej na tyle żeby nie przekraczał 90*C to poczujesz różnice...
Cezary termoparę masz wewnątrz silnika, więc pokazuje Ci temperaturę oleju, który już odebrał ciepło.
Dla porównania najlepiej sprawdzić temperaturę oleju znajdującego się w dolnej części ramy.
Cezary [Usunięty]
Wysłany: 2013-08-12, 22:15
U mnie nie ma oleju w ramie, jest za to specjalny zbiornik, rozkręcany na pół, więc bez problemu można zamocować w nim czujnik. Mam zresztą drugi, więc zrobię to przy jakiejś okazji i podłączę pod ten sam zegar montując przełącznik pomiędzy 1/4 ródłami sygnału. Jednak wydaje mi się bezpieczniej patrzeć na wyższą temperaturę, gdyż ta w zbiorniku będzie tylko wyjściowa i niewiele będzie mówić o tym, jaką temperature olej osiągnie gdy trafi do tzw. węzłów tarcia. A jak wiemy przekroczenie pewnej temperatury wiąże się z niebezpieczeństwem przerwania filmu olejowego.
Ostatnio zmieniony przez Cezary 2013-08-13, 00:32, w całości zmieniany 1 raz
Jak ostatnio sprawdzałem temp. oleju w ramie to miałem na dole 80° . Graniczna temperatura pracy oleju np. 10w40 wynosi około 120°C. Przy najbliższej okazji kiedy przypiłuje moto to sprawdzę jaka jest temperatura na dekielku filtra i przewodzie do głowicy. Mam nadzieje, że schłodzony olej docierając do węzłów tarcia (np. krzywka - d 1/4 wigienka) ma temp. niższą od krytycznej - potwierdzi to jedynie sprawdzenie w kilku punktach.
Kilka dni temu miałem okazję jechać w 40° upale i ciekaw jestem co pokazałby czujnik w poszczególnych częściach silnika - sprawdzałem jedynie organoleptyczne czy główka ramy da się jeszcze dotknąć
Pytanie dotyczy wypowiedzi z tematu o świecy zapłonowej:
kmaj napisał/a:
Jak utrzymuje się tak długotrwale to olej w takiej temp. nie ma swoich właściwości.
W moim olej (jak jeszcze chciało mi się mierzyć) po powrocie z przejażdżki miał w granicach 80°C.
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2014-04-05, 13:19, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum