Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
TEMPERATURA OLEJU - w różnych elementach motocykla.
Autor Wiadomość
f4u 
Marek


Wiek: 48
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 601
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-04, 15:39   

No tak to na pewno by zadziałało :) ale jednak nie chciał bym zniszczyć silnika
 
 
     
żółf
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-04, 17:22   

są 3 wyjścia

1. Chłodnica oleju - zmniejszy temp. o 10-20 stopni
2. Zapomnieć i je 1/4 dzić, nic złego się nie stanie
3. Kupić coś chłodzonego cieczą i zapomnieć o problemie

A jeżeli chcesz zobaczyć naprawdę wysoką temp. to przegoń go po asfalcie:) Jak jedziesz maksem to popatrz co się po paru minutach stanie:) Skali zabraknie
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2012-03-04, 18:01   

Po asfalcie? A ja myślałam, że to mu będzie bardziej służyć, bo powietrze szybciej wieje na żeberka i te sprawy ;p
 
 
     
Microbee 
Krzysio z Tik-Taka


Wiek: 47
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 452
Skąd: Silesia
Wysłany: 2012-03-04, 18:29   

managa napisał/a:
Po asfalcie? A ja myślałam, że to mu będzie bardziej służyć, bo powietrze szybciej wieje na żeberka i te sprawy ;p

No właśnie nie. Też tak myślałem, ale domik o wiele bardziej się grzeje na przelotach dwupasmówką niż w terenie. Termometr przyprawiał mnie o stany zawałowe, więc go wykręciłem :)
F4u, niektórzy mówili na forum, że może też się grzać bardziej przez podniesiony błotnik, bo zasłania ramę :)
 
 
     
f4u 
Marek


Wiek: 48
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 601
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-04, 18:32   

1 chłodnice mam
2 zapomnieć się nie da
3 honda dominator strasznie mi się podoba :)
a co do gonienia po asfalcie to moja bestia osiąga jedynie 130 i asfalt widzi przez chwile bo las mam blisko :)
 
 
     
f4u 
Marek


Wiek: 48
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 601
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-04, 18:35   

za to błotnik przy kole zasłania ramę i głowicę więc to raczej wykluczam
 
 
     
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-09, 04:33   

A ja Ci radzę żebyś wywalił ten termometr i bedziesz miał święty spokój z palpitacjami serca :-P
Tłukli te silniki chyba ze 30 lat bez większych zmian i jesli było by coś nie tak to japońce sami by chłodniczkę oleju dołożyli. Mi to sie jednak zdaje, że tu nie chodzi o temp. silnika tylko oleju .
 
     
f4u 
Marek


Wiek: 48
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 601
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-09, 06:50   

no może i się czepiam ale wiem że w granicach 120-140 stopni olej traci swoje właściwości co z pewnością będzie szkodliwe dla silnika
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-03-09, 09:38   

można wymieniać co dwa wyjazdy, jak w wyczynach :lol:
 
     
Microbee 
Krzysio z Tik-Taka


Wiek: 47
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 452
Skąd: Silesia
Wysłany: 2012-03-09, 10:15   

Tu nie mieli termometrów:



 
 
     
cubiacus 
Husky TE 310


Wiek: 44
Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 932
Skąd: Łódź - Kraków
Wysłany: 2012-03-09, 11:17   

też napiszę swoje- też nie mam, ale zgadzam się, że skoro ni dali to tak ma być;) różne rzeczy się robiło, myślę, że zdrowy rozsądek pomoże - jak będziesz na 1 przez 2 godz poganiał to może po prostu chwila przerwy wystarczy ;-)

ps - uwielbiam te filmiki micro :-D za to kocham dominika ;)
 
     
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-09, 13:25   



Goście takimi silnikami pałuja tylko po asfalcie i nic się tym silnikom nie dzieje 8-)
Więc zamaluj termometr i ogień na tłok :lol:
 
     
Tezla
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-09, 20:56   

f4u napisał/a:
no może i się czepiam ale wiem że w granicach 120-140 stopni olej traci swoje właściwości co z pewnością będzie szkodliwe dla silnika
Dlatego właśnie XL, XR (szosowo), NX, SLR, FMX mają te zmiany oleju co 3 tys km a nie np 6 tys jak Yamaha XT czy Suzuki DR.

Olej grzeje się najbardziej przy dużych obciążeniach silnika a te występują powyżej 120km/h na szosie lub częstych przyspieszeniach, żeby zagrzać podobnie olej w terenie potrzebny jest np długi przelot po piachu bo w błotku to się go tak nie obciąży.
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-07-15, 19:57   

Mam pytanie:
Sprawdzał ktoś temperatury na dotarciu ? - przejechane na nowych bebechach dopiero 8km

Mam termoparę i przykładam ją po kolei:
1 głowica 120 oC
2 cylinder 110 oC
3 karter 95 oC
4 rama pod zbiornikiem 70 oC
Po odcinku 2km średnia prędkością 50km/h

To normalne temperatury na dotarciu nawet przy tak małych odcinkach bez "piłowania"?
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-07-16, 13:02   

No i dziś temperatura mnie powaliła 150 stopni :shock:

?ciągam zbiornik i reguluje jeszcze raz zawory bo może po ułożeniu luz się skasował.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13