Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
CZy wiekszosć właścieli nx650 jezdzi w Polsce bez oleju ?
Autor Wiadomość
Kurczak 


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2018
Posty: 61
Wysłany: 2019-10-17, 16:26   

adziad napisał/a:
Ważne jest aby motocykl stał z włączonym silnikiem przez 10 min ale nie na stopce bocznej tylko w pionie!!!!!
Gdy stoi na stopce bocznej to smok pompy jest dużo wyżej niż podczas normalnej jazdy i pomiar jest niemiarodajny. TAK JEST NAPISANE W MANUALU.

Ale w zdecydowanej większości przypadków pomiar jest prawidłowy po kilkunastu minutach jazdy na wysokich obrotach.

Warto przelewać stan oleju trochę o 2-3 setki. Wtedy nie trzeba sprawdzać bagnetem, bo po wyjęciu korka olej widać po prostu w ramie;] Nie powoduje to negatywnych skutków.

Te silniki nawet zdrowe potrafią wychlać gdy olej jest już przepracowany (powyżej 2000km). Wtedy spożycie wzrasta niespodziewanie szybko.



To ostatnie zdanie wiele wyjaśnia. Sam się głowiłem o co chodzi i martwiłem że wciaż coś jest nie tak że olej znika.
Wymieniam olej, sprawdzam czy jest i zawsze był. Okej, czyli wszystko w porządku, przestaje obsesyjnie sprawdzać stan oleju. Ponad 2 tyś i grubo więcej km mija, sprawdzam i GDZIE JEST OLEJ? Ostatnio sporo zniknęło i dolałem 700ml nowego, no ale też mało nie było przejechane na 1 oleju :P
Następnie przejechałem jakieś 600km z czego połowę w terenie i oleju nawet się więcej zrobiło niż po dolaniu. Magia

A co do tematu, to sam jeździłem na mniej niż połowie szklanki oleju z głupoty (i piachu w cylindrze) i silnik i tak nieźle to zniósł, chociaż cylinder i 2 koniki zaworów trochę oberwały. Więc jeżeli brakuje z tych 2 litrów tak do tych 700ml to myślę że to nie doprowadzi do uszkodzeń i nie jest to jakieś wielkie ryzyko wziąć dominatora któremu bagnet do oleju nie sięga. Gorzej jak kopci i chleje ten olej, lub wyraźnie słychać po zaworach że głośno klekoczą. To może świadczyć o zużyciu tych koników i że moto jeździło bez oleju.

To na przykładzie SLR gdzie silnik i rozwiązanie z olejem są podobne jak nie identyczne.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 13