Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Brak smarowanie glowicy
Autor Wiadomość
Honda NX 650 
Honda NX 650


Wiek: 49
Dołączył: 10 Wrz 2018
Posty: 53
Skąd: Kilonia
  Wysłany: 2019-02-03, 16:55   Brak smarowanie glowicy

Brak smarowanie glowicy prosze o informacje co moze byc przyczyna braku smarowania w zaznaczonym na czerwno miejscu.

Olej w ramie jest goracy i wychodz na to ze silnik jest smarowany ale pompa nie podaje oleju na glowice....

Bez tytułu.png
Plik ściągnięto 43 raz(y) 749,92 KB

 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2019-02-03, 17:33   

Musisz sprawdzić filterek w ramie , i stan pompy olejowej. Oczywiście drożność całej arterii. Po za tym cały układ musi być zamknięty bo olej z głowicy wraca do ramy tam jest chłodzony potem idzie do pompy itd.
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2019-02-04, 09:27   Re: Brak smarowanie glowicy

Honda NX 650 napisał/a:


Olej w ramie jest goracy i wychodz na to ze silnik jest smarowany ale pompa nie podaje oleju na glowice....


I to jest nieprawidłowe stwierdzenie, bo olej powinien iść z pompy na filtr, po przefiltrowaniu rozchodzić się do góry na głowicę (to miejsce które wskazałeś) i na dół do wału korbowego. Jeżeli nie ma oleju w rurce to nie ma go też na wale. Naczynia połączone, stale ciśnienie w takich naczyniach w każdym punkcie.

Przyczyn może być wiele:

Zapowietrzona sekcja pompy
Zatarta sekcja pompy
Niedrożny pressure relief valve
Brak tulejki i oringu między pompą a obudową sprzęgła
Brak, uszkodzony simmering między obudową sprzęgła a wałem
Źle zmontowana pokrywka filtra oleju
Niedrożne sitko na dole zbiornika oleju
Niedrożny wąż z dołu zbiornika oleju do pompy
A nawet zbyt gruba, nieoryginalna uszczelka pokrywy sprzęgła

To co teraz obserwujesz to działająca jedna tylko sekcja pompy, ta która wyciąga olej z silnika i pompuje do zbiornika oleju. Gdy już się zbiornik oleju napełni to przelewa się górnym przelewem na głowicę. Na rysunku pokazane jest czerwonym kolorem co się teraz dzieje. Zielona część obiegu nie działa. Silnik jest smarowany tylko i wyłącznie rozbryzgowo. Prowadzi to do jego zatarcia...

Domalowałem wąż przelewu, który pierwotnie został pominięty na tym rysunku..

https://photos.app.goo.gl/tXd47ZnYDxVRoG626


Wszystko co na zielono do sprawdzenia

Dużo użyszkodników po złożeniu silnika nie zalewa pompy olejem, co prowadzi do zapowietrzenia oraz zatarcia samej pompy jak i silnika.

Tu jest instrukcja hondy obrazująca jak to się powinno robić:

https://photos.app.goo.gl/cAVo1aVNm9jSaBd38

Gdy pominie się ten krok, to trzeba później odpowietrzać system olejowy już złożonego silnika podając ciśnienie z kompresora/pompki do zbiornika oleju podczas pracy silnika. Wpycha się wtedy na siłę olej do drugiej sekcji pompy i zaczyna ona działać prawidłowo.
 
     
Honda NX 650 
Honda NX 650


Wiek: 49
Dołączył: 10 Wrz 2018
Posty: 53
Skąd: Kilonia
  Wysłany: 2019-02-07, 08:01   

1. pressure relief valve/czyli ciśnieniowy zawór bezpieczeństwa - gdzie dokladnie znajduje sie presure relief valve ?


2.Brak, uszkodzony simmering między obudową sprzęgła a wałem - chodzi dokladnie o simmering w miejscu tulejki (o szerokosc 1cm miedzy deklem a pompka oleju?)

system olejowy.png
Plik ściągnięto 87 raz(y) 434,83 KB

 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2019-02-07, 12:43   

pressure relief valve lub check valve (różnie to honda nazywa) znajduje się w pompie oleju:



8,7,9,11,27

Zawór lubi się zacinać jeżeli silnik nabierze opiłków. Zacina się w pozycji otwartej lub zamkniętej.

Zawór jest normalnie zamknięty zapobiega cofaniu się oleju z ramy do silnika. Gdy uruchomimy silnik wzrasta ciśnienie w sekcji pompy i powoduje ściśnięcie sprężyny 9 i uchylenie zaworu 8,7. Dzięki temu olej z pompy wydostaje się poprzez otwór gdzie zamontowana jest tulejka 17 wraz z oringiem 24. Ta tulejka i oring stanowi połączenie pompy z obudową silnika gdzie znajduje się filtr oleju:



Olej po przefiltrowaniu trafia poprzez :
A) simmering do wnętrza wału korbowego i jest rozprowadzany w silniku.
B) poprzez rurkę na głowicę



"Pompa oleju" to jak widać na rysunku jest jedna obudowa w której znajdują się dwie pompy. Pierwsza odpowiada za pompowanie oleju z silnika do górnej części ramy oraz skrzyni biegów (czarne strzałki). Druga odpowiada za pompowanie oleju z dolnej części ramy do silnika poprzez filtr oleju (białe strzałki). Na rysunku pominięto oczywiście obudowę w której znajduje się filtr oleju..

ps:

Nadal zachęcam do zapoznania się z service manual. Rozdział 2-3 wzwyż...

http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=3441


edit:

Jak kręcisz zębatką od pompy to check valve się uchyla i puszcza olej

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15