Musisz sprawdzić filterek w ramie , i stan pompy olejowej. Oczywiście drożność całej arterii. Po za tym cały układ musi być zamknięty bo olej z głowicy wraca do ramy tam jest chłodzony potem idzie do pompy itd.
Wysłany: 2019-02-04, 09:27 Re: Brak smarowanie glowicy
Honda NX 650 napisał/a:
Olej w ramie jest goracy i wychodz na to ze silnik jest smarowany ale pompa nie podaje oleju na glowice....
I to jest nieprawidłowe stwierdzenie, bo olej powinien iść z pompy na filtr, po przefiltrowaniu rozchodzić się do góry na głowicę (to miejsce które wskazałeś) i na dół do wału korbowego. Jeżeli nie ma oleju w rurce to nie ma go też na wale. Naczynia połączone, stale ciśnienie w takich naczyniach w każdym punkcie.
Przyczyn może być wiele:
Zapowietrzona sekcja pompy
Zatarta sekcja pompy
Niedrożny pressure relief valve
Brak tulejki i oringu między pompą a obudową sprzęgła
Brak, uszkodzony simmering między obudową sprzęgła a wałem
Źle zmontowana pokrywka filtra oleju
Niedrożne sitko na dole zbiornika oleju
Niedrożny wąż z dołu zbiornika oleju do pompy
A nawet zbyt gruba, nieoryginalna uszczelka pokrywy sprzęgła
To co teraz obserwujesz to działająca jedna tylko sekcja pompy, ta która wyciąga olej z silnika i pompuje do zbiornika oleju. Gdy już się zbiornik oleju napełni to przelewa się górnym przelewem na głowicę. Na rysunku pokazane jest czerwonym kolorem co się teraz dzieje. Zielona część obiegu nie działa. Silnik jest smarowany tylko i wyłącznie rozbryzgowo. Prowadzi to do jego zatarcia...
Domalowałem wąż przelewu, który pierwotnie został pominięty na tym rysunku..
Gdy pominie się ten krok, to trzeba później odpowietrzać system olejowy już złożonego silnika podając ciśnienie z kompresora/pompki do zbiornika oleju podczas pracy silnika. Wpycha się wtedy na siłę olej do drugiej sekcji pompy i zaczyna ona działać prawidłowo.
1. pressure relief valve/czyli ciśnieniowy zawór bezpieczeństwa - gdzie dokladnie znajduje sie presure relief valve ?
2.Brak, uszkodzony simmering między obudową sprzęgła a wałem - chodzi dokladnie o simmering w miejscu tulejki (o szerokosc 1cm miedzy deklem a pompka oleju?)
pressure relief valve lub check valve (różnie to honda nazywa) znajduje się w pompie oleju:
8,7,9,11,27
Zawór lubi się zacinać jeżeli silnik nabierze opiłków. Zacina się w pozycji otwartej lub zamkniętej.
Zawór jest normalnie zamknięty zapobiega cofaniu się oleju z ramy do silnika. Gdy uruchomimy silnik wzrasta ciśnienie w sekcji pompy i powoduje ściśnięcie sprężyny 9 i uchylenie zaworu 8,7. Dzięki temu olej z pompy wydostaje się poprzez otwór gdzie zamontowana jest tulejka 17 wraz z oringiem 24. Ta tulejka i oring stanowi połączenie pompy z obudową silnika gdzie znajduje się filtr oleju:
Olej po przefiltrowaniu trafia poprzez :
A) simmering do wnętrza wału korbowego i jest rozprowadzany w silniku.
B) poprzez rurkę na głowicę
"Pompa oleju" to jak widać na rysunku jest jedna obudowa w której znajdują się dwie pompy. Pierwsza odpowiada za pompowanie oleju z silnika do górnej części ramy oraz skrzyni biegów (czarne strzałki). Druga odpowiada za pompowanie oleju z dolnej części ramy do silnika poprzez filtr oleju (białe strzałki). Na rysunku pominięto oczywiście obudowę w której znajduje się filtr oleju..
ps:
Nadal zachęcam do zapoznania się z service manual. Rozdział 2-3 wzwyż...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum