Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Tłok Prox
Autor Wiadomość
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2018-06-25, 19:58   Tłok Prox

Temat w formie zapytania użytkowników tłoków prox, jak długo jeździcie i czy tłoki te wytrzymują ostrzejsze traktowanie.

Cenne będą rady osób, które mają SWOJE doświadczenia, a nie powtarzają opinie zasłyszane od kolegi szwagra;] Szczególnie interesujące będą opinie 20kkm+


W innym temacie są już tłoki OMP, WOSNER. O oryginałach nie piszę bo wiadomo, że są dobre. Mamy też już tematy z porównaniami kształtów i wymiarów powyższych tłoków.
 
     
ArturS 


Wiek: 44
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 117
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2018-06-27, 15:39   

Pudełko PROX, w środku tłok Namura. Odlew, nie kuty, wykonany w specyfikacji OEM. Proxy wrzucałem do kilkunastu XTZ660 i kilku XT, wszystkie jeżdżą, niektóre mają nalatane pod 50tys.km

Dodaj jeszcze coś o tłokach WISECO. Zamówiłem właśnie doprężający z ogromnym garbem do XT600. Przez moje ręce przewinął się tylko jeden, sprzęt jeździł, był katowany przez małolatów jako "full cross". Do NX, czy tam XR650L jest standard 8.7:1 i doprężający 10.5:1
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2018-06-30, 08:51   

ArturS, A wiesz może jakie jest pasowanie tłoka prox do dominatora lub pochodnych??

Na stronie producenta jedynie jest taki pdf http://www.pro-x.com/wp-c...nstructions.pdf Na opakowaniu jedynie wymiary 100,50 lub 101,00 co wskazuje ewidentnie na wymiar szlifu cylindra niby??

Ten sam manual przychodzi też w pudełku z tłokiem. Jedyne co można z tego wywnioskować to dla wartości 501ccm pasowanie 0,06-0,08 mm.

Z drugiej strony jest też zapis, że tłok wykonany jest w specyfikacji producenta i nadrzędnym pasowaniem jest to z service manual motocykla. (The chart below gives a general indication of clearance by capacity but original model specifications should always supersede the table below.)

Z manuala hondy wynikają takie pasowania:

http://honda-specs.com/tag/limits/

Czyli dla dominatora 0,02-0,05 mm

Dla xr 650 l (z powodu kosmicznie ubogiego w paliwo ustawienia gaźników i nadmiernego grzania się przez to silnika) 0,10 mm


No i bądź tu mądry;]
 
     
ArturS 


Wiek: 44
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 117
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2018-07-02, 06:16   

Mój szlifierz twierdzi, że w lanych tłokach prox trzeba się trzymać tego co manual prawi.
 
 
     
Calafior 


Zabezpieczenie: 19792
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 445
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2018-08-09, 18:50   

Ok to z racji tego ze Gienek zdechł w drodze na Woodstock i juz nie chciał odpalić. Próbowałem na wiele sposobów go uruchomic ale nic to nie dało. Postanowiłe wiec że zmierze mu kompresje i wyszło 30psi a powinno byc 175psi czyli padaka :-(
Po ściągniećiu głowicy ukazał mi się taki widok
https://photos.app.goo.gl/BdJVAuucSzGucpMw5
https://photos.app.goo.gl/hEUzDYGGUXz5G6997
powiem wam że tak zle to nie wyglada jak na zdjeciach wystarczy chyba tylko lekkie honowanie i bedzie git.
Natomiast po ściągnieciu cylindra mym oczom ukazał sie oto taki widok
https://photos.app.goo.gl/sHKxVHE8RWLWT4428
https://photos.app.goo.gl/DaX23cJc5croVthu9
https://photos.app.goo.gl/a146aDuMQCyzD5bt6
https://photos.app.goo.gl/gAyXruKau6ekpdWf6
Przejechane na tym tłoku jakies 1500km
Nie mam pojecia co poszło nie tak. Normalnie docierany wymiany oleju na czas smarowanie było do samego końca sprawdzałem.
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2018-08-09, 19:34   

W taki upał z tą prędkością co jechałeś (słyszałem jaką z opowiadań) po prostu zatarłeś sprzęta, może za słabo dotartego, może za ciasno spasowany tłok, źle wyregulowany gaźnik albo wszystko na raz. Było gooorąco dlatego termometr oleju może by ci coś podpowiedział. Moim zdaniem to nie wina tłoka.
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2018-08-09, 20:24   

Calafior jeśli dobrze patrze to od strony gaźnika. porysowało tłok
Sprawdź króciec,jak dla mnie to coś wpadło do komory,może się mylę.
Może pierścień pękł :-(
 
 
     
Calafior 


Zabezpieczenie: 19792
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 445
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2018-08-09, 20:33   

Tłok jest starty od strony wlotu i wylotu .
Wojtek wszystkiego pilnowałem przeszedłem na olej docoelowy jak było 1300km i do tego momentu było wszystko ok. Zaczoł sie grzac mocniej jak mu wlałem Castrola 10w40 :-(
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2018-08-10, 06:25   

Calafior, zainwestuj w termometr oleju.
 
 
     
Calafior 


Zabezpieczenie: 19792
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 445
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2018-08-10, 12:54   

wojtekk, uwierz juz o tym myśle :)
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2018-08-10, 15:14   

:mrgreen: Co do oliwy to śmigam na motulu 300V 15w50 i nigdy nie miałem kłopotu z nim. Z nowym tłokiem jestem jakieś 5-6 tysi/km
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2018-08-10, 15:50   

Pany jaki Byście olej nie wlali ,jak ma pierścionek pierdolnąc to i nawet najlepszy z pierwszego tłoczenia nie pomoże ;-)
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2018-08-10, 15:52   

Raviking, Wiadoma sprawa. Tu była kwestia przegrzania moim zdaniem.
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2018-09-05, 11:56   

To była kwestia tego że to jest RFVC i się może zatrzeć od plam na sloncu albo złej koniunkcji Jowisza z Marsem :mrgreen:
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2018-09-17, 19:41   

Zamontowałem u siebie w xr650l tłok prox. Pasowanie na 0,07. Docierałem na oleju orlen 20w50 mineral, przez pierwsze 100km w miare spokojnie, ale z postojami gdy temperatura oleju przekraczała 120 stopni. Wymiana oleju też 20w50 mineral i następne 600km coraz ostrzej. Po tym dystansie wymieniłem olej na 10w40 półsyntetyk valvoline i traktowałem dalej silnik bez taryfy ulgowej. Dobijam teraz do 2kkm po remoncie, nie dolewałem jeszcze oleju.

Silnik na razie znosi ostre traktowanie, łącznie z kilkugodzinnym ujeżdżaniem na górce piachu w Białym Boże gdzie temperatura oleju potrafi dojść do 125 stopni, wtedy zatrzymuje się aby schłodzić maszynę.

Po okresie dotarcia temperatura oleju ustabilizowała się i raczej nie przekracza 110 stopni podczas normalnej jazdy w terenie i na szosie (za wyjątkiem żwirowni i plaży). Dodatkowo mam przerobiony gaźnik tzw Dave's mods, dyszę główną 155 i gąbkowy filtr przy standardowym wydechu. Te zmiany znacznie ochłodziły silnik (o ok. 10 stopni)

Z konkluzji, warto mieć termometr oleju i pamiętać że to jednak wiatrołap, a wersje tego silnika które uczestniczyły w Baja 1000 czy dakarze miały dołożoną chłodnicę oleju... oraz znacznie bogatszą w paliwo mieszankę niż standardowe ustawienia fabryczne
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12