Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Bardzo duże spalanie, przerywa przy okolo 3500obr
Autor Wiadomość
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-23, 16:03   Bardzo duże spalanie, przerywa przy okolo 3500obr

Witam wszystkich jest to moj pierwszy post na tutejszym forum, mam problem z dominatorem, jest to starszy poczciwy model z krwi i kosci :mrgreen: RD02 rok 88 jak na swoj wiek motor jest niegrzebany pali na pstryk tylko jak postoi z 2tyg to trzeba chwilke pokrecic. Mam go juz drugi rok i od jakiegos czasu zaczal przerywac przy stalych obrotach okolo ponad 3000obr szczególnie jest to uciazliwe w miescie :-| do tego dochodzi spory popyt na paliwo na 4 litrach robie jakies 20-30 kilometrow w tamtym roku tez palil duzo ale teraz to juz przesada i do tego doszlo to przerywanie :-/ wiec trzeba zadzialac, objawy sa takie swieca okopcona czarna, przy przygazówkach dymi na czarno i to bardzo puszcza chmury, oleju nie bierze. Motocykl jest w orginalnym stanie czyli wszystko jest orginalne, czy musze zdemontowac i przeczyscic gaznik ? od czego mam zaczac :arrow: :idea:
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-05-23, 16:11   

Jak tak dymi to duużo za bogata mieszanka, może na tyle że go dławi?
Przeczyść ga 1/4 nik, zwróć uwage na ile obrotów wkręcona jest śrubka mieszanki - ta od spodu ga 1/4 nika przy króćcu do cylindra. Żeby wyjąć ga 1/4 nik możesz albo odkręcić króciec do cylindra (słabe dojście do 3 śrub na imbus) albo wyciągnąć airboxa czyli to w czym filtr powietrza. Ewentualnie wepchnąć króciec pomiędzy airboxem a ga 1/4 nikiem do środka i wysunąć ga 1/4 nik.
A filtr powietrza jak się miewa?
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-23, 16:15   

no wlasnie filtr powietrza, wlasnie go wyciagnalem i jest dosyc mocno zabity zakurzony
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-05-23, 16:25   

no to napewno zmiejsza przepustowosc przez co mieszanka bogatsza
narazie przedmuchaj a potem wymien na nowy
do tego mozesz jeszcze bezinwazyjnie wkrecic tą śrubkę od mieszanki z 1 obrot i zobaczyc czy sie poprawi ;-)
 
     
michalklb
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-23, 17:19   

Kiedy wymieniałeś filtr powietrza
Ja bym nic nie przedmuchiwał bo to nic nie da sam prubowałem przedmuchałem dalej to samo a jak kupiłem nowy to odrazu sie poprawiło przestał dymić na czarno
do tego wyczyść i wyreguluj ga 1/4 nik potem sprawdzaj kolor swiecy i dostrajaj ga 1/4 nik
 
     
Marcin
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-23, 19:31   

Ja miałem podobne objawy aż do unieruchomienia w trasie:( pomogło przemycie filtra w benzynie oczywiście jak wróciłem to wymieniłem filtr powietrza na nowy.....
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-23, 21:25   

Filtra powietrza nie wymienialem jeszcze :-? na razie skupie sie na jego wymianie i sprawdze czy dalej bedzie dymil po nagrzaniu na czarno, bez czyszczenia gaznika sie tez pewnie nie obejdzie :roll: motocykl chociaz jest leciwy ale nic nie bylo rozkrecane czy grzebane oprocz srob od wymiany filtra oleju :-> jedna rzecz mnie jeszcze martwi o ktorej nie pisalem, gdy zapale motor jest ok po okolo 3min zaczyna cos stukac w glowicy jednostajnie i caly czas tak samo, po nagrzaniu sie motoru 10min-12 motor pracuje jak nówka funkiel ;-) tak jakby ktorys zawor stukał i miał za duzy luz lecz zawory regulowalem i jest ok, czytalem ze to prawdopodobnie moze byc wina dekompresatora, dodam ze silnik pracuje rowno nie gasnie itd... i jeszcze jedno pytanie, gdzies czytalem ze byly modele ktore mialy zanizona moc, byly dławione, u mnie na kroćcu ktory łaczy gaznik z głowica pisze HM25kw czy to jest normalne ? w dowodzie rejstracyjnym tez pisze 25KW jutro dam zdjecie tego króćca
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-05-24, 20:22   

wyciągnij kruciec a w nim znajdziesz najprawdopodobniej kryze zmniejszającą przepływ mieszanki do cylindra :mrgreen: jak znajde fotke to wstawie
 
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-25, 10:59   

Wiec dzisiaj wyciągnąłem ten kruciec, no i na tyle lat co on ma nadal jest zablokowany :-D moze przez to jest niezajeżdżony ;-) chociaz całkiem niezle jezdzil :) ale teraz to juz bedzie extreme, pare dni temu po lesnych drogach leciałem 130km :) cały gaz na 5 biegu, teraz to strach myśleć 8-) a wygląda on tak od strony głowicy

od strony gaznika

Niestety nie da sie tego wybic jest to jedna całosc z krućcem, pozostaje to spiłowac i zapolerowac papierem 500/1200 na koniec lub wymiana na zwykly hmm.
Teraz juz wiem dlaczego tyle palił :mrgreen: wszystko sie skumulowało, zatkany filtr powietrza do tego przytkany kruciec, silnik jak pracował na wolnych obrotach to było widac jak pracuje ten gumowy kruciec po prostu jak pompka go zasysało :lol: a spalanie to miał poteżne.
 
     
michalklb
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-25, 11:17   

a to olbrzymie spalanie ile wynosiło
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-25, 11:20   

ponad 10L napewno
 
     
michalklb
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-25, 11:44   

zalezy od trybu jazdy moj spalał 9 jak je 1/4 dziłem po lasach i sie troche kopało w miejscu do tego u ciebie jeszcze filtry może ga 1/4 nik rozregulowany i tak jakoś by było
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-25, 18:26   

Czy ktos ma moze fotki takiego króćca normalnego z obu stron :?:
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-05-25, 20:35   

blaadee, musisz niestety zakupić kruciec ,możesz używany i bedzie Pan zadowolony :mrgreen:
i nie przejmuj się ;-) Żuczek ma jeszcze mniej ... 24KW .....na tablicy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
     
Marcin
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-26, 08:18   

:evil: a co ja mam powiedzieć.... mam 18 kW :-/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12