Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Xr650r
Autor Wiadomość
Grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: 2018-05-15, 15:31   Xr650r

Witam Panie i Panowie, jest sprawa robimy z kuzynem honde xr650r i wałek rządu był uszkodzony no i kupiliśmy nowy ale bez deko i otworów na zamontowanie że starego, i pytanie jest czy jak złożę bez deko czy xr będzie pracować normalnie czy czeka mnie odsyłanie wałka?
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2018-05-15, 17:17   

Powinna pracować normalnie ale kto to będzie kopał :mrgreen:
 
 
     
Grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: 2018-05-15, 17:55   

Hehe kuzyn poradzi sobie, jest jeszcze ręczny odprężnik. :lol:
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2018-05-15, 19:40   

Grzegorz, będzie działać, tylko trzeba szczególnie uważać przy kopaniu aby robić to umiejętnie. Nie można na siłę kopać przez kompresję bo po takich kilkudziesięciu razach może nastąpić złamanie wałka zdawczego, podobnie jak następuje to często w xr400 po zmianie wałka na hotcams bez autodeko.

Już przerabiałem temat rozpoławiania silnika z tego powodu....

Wiecie jak kopać z użyciem ręcznego deko, czy pisać procedurę?? No i jak odpalać z użyciem ręcznego deko po wywrotce i zalaniu silnika??
 
     
Piotrek_S65_AMG
[Usunięty]

Wysłany: 2018-05-15, 20:00   

adziad, a możesz napisać jak wygląda ta procedura odpalania ?
 
     
Grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: 2018-05-15, 20:04   

Jeśli możesz to napisz żeby nie spieszyć, adpalamy zawsze po przełamaniu bo inaczej ciężko praktycznie cały czas na ręczny deko, myślę że damy sobie radę bo na TYKAN trzeba przyjechać :-P
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2018-05-15, 20:59   

Grzegorz, no tak jak piszesz

Trzeba lekko nogą popchnąć kopkę aż do uzyskania wyraźnego oporu, tłok jest przed GMP

(GMP – „górne martwe położenie” tłoka, czyli skrajne górne położenie tłoka w cylindrze odpowiadające najmniejszej objętości przestrzeni roboczej, suw sprężania.)

potem ręcznym dekompresatorem uchylamy zawór wydechowy i lekko kopką przesuwamy tłok za GMP

Cofamy kopkę w górne położenie i już bez dotykania ręcznego deko zasadzamy solidnego kopa, silnik odpala.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeżeli po 3-4 razach tej procedury silnik nie chce odpalić to nie należy dalej bez sensu kopać, bo świeca jest już zalana.

Aby osuszyć świecę (po kilku nieudanych kopnięciach lub po przewrotce) Należy odkręcić manetkę gazu do oporu, uchylić ręcznym dekompresatorem zawór wydechowy (cały czas trzymając deko i gaz) wykonać z 7-10 kopnieć aby przewietrzyć komorę spalania. No i dajemy od nowa....






Trzeba lekko nogą popchnąć kopkę aż do uzyskania wyraźnego oporu, tłok jest przed GMP

(GMP – „górne martwe położenie” tłoka, czyli skrajne górne położenie tłoka w cylindrze odpowiadające najmniejszej objętości przestrzeni roboczej, suw sprężania.)

potem ręcznym dekompresatorem uchylamy zawór wydechowy i lekko kopką przesuwamy tłok za GMP

Cofamy kopkę w górne położenie i już bez dotykania ręcznego deko zasadzamy solidnego kopa, silnik odpala.


Tak do skutku, jasne??



Niektóre silniki , szczególnie z gaźnikami z pompką przyspieszającą, działają na bardzo ubogiej mieszance i przed odpaleniem na zimno należy z 2-3 razy odwinąć rolgaz do oporu aby pompką wstrzyknąć dodatkowe paliwo, inaczej bardzo ciężko odpalić taki silnik nawet ze ssaniem...
 
     
Grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: 2018-05-16, 06:58   

Dziękuję Adziad masz browara :lol:
 
     
Grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: 2018-05-21, 22:19   

Witam chłopaki pytanko z jaką siła odkręcić głowice w xr650r bo nie mogę nic znaleźć zbytnio.
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2018-05-22, 07:41   

Grzegorz, odkręcić? :) ile masz sił

A dokręcić to masz tutaj wszystko: http://honda-specs.com/xr650r-torque-specs/

Cylinder head nuts chyba to będzie 67Nm, sprawdź bo nie znam tego silnika, czy tam są śruby czy nakrętki na szpilkach.

Pełny manual serwisowy do xr650r jest na chomiku 143MB
 
     
Grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: 2018-05-22, 09:55   

Oki dziękuję dokreciłem i delikatnie woda wychodzi porostu się poci z uszczelki jakieś fatum przed Tukaniem.
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2018-05-22, 11:58   

Uszczelka nowa jest? Gwinty może masz powyciągane na szpilkach, albo rysy na przylegających elementach, może lekkie planowanie by się przydało?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12