Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
benzyna z auchan - Zanieczyszczenia w zbiorniku/ga 1/4 niku.
Autor Wiadomość
seven9
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-20, 21:15   benzyna z auchan - Zanieczyszczenia w zbiorniku/ga 1/4 niku.

witam!

Wczoraj po tym jak mi zaczął lekko przerywać przełączyłem na rezerwę i tak przejechałem kilka kilometrów do stacji przy auchan. Zatankowałem e95 i jak przekręcałem kranik na ON to poczułem opór, tak jakby coś tam siedziało, chwile nim poruszałem i udało się. Motor odpalił i przejechał kilkanaście km bez problemu. Natomiast dziś rano już go nie odpaliłem. Próbowałem aż rozładował się akumulator. Czy to może być efekt uboczny "taniej" benzyny z auchan (tankowałem tam po raz pierwszy)? A może jakiś paproch dostał się do ga 1/4 nika? Chociaż jak jechałem po zatankowaniu to wszystko bylo OK. Dodam, że rano przy odpalaniu czułem benzynę. Niewam problemy z odpaleniem ale zazwyczaj za którymś razem odpala. Sprawdziłem sitko pod kranikiem i jest czyste. Jutro spróbuje rano go jeszcze odpalić.
Co radzicie?

Pozdrawiam.
ps. na zlocie było zaje....fajnie :), szkoda, że tak krótko byłem.






Dodano w temacie: Zanieczyszczenia w zbiorniku/ga 1/4 niku + opis tematu. - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-01-25, 12:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-21, 06:41   

Witaj serdecznie. Być może przyczyna tkwi w kraniku (jeśli były problemy z kręceniem - zawsze jakieś śmieci się w zbiorniku pojawią), może warto go wykręcić, przejrzeć i przeczyścić... Ja jeszcze tego nie robiłem (krótko mam dominisię). Na przygaleryjnych stacjach nigdy nie tankowałem, a różne skrajne rzeczy słyszałem (typu - "to i tak paliwo od jednego dostawcy", aż po - "nigdy tego g... nie zatankuję"). Ja też miałem troszkę problemy z odpalaniem, szczególnie na zimnym silniku trzeba ją było trochę "pogwałcić". Zrobiłem tak: kilka razy pod rząd zatankowałem na SHELLu V-POWERa (żadna kryptoreklama) i przepędziłęm dominisię na wysokich obrotach i prędkościach. Jest zdecydowanie lepiej... Aczkolwiek polecam przejrzeć i przeczyscić całość (kranik, siateczka, przewody, filtry i ga 1/4 nik). A jak czuć paliwem, to doświadczenie uczy, że silnik zalany i wtedy rzeczywiśćie d...pa. Powodzenia i dawaj znać z frontu walki...
 
     
wartburg
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-21, 10:23   

u mnie nigdy nie było "przerywania" - było buuuuuuu i gasł ( tylko ja raczej zapierdalam :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: )

na początek spuść paliwo z ga 1/4 nika - może pomoże

odpalanie przy pomocy kabli rozruchowych z innego aku też nie jest złe

to jest net i ciężko zdiagnozować problem

ps.
faktycznie - za krótko byłeś :-P ... i pozdrów Leszka :lol:
 
     
seven9
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-21, 11:18   

dziś odpalił :). musiałem go wczoraj zalać.
 
     
Marcin
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-22, 06:52   

Pomimo że odpalił proponuję zlać paliwo ze zbiornika i go przepłukać. Miałem podobną przygodę z moją starą xj-tą okazało się że w zbiorniku końcówka (rezerwa) paliwa była tak syfiasta że siteczko w kranika tego nie przepuszczało. Jak w zbiorniku było więcej paliwa niż tego syfu to chodziło. Oczywiście proponuję to zrobić w garażu a nie tak jak ja w trasie kiedy moto stanęło :mrgreen:
 
     
seven9
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-22, 15:22   

i chyba tak zrobie. ten syf mógłby tłumaczyć te lekkie szarpanie na końcówce paliwa. tak jak wart napisał, raczej powinno być "buuuuu i zdechł". dzięki.
 
     
seven9
[Usunięty]

Wysłany: 2011-06-04, 09:40   

witam. wczoraj ledwno dojechałem do domu. na światłach poprostu zgasł. Ponieważ miałem już mało paliwo to przełączyłem na rezerwę. Po jakimś czasie odpalił i na zmianę szarpał, gasł, jechał. Zatankowałem i dalej było to samo. Jak odpalił i to gasł przy najmniejszym dodaniu gazu. Jakoś jechał na lekko otwartym ssaniu. W dodatku jeszcze padał deszcz. Rozebrałem dziś motora i spuśćiłem paliwo ze zbiornika. rezerwę spuszczałem do butelki, na której dnie wytrąciła się woda. Poza tym zauwazyłem, że łuszczy się farba przy korku i mogła wpadać do środka. Jak dokładnie wypłukać ten zbiornik? nie jestem w stanie wylać z niego całej benzyny, ciągle jakieś resztki w nim siedzą. zrobię też czyszczenie ga 1/4 nika. co powinienem zrobić przy okazji tego?

pozdrawiam.
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-06-04, 12:01   

sproboj extrakcyjną płukać, okreć i sprawd 1/4 caly kranik czy coś tam nie siedzi, załóż filterek paliwa
to co opisałeś na początku to brak paliwa, może rezerwa jest już przytkana?
jakbyś użył jakiegoś agresywnego środka do czyszczenia ga 1/4 ników to uważaj na resztki rdzy które mogą ci odpaść ze zbiornika, tak jak u rava.
Przy czyszczeniu ga 1/4 nika pamiętaj ile obrotów ma śrubka od regulacji mieszanki i tyle samo wykręć
I pamiętaj o filterku, coby robota na marne nie poszła
 
     
seven9
[Usunięty]

Wysłany: 2011-06-05, 18:27   

ga 1/4 nik przeczyszczony, odpalił bez problemu :). i nawet równiej pracuje. wolne obroty ustawiłem na 1.5. Niestety nie miałem filterka, ale zmienie go przy najbliższej okazji.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14