Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
XLR 125 pytania i problemy podczas "kapitalki"
Autor Wiadomość
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2018-04-19, 13:16   XLR 125 pytania i problemy podczas "kapitalki"

Cześć
Jak niektórzy wiedzą od jednego z forumowiczów nabyłem drogą kupna XLR 125.
Motocykl był po serwisie silnika oraz wymianie łożysk i uszczelniaczy w kołach, natomiast w innych punktach potrzebował dopieszczenia.
Dopieszczenie wizualne stało się priorytetem gdyż cytując nową właścicielkę "ja takim brzydalem jeździć nie będę"
Aby nie pudrować pryszczy zdecydowałem się na rozebranie całości, piaskowanie, lakierowanie i odbudowę na nowych częściach.

Samą odbudowę opiszę na koniec prac, lecz teraz na bieżąco będę potrzebował kilku wskazówek, problemy będę opisywał na bieżąco licząc na Waszą pomoc.

Problem nr 1 - montaż półek.
wkładamy w główkę ramy (od spodu) dolną półkę wraz ze sztycą do półki górnej. oczywiście odpowiednio posmarowane łożyska, bieżnie łożysk wbite na swoje miejsce, od góry założony taki kapturek zapobiegający dostawaniu się syfu.

Teraz jeszcze przed zamontowaniem górnej półki trzeba to skręcić nietypową nakrętką (taka jakby na klucz rowerowy - podobna do nakrętek służących do ustalania wstępnego napięcia sprężyny w tylnym amortyzatorze) - z jaką siłą dokręcić tą nakrętkę ?
Zaznaczam że z uwagi na jej kształt nie ma możliwości wykorzystania klucza dynamometrycznego.

Kiedy z tym się uporam, zamontuje górną półkę, założę podkładkę i kolejna nakrętka (tym razem typowa. Z jaką siłą dokręcić górną nakrętkę?
Tutaj można użyć dynamometryka

Poniżej link do fiszek aby zobrazować problematyczne punkty.

- nakrętka nr 1 nietypowa (pozycja 6) https://drive.google.com/file/d/1F7qzjxmQwwQr0dVDtAS0jRdEWbp0g0xV/view?usp=sharing

- nakrętka nr 2 typowa (pozycja 13) https://drive.google.com/file/d/1fBA7XUpCQxyvrTOOtuk9HbwUFki2PSH8/view?usp=sharing
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2018-04-19, 14:16   

W afryce było tak samo. Koronkową nakrętkę dokręcałem tak, aby ściśnięte przez nią łożyska główki ramy swobodnie się obracały, jak za mocno dopier***sz to będą za ciasno i nie będzie to działać. Czyli robisz na wyczucie. Górna nakrętka kontruje dolną koronkową, myślę że jak dasz 40Nm to będzie ok. Po złożeniu całości sprawdź czy półki poruszają się swobodnie (ale nie ma luzu) od ogranicznika do ogranicznika.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 13