Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Dbanie o łańcuch
Autor Wiadomość
qbaM
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-02, 02:31   Dbanie o łańcuch

Czy macie jakieś polecane / sprawdzone metody efektownego i szybkiego czyszczenia łańcucha po je 1/4 dzie w terenie?

Serwisówka chyba SAE 80W poleca do smarowania łańcucha, dotychczas (1.5 roku) używam jakiegoś smaru w sprayu (jutro wrzucę zdjęcie, bo nazwy nie pamiętam) kupionego w sklepie z ubraniami i akcesoriami motocyklowymi. Czy ktoś doświadczony mógłby się wypowiedzieć co jest najbardziej polecane do smarowania czy dużej różnicy nie ma, poza tym że niektóre smary mogą być bardziej lepkie i więcej brudu zbierać do siebie co jest niekorzystne w terenie?
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-09-02, 06:10   

qbaM napisał/a:
smary mogą być bardziej lepkie i więcej brudu zbierać do siebie co jest niekorzystne w terenie?

No właśnie!
W tym temacie zdania między kierownikami są bardzo podzielone, w zasadzie opcje masz 2 (no 2,5)

1. Spray do łańcucha - jest łatwy i szybki w użyciu ale ja osobiście wątpię czy dojdzie w łańcuchu wszędzie gdzie powinien dodatkowo jak już sam wspomniałeś jest mega lepki i czły szit przylega do łańcucha. Ja sam osobiście stosowałem spray do momentu kiedy po wyjęciu tylnego koła zdecydowałem że wyczyszczę zębatkę od tego syfu. Czym ja tego nie próbowałem usunąć i NIC - dopiero zmywacz (czyścik) do hamulców dał radę

2. Olej - przesmarowanie olejem silnikowym choćby starym i przepracowanym przed wyjazdem w teren na pewno znacznie zwiększy jego żywotność i ułatwi czyszczenie - minus dość często trzeba to robić

2,5 Olej ale z olejarki - sprawnego używanego scot oilera możesz kupić za jakieś 130 - 150 zł. lejesz co popadnie i cieszysz się zdrowym łańcuchem. Ja właśnie tą opcję wybrałem. Zawsze też sam możesz sobie zmotac olejarkę
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-09-02, 07:53   

nx-rider napisał/a:


1. Spray do łańcucha - jest łatwy i szybki w użyciu ale ja osobiście wątpię czy dojdzie w łańcuchu wszędzie gdzie powinien dodatkowo jak już sam wspomniałeś jest mega lepki i czły szit przylega do łańcucha.


Podzielam zdanie. Najlepiej oliwić ;-)

Jeżeli napęd masz już leciwy to smaruj przepalonym olejem. Jeżeli zestaw n. jest nowy to myślę, że warto smarować go świeżym olejem - jakiś tani o dużej gęstości. Smarowanie: asfalt po 300 - 400 km, teren co wyjazd ;-)
 
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2013-09-02, 10:59   

warto zwrocic uwage na cene: 400 ml puszka spray to koszt okolo 30 zl. Pol litra oleju przekladniowego (75W90 elf to koszt okolo 15 zl). Hipol 80w90 to koszt okolo 15 zl za litr.
Wady: felga nieco sie schlapie olejem, tak jak napisane wyzej trzeba czesciej smarowac.
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-09-02, 11:21   

marizaga napisał/a:
Wady: felga nieco sie schlapie olejem


felga to nic, jadąc ostatnio na Podhale zalałem olejarkę rzadszym niż do tej pory olejem (bo taki akurat miałem - chyba amortyzol który mi kiedyś został) i z racji że wcześniej je 1/4 dziłem na sucho bo w porę nie dolałem oleju, scottoiler się zapowietrzył więc odkręciłem przepływ większy niż zwykle (+ rzadszy olej o którym wspominałem). Że coś jest nie tak zorientowałem się po około 35 km jazdy jak podczas wyprzedzania tylne koło zaczęło wyprzedzać przednie, zjechałem na CPN i zobaczyłem że w zbiorniczku jest tylko połowa oleju, bo 2 połowa idealnie zachlapała oponę.

Zaolejona E09 na asfalcie to nic przyjemnego :-x
 
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2013-09-02, 11:35   

tez slyszalem o takich przypadkach, ze wezyk z pojemniczka z olejem sie zsunal i olej dostawal sie rowniez na opone, niebezpieczne. Sam moze w zimie pomysle nad olejarka w wersji DIY, koszt nie jest wysoki: dobry elektrozawor akwarystyczny, zaworek regulujacy, wezyki, zbiorniczej, "dysza" na lancuch, lacznie z przejsciowkami to okolo 100-140 zl. Jak masz wyprowadzana dysze: na duza zebatke czy wprowadziles blizej mniejszej lejac na wewnetrzna czesc lancucha (taki fajny patent mial jeden z kolegow na forum xj600)? Elektrozawor podpiales pod swiatla?
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-09-02, 12:01   

marizaga napisał/a:
Jak masz wyprowadzana dysze: na duza zebatke czy wprowadziles blizej mniejszej lejac na wewnetrzna czesc lancucha

Dysze mam zamocowane na wahaczu zaraz przy dolnej osłonie łańcucha, tak więc olej kapie na wewnętrzną stronę łańcucha a następnie przechodzi przez zębatkę na kole

marizaga napisał/a:
Elektrozawor podpiales pod swiatla?

Ja mam podciśnieniowy podpięty pod ga 1/4 nik taki jak ten z aukcji: http://allegro.pl/scottoi...3469450937.html
tylko z końcówką DUAL http://allegro.pl/scottoi...3464946753.html
 
 
     
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-02, 12:36   

To i ja coś dorzucę w temacie:

http://www.youtube.com/wa...d&v=IGYQBoUHpBY
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-09-02, 12:52   

A jeszcze jedno
Żeby którejkolwiek albo któremukolwiek z was nie przyszło do głowy wsadzić motoru na podnośnik, odpalić, wbić 1 i do kręcącego się łańcucha przykładać szmatę w celu jego wyczyszczenia.

Znajomy stracił dzięki tak bezmyślnej operacji około 1 cm palca, po tym jak zębatka i łańcuch wkręciły szmatę razem z jego palcem w środku.

Wiem wiem pomysł głupi jak cholera, a jednak jest wiele osób którym przychodzi do głowy aby zaoszczędzić czas
 
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2013-09-02, 13:14   

ptasiu napisał/a:
To i ja coś dorzucę w temacie:

http://www.youtube.com/wa...d&v=IGYQBoUHpBY


optymalny zestawik, znana jakosc, tylko ta cena...
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-09-02, 13:21   

marizaga napisał/a:
ptasiu napisał/a:
To i ja coś dorzucę w temacie:

http://www.youtube.com/wa...d&v=IGYQBoUHpBY


optymalny zestawik, znana jakosc, tylko ta cena...


no nie przesadzaj 180 zł to nie jest jakiś kosmos w porównaniu z efektem jaki to przynosi
http://allegro.pl/scottoi...3469450937.html

łańcuchy tanie nie są, a scott znacznie wydłuży ich żywotność
 
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2013-09-02, 13:49   

tylko, ze to jest cena za uzywke, nowy jest znacznie drozszy. I jeszcze pytanie, czy ten markowy sprzet toleruje dowolny olej. Zestawik fajny, bo to calosc, w zasadzie P&P. Samorobki to troche rzezba, wiecej czasu, tylko znaczna redukcja kosztu przy zachowaniu wysokiej jakosci komponentow. No i oczywiscie dowolnosc wyboru oliwy.
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-09-02, 14:39   

qbaM napisał/a:
Czy macie jakieś polecane / sprawdzone metody efektownego i szybkiego czyszczenia łańcucha po je 1/4 dzie w terenie?


urządenie myjące wysokociśnieniowe,stara szczoteczka do zebów i nafta,
do smarowania zrobiłem olejarke i lałem do niej Hipol.
 
 
     
grzesiek506716
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-09, 20:38   

Koledzy i koleżanki spotkaliście się może z jakimś filmikiem instruktażowym jak się wymienia zębatki tył przód i łańcuch? Nigdy nie robiłem tego i nie chciał bym czegoś spitolić. :/
 
     
grzesiek506716
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-09, 20:45   

a w drogiej połowie się rozleciało? to trzeba silnik fest rozbierać? czy tylko obudowę?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13