Jak w temacie. Czy domina da radę odpalić na biegu przy wciśniętym sprzęgle? Bo mój bez wrzucenia na luz nie odpali i zastanawiam się czy tak ma być? Bo czasem w terenie upierdliwe wrzucać luz i dopiero ponownie odpalać. A znalazłem w sklepie coś takiego jak Czujnik sprzęgła i może to u mnie nie działa i dlatego nie da odpalić na biegu (nawet nie kręci, dopóki nie wrzucę na luz to mogę zapomnieć o odpaleniu)
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2017-11-06, 14:52
madej [Usunięty]
Wysłany: 2017-11-06, 15:26
Ogólnie żeby odpalił na biegu to musisz mieć równolegle do czujnika w skrzyni podłączony czujnik z klamki.
Działa to tak że styk w skrzyni masuje cewkę przekaźnika startera i sygnał w module. Sygnały te dla bezpieczeństwa dodatkowo idą przed diodę schowaną w instalacji w ogonie. (zaplastrowana zawinięta w oryginalnej izolacji) Jeśli nie działa tobie tylko odpalanie na biegu musisz prześledzić styk i wiązkę od klamki.
Dobra w końcu miałem chwilę aby sprawdzić to odpalanie i padł przełącznik przy klamce. Po wyjęciu tych 2 kabelków które do niego wchodzą i spięciu na krótko zaczął palić na biegu.
Tylko jeszcze pytanie: czy powinien tak szarpać przy odpalaniu na biegu? Sprzęgło przy ruszaniu bierze tak w środkowym zakresie klamki albo nawet pod koniec bym powiedział a tu przy wciśniętym na maksa sprzęgle szarpnął. Jeszcze sprawdzę jak dojedzie czujnik i go wymienię, ale nie chciałbym czegoś rozwalić tak odpalając. A czasem w terenie strasznie ciężko znaleźć luz zwłaszcza jak się zakopię do połowy koła.
elcede, U mnie zawsze jak odpalam i wrzucę bieg zawsze szarpnie , zimny olej jest bardzo lepki i sklejone tarczki muszą być na siłę rozklejone , stąd te szarpnięcie
Musiał byś rozebrać sprzęgło i zobaczyć na kosz czy nie masz już wyrobionych rowków na ściankach gdzie są tarcze .
elcede, tak jak Żuku pisze przy zimnym silniku zazwyczaj sprzęgło jest trochę sklejone i szarpnie. Natomiast nie powinno tego robić przy gorącym. Jeżeli na rozgrzanym silniku masz problemy z wrzuceniem luzu (sprzęgło lekko ciągnie) to powinieneś trochę naciągnąć linkę aż te problemy znikną. Sprawdzając po regulacji czy na 5tym biegu przy maksymalnym odkręceniu manety sprzęgło nie ślizga się.
U mnie dość zużyty kosz nie powodował blokowania się przekładek (xr400, w nx650 jest podobnie):
Natomiast mocno wytarta bieżnia powodowała ślizganie się sprzęgła nawet po wymianie tarcz z przekładkami i sprężyn na nowe...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum