Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Padł prędkościomierz. Gdzie sprawdzać co szukać?
Autor Wiadomość
elcede 
elcede


Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2017
Posty: 44
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-11-04, 10:17   Padł prędkościomierz. Gdzie sprawdzać co szukać?

Hej.
Jak w temacie po jednej z ostatnich jazd padł prędkościomierz, jak ruszałem do lasu to wszystko chodziło a przy powrocie do domu 2h później zauważyłem, że prędkościomierz zdechł. Po paru dniach zrobiłem koło wokół komina i kilometry się kręcą (może trochę wolniej bo nie sprawdzałem konkretnego dystansu), ale wskazówka prędkościomierza dalej leży. Nie żeby mi to mocno przeszkadzało bo i tak latam głównie w teren, ale jak źle nabija kilometry to będę miał problem z planowaniem tankowań. Da się jakoś mało inwazyjnie to sprawdzić co padło, czy trzeba rozbierać pół moto, albo szukać licznika?
 
     
Krzycho
[Usunięty]

Wysłany: 2017-11-04, 16:32   

Napewno kilometry idą?
Jeśli tak to ślimak i linka w porządku, więc pozostaje tylko licznik.
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2017-11-04, 17:01   

Zobacz w jakim stanie jest slimak , musisz tylko koło zdjąć . Jak linka poszła to ci wypadnie z pancerza a ślimak musisz dokładnie obejrzeć. Albo linka źle sie ułożyła i nie dosięga do mechanizmu ślimaka a moze się wykręciła z licznika
 
 
     
madej
[Usunięty]

Wysłany: 2017-11-04, 20:53   

jak padł ślimak albo linka to nie może tak być że km się kręcą a prędkości nie pokazuje.

Najpierw sprawdź czy linka się nie odkręciła przy zegarach. Jeśli nie to ją odkręć przy zegarach pokręć kołem i sprawdź czy kwadrat się obraca. Jeśli się obraca to problem z zegarami. Jeśli się nie obraca odkręć linkę na dole przy kole śruba na krzyżaka, dobierz dobry bit bo potrafi się zapiec. Jeśli na dole i u góry się obraca to padł Ci ślimak jeśli nie padła linka.
Po diagnozie możesz się do mnie odezwać na PW mam sprawną linkę, ślimak i zegary w zależności co Ci padło.
 
     
elcede 
elcede


Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2017
Posty: 44
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-11-05, 13:44   

No i dzisiaj przy tej ładnej pogodzie wybrałęm się na wycieczkę. I dzisiaj już nawet kilometry nie idą. Będę musiał pokombinować z tym kołem.
W tygodniu może będzie chwila bliżej zajrzeć. Dzięki za podpowiedzi.
Madej: jak sprawdzę to na pewno się odezwę. co będę potrzebował. Jak by kilometry normalnie nabijał to jeszcze szło by to przeżyć, w lesie i tak są zbędne, ale bez pomiaru dystansu i wskaźnika poziomu paliwa to jazda do rezerwy mi się nie uśmiecha. A swoją drogą może by dało radę dorobić jakiś wskaźnik paliwa?
 
     
madej
[Usunięty]

Wysłany: 2017-11-06, 08:31   

pewnie że da się dorobić

 
     
elcede 
elcede


Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2017
Posty: 44
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-11-06, 08:43   

O kurde to już hardcore :-D bardziej myślałem o jakimś wskaźniku czy coś i wyjście przez korek wlewu czy innaczej ale mało inwazyjnie. Tak jak na zdjęciu to jedna moja gleba w lesie i nie ma wskaźnika i razem z nim paliwa :-)
A jeszcze sobie przypomniałem, że pomiędzy padnięciem prędkościomierza a wczorajszą jazdą, gdzie faktycznie przestał pokazywać dystans przejechany, to wymieniałem żarówki w zegarach i może źle przykręciłem tą linkę.
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2017-11-06, 12:36   

elcede, a rezerwa Ci nie działa? Spokojnie na rezerwie robię 40-50 km.
 
 
     
elcede 
elcede


Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2017
Posty: 44
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-11-06, 12:41   

wojtekk: rezerwa działa, ale pewnie zasięg mniejszy bo ja na pełnym baku robię około 170 km zanim trzeba przekręcić na rezerwę. A jak ruszam w las to nie chciałbym przed samym zjazdem z asfaltu dowiedzieć się, że jednak trzeba zawrócić najpierw do stacji zatankować (na rezerwie nie lubię jeździć i jak już przełączam kranik to od razu kierunek stacja paliw).
Chociaż teraz w takim klimacie to i tak chyba najlepiej będzie zawsze po skończonej jeździe zatankować do pełna i tak przechowywać moto bo garaż nie ocieplany.
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2017-11-06, 14:37   

elcede, nie ma co gdybać. Rozbieraj ślimak i sprawdź przy liczniku jak dokręciłeś i tyle.
Zawsze możesz założyć dłuższą rureczkę od rezerwy i np ustawić na 5 litrów rezerwę (tak myślę).
W teren im mniej paliwa tym lepiej.
 
 
     
elcede 
elcede


Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2017
Posty: 44
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-11-06, 14:39   

A to jeszcze pytanie: przy rozbieraniu tego ślimaka jakie jest minimum rzeczy, które trzeba zdjąć? Czy da radę bez rozbierania hamulców z przedniego koła na tyle to odkręcić aby dało się sprawdzić ślimak czy jednak wszystko trzeba zdjąć z koła przed jego odkręceniem?
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2017-11-06, 14:42   

Kolego odkręcasz ośkę i demontujesz koło. Ślimak będzie na ośce. Prędzej odkręć też linkę od ślimaka. Hamulca nie ruszasz.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 13