Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Remoncik dominika
Autor Wiadomość
Rados911
[Usunięty]

Wysłany: 2017-10-25, 15:06   Remoncik dominika

Jako że tydzień temu wracając z pracy o 23 mój nx umarł a okazało się na drugi dzień że puścił lut kabla przy module(mam chiński zalozony) dlatego stwierdzilem że przyspiesze remoncik serducha I silnik już mam na stole w warsztacie pytanie teraz do was gdzie oddać cylek do szlifu ? Brak wzerow lekkie przytarcie ale palił duże ilości oleju :) oraz skąd najlepiej zamawiać czesci oczywiście kasa się liczy ;) kolejne pytanie mam co do gumek zaworowych oczywiście :) czytałem ze wkladal ktoś od opla ma ktoś namiar na te uszczelniacze ?
 
     
Rados911
[Usunięty]

Wysłany: 2017-11-05, 16:22   

Czy tu ktoś jest wogole na tym forum ?
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2017-11-05, 16:28   

Tani dobry tłok to OMP.
Szlify robię w motor-tech Katowice (wysyłkowo)
Dobre gumki to oryginalne gumki :mrgreen:
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-11-05, 16:34   

Np. Honda Max Pleasure :-D
 
 
     
ArturS 


Wiek: 44
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 117
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2017-11-05, 17:21   

Ma ktoś na tych OMP najeżdżone większy dystans? Na stole miałem już 3 silniki XT/TT600 po niedawnym remoncie na OMP z zatartym sworzniem w główce korbowodu i samym tłoku (tłok stał jak wryty, ręką nie byłem wstanie go ruszyć). Sworzeń aż przebarwiony od wysokiej temperatury. Oczywiście korba do wymiany :( W dwóch nie byłem wstanie wybić sworznia, zrobiłem to dopiero jak dostałem korbę zdjętą z wału. Musiałem pierd...ć sporym młotem żeby to ruszyć.

Co do szlifierni, to od kilku lat wszystko oddaję już tylko do motortech. Kilka cylindrów i głowic oddałem kiedyś do Re-Do w Żorach, motocykle też jeżdżą i mają się dobrze.
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2017-11-05, 18:09   

ArturS, najechałem na OMP 5 tysi dopiero. Wsio git. Olej nie znika, moto jedzie. Olej motula syntetyk. Kolega ma przebieg podobny i też OK. jeździ na pół-syntetyku motula.
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2017-11-05, 19:54   

Rados911, Najpewniej kupić oryginalny tłok hondy http://enduro7.pl/sklep/czesci-oem-honda , Sporo ludzi też jeździło na wossnerach, ale z powodu mniejszej ilości otworów zgarniających i uboższego płaszcza też kilka osób miało z nimi problemy kiedyś. Nie wiem jak teraz się sprawują, czy je przekonstruowali.

Jeżeli chodzi po taniości to omp. Mamy te tłoki w dwóch dominatorach. Przejechały 1,5 sezonu. około 10-15kkm każdy (wliczając tukana i inne rajdy). Na razie działają poprawnie. Spalanie oleju w normie. Ale jest to chińszczyzna, producent zaleca pasowanie 0.07, to dużo..... to że sam je zastosowałem nie znaczy że polecam je innym;]

Zalewam 10w50, 10w60 i staram się nie przekraczać 130 stopni na oleju, no i jakoś się nie zatarły jeszcze.

To Twoja decyzja co wybierzesz...

Tak jak chłopaki piszą uszczelniacze warto z hondy bo inne się nie sprawdzają (dużo ludzi testowało niestety).

Gdzie kupować? tam gdzie aktualnie najtaniej:]

Szlif cylindra to zobacz na Starogardzkiej 62 u siebie, powinni bez problemu ogarnąć to prosta sprawa jest.





ArturS, martwisz mnie:/ nie mam ochoty przebijać korbowodów...
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2017-11-05, 21:00   

3 sezony na OMP 24 tys km w tym raz wymieniałem pierścienie z powodu zaniedbania airboksa ,teraz znowu
będę wymieniał pierścienie bo spadła rurka odwodnienia z airboksa i znowu zaciagnął kurzu .
Przy pierwszej wymianie pierścieni nawet było widać honowanie na cylindrze , tłok w idealnym stanie tylko pierścienie się poddały, zeszlifowały sie 0,2 mm.
 
 
     
ArturS 


Wiek: 44
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 117
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2017-11-05, 22:49   

Czyli nie jest źle z OMP.
Co do wossnera, mniejsza ilość otworów olejowych chyba nie jest problemem. Te otwory są o wiele większe. Podobnie jest w kutych tłokach vertexa i wiseco. Problem raczej leży po stronie dostawcy pierścieni - podobno zmienił się i wtedy pojawiły się problemy.
W XT/TT600 z wossnerami też jest problem znany z NXa. Dwie sztuki TT600 dobrze zrobione na wossnerze miałem na oku, niestety obie zostały sprzedane jeszcze przed upływem dotarcia. Pozostałe przypadki kwalifikowały się do remontu zaledwie po 2-2.5tys.km i kolejne były wsadzane już TKRJ (szkoda, że niema ich do dominatora). Jeśli ktoś dorwał wossnera sprzed 2012r., to ten tłok z jakiegoś powodu był niezajebliwy bardziej niż oryginał. Później się coś posrało.
 
 
     
madej
[Usunięty]

Wysłany: 2017-11-06, 08:48   

Najważniejsze to jak wyślesz do motortechu do szlifu to u nich kupić tłok i niech spasują po swojemu.

Ja jak kupiłem kutego wossnera samemu i dałem zrobić pasowanie do motoretechu wedle zaleceń wossnera to tłok zatarł się od strony zaworów wydechowych po 500km . A docierany poprawnie z zmienioną dyszą w gaźniku. Gwarancji nie uwzględnili, szlif kolejny zrobili za darmo i dobrali do niego odlewanego vertexa mówiąc że wossner to z nimi różnie bywa.

Uszczelniacze zaworowe mam oryginalne USA winderosa https://www.winderosa.com/
40zł 4szuki mogę Ci je wysłać poleconym. Gratis mogę dorzucić oringi do pompy oleju i do przewodów olejowych te kwadratowe przy silniku .Nowe wszystko oczywiście.
 
     
Rados911
[Usunięty]

Wysłany: 2017-11-06, 16:41   

Dziekii Panowie za odpowiedzi.ogólnie po przekopaniu neta byłem już nastawiony na omp toczek a wy mnie tylko upewniliscie
Cytat:
adziad
a robiłeś coś może na starogardzkej? Ogólnie kiedyś zawozilem tam głowice do planowania ale od dłuższego czasu woze do innego miszcza ale on niestety szlifow nie robi.

Powiedzcie mi jeszcze Panowie czy honowanie robić ? W sumie nigdy w komarkach I wsk nie robiłem tego a na warsztacie w autach nigdy szlifow też nie robiliśmy a na necie różnie piszą.



madey wysłałem ci wiadomość na pw.[/quote]
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2017-11-06, 17:23   

Rados911, po szlifie chyba zawsze się teraz honowanie robi. Niech mnie ktoś poprawi jak źle napisałem.
 
 
     
Odcina98
[Usunięty]

Wysłany: 2017-11-06, 17:25   

Honowanie, to część szlifu, więc jeśli oddasz cylinder do szlifu, to honowanie też Ci zrobią :-) bez honowania nie dotrą się pierścienie i powierchnia byłaby nie "wykończona" :-D pozdro
 
     
Rados911
[Usunięty]

Wysłany: 2017-11-06, 17:36   

Odcina98 napisał/a:
Honowanie, to część szlifu, więc jeśli oddasz cylinder do szlifu, to honowanie też Ci zrobią :-) bez honowania nie dotrą się pierścienie i powierchnia byłaby nie "wykończona" :-D pozdro



Nie do końca :) szlif to szlif a honowanie to oddzielna usługa bynajmniej patrzę po kosztorysach firm wysylkowych którzy przeprowadzają takie akcjie:)


Ale dzięki za odpowiedzi ;) honowanie oczywiście będzie :)

Kolejne pytanie o pompe oleju-mam silnik rozebrany tzn narazie tylko górę zajęta chciałbym zrobić co na itp top więc pytanie o pompe co w niej podlega zużyciu ? Olej mi ucieka dość szybko z zbiornika po zgaszeniu ale wiem ze Japonce tak miały
Ostatnio zmieniony przez Rados911 2017-11-06, 17:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2017-11-06, 17:39   

Rados911, bo niektórzy robią tylko honowanie i zakładają stary tłok z nowymi pierścieniami. Po szlifie musi być honowanie. Zadzwoń i dopytaj.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13