Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Problem elektryka XR 600
Autor Wiadomość
rkiljan
[Usunięty]

Wysłany: 2017-09-08, 18:43   Problem elektryka XR 600

Witam, mam mały problem z moją XR 600 z 98 roku. Jechałem i zgasły światła i w sumie w ogóle nie ma prądu na odbiornikach, jedynie iskra jest. Szukałem na forum i średnio znalazłem odpowiedź gdzie dokładnie szukać. Jak wiadomo XR to golas pod względem elektryki, a więc zacznijmy od schematu, są 3 cewki i 2 regulatory, ten w prawym górnym roku zakupiłem ale nic nie pomogło. Cewka po lewo jest zasilająca CDI więc ją zostawmy w spokoju. Środkowo raczej od stopu a prawa zasilanie. Patrząc po schemacie regulator po lewej daje napięcie na światło stop ( u mnie 2 diody led) które przy mocnym gazowaniu nie raz się zapalą.
Moje pytanie to jak dokładnie zmierzyć czy cewka się spaliła, który kabel z którym? I czy regulator po lewo ma wpływ na światła czy jest jedynie od stopu? Prąd do przełącznika mam pociągnięty z żółtobiałego przewodu( zasilania z prawej cewki).
https://obrazki.elektroda.pl/5602761100_1321555534.jpg
 
     
nav 
XR ęduro & sumo


Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 64
Skąd: Warszawa Ochota
Wysłany: 2017-09-08, 18:52   

Masz 4 kable
czarno-czerwony - jest odpowiedzialny za zapłon, opór względem masy powinien być 200 do 320Ohm
biało-żółty - cewka zasilająca oświetlenie (światła AC), idzie do regulatora AC - tu powinna być oporność ok 0.4-0.6 Ohm
Pozostałe dwa kable - różowy i żółty - zasilanie DC i tu oporność powinna być ok 250Ohm

Wszystkie te dane masz w serwisówce, rozdział 16 ;)

Jeśli oporność będzie ok, to stator wciąż może być walnięty... Niestety, u mnie było ok ale po nagrzaniu zapłon znikał.

Kolejnym krokiem jest odpięcie regulatora AC i odbiorników na chwile, odpalenie silnika i zmierzenie napięcia na kablu biało-żółtym względem masy. Powinno skakać nawet do 70V (AC!).

Na prąd AC ("prawy" regulator, ze statora masa i biało-żółty) masz tylko przednie światło, natomiast kierunki, postojówka, tylne światło, stop i klakson są zasilane z "lewego" regulatora - DC (ze statora różowy i żółty)

P.S. Goń do powitalni, bo zaraz będzie lincz ;)
Ostatnio zmieniony przez nav 2017-09-09, 14:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2017-09-08, 19:07   

da się to pomierzyć, jutro jak będę miał chwilę postaram się opisać gdzie musisz posprawdzać napięcia przy odpalonym silniku...


edyta:

.... nooooo widzę, że ekspert mnie wyprzedził;]
 
     
rkiljan
[Usunięty]

Wysłany: 2017-09-08, 19:26   

Wielkie dzięki za odpowiedź, powitalnia zaliczona :-) W sumie mam serwisówkę i nie kojarzyłem tych wartości ale widzę że są. Rozbebeszyłem trochę elektrykę i wyszedł mały kwiatek, zasilanie na światła przód tył migacze itd mam z regulatora DC z powodu że ktoś zmienił przełącznik od DT 125, jutro rozpinam kable i biorę się za prawidłowe podłączenie. Mam rozumieć że regulator AC (prawy) ma zasilać tylko i wyłącznie światło przód a resztę odbiorników regulator DC? Czy ktoś może orientuje się jaki byłby koszt lub gdzie szukać regulatora DC?
 
     
nav 
XR ęduro & sumo


Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 64
Skąd: Warszawa Ochota
Wysłany: 2017-09-08, 22:20   

Tylko i wyłącznie przednie światło. Ale uwaga - przełącznik świateł musi być podwójny tak jak na schemacie. Musi niezależnie zwierać dwa obwody - jeden dla pozycji z tyłu i przodu (DC) + drugi dla świateł mijania/drogowych (AC).

Przełącznik pasuje np od jajka :)

Co do regulatora, to przez zime szukałem alternatywy dla swojego i nie znalazłem zbytnio nic co by się nadawało, większość regulatorów jest na trójfazowy stator (3 kable ze statora, 2 wyjściowe +/- DC). Dodatkowo jak nie masz akumulatora, to trzeba zastosować dość spory kondensator. Wiem, że electrex robi zamiennik z kondensatorem http://www.electrexworld....log/RR167.html, niestety cena zaporowa :( Jest też podtronics, cena również wysoka https://www.lowbrowcustom...riumph-bsa.html
Możliwe, że podpasowałby jakiś regulator 4-pinowy, tylko trzeba samodzielnie dodać tam kondensator. Pozostaje pytanie jak z jego wydajnością... Patrząc na schematy, np. Derbi Senda 50 ma też jednofazowy startor, może zadziałać...
Z regulatorem AC nie ma problemu, jest dostępny uniwersalny.

Z przodu masz żarówkę 35/35W? Czy H4? Podejrzewam, że DC może nie wyrobić z zasilaniem 55/60W w H4 :)
 
     
rkiljan
[Usunięty]

Wysłany: 2017-09-09, 14:15   

Pomiary oporności robiłem między kablami a masą jak i zielonym kablem wychodzącym też z tej samej wiązki(chyba masa ale nie miał jak by połączenia z ramą) i wyszło że cewki są raczej spalone... Nie miały w ogóle przejścia. Ktoś przerabiał temat przewijania? Mam w pracy gościa który zajmuje się przezwajaniem silników, mówił że jak prosta cewka to bez problemu.
 
     
nav 
XR ęduro & sumo


Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 64
Skąd: Warszawa Ochota
Wysłany: 2017-09-09, 14:35   

Pamiętaj, że to pracuje w gorącym oleju i trzeba odpowiednio uszczelnić. Mi firma w okolicy się nie podjęła tematu. Samą cewkę zapłonową przewijałem w Cyklo na modlińskiej. Więcej info o statorach w XR600 i przewijanie statora DIY

Powinieneś mieć 2 kable z oporem ok 250 między sobą i bez przejścia do masy (DC) i dwa kable z oporem między sobą 200-320Ohm i przebiciem do masy (z jednego ok 0.3Ohm - AC i drugiego reszta). Jak masz więcej kabli to może masz akcesoryjny stator - może nawet jakiś 200W :) W XR600 występowały z dwoma kablami (bez DC) i czterema. Nie kojarzę innych wersji OEM. Jak masz 5 przewodów to może masz stator z XL600R, jest tam dodatkowy kabel który idzie do czujnika luzu - schemat elektryczny XL600R

Zaktualizowałem informacje w moim pierwszym poście, cewka zapłonowa powinna mieć ok 200-320Ohm a zasilająca DC ok 250Ohm.
 
     
rkiljan
[Usunięty]

Wysłany: 2017-09-09, 15:01   

U mnie 5 kabli, żółto biały, różowy,żółty, czerwono czarny i zielony. Z pomiarów mi wyszło:
- między żółtym i różowym nic
-żółty do masy 2.3
-różowy do masy nic
-czarno czerwony do masy 88
- zielony do masy nic
- żółto biały do masy nic
- między żółto białym a zielonym 0.7
EDIT:
Dzisiaj wyciągnąłem stator, byłem miło zaskoczony bo jest przewinięty wg tego który daje więcej mocy :mrgreen: Niestety znalazłem problem, metalowa blaszka która uderzyła w uzwojenie jednej z cewek... Zielony kabel idzie do cewek połączonych kablem żółto białym.
Ktoś kojarzy od czego mogłaby być ta blaszka ?



 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13