Ostatnio robiłem dzięki życzliwości jednego z forumowiczów
Nie miałem okazji jeszcze poje 1/4 dzić na zregenerowanych, więc doznaniami z jazdy się pochwale pó 1/4 niej. Na tą chwilę moto stoi wyżej, tył nie siada pod ciężarem samego motocykla -przed regeneracją, po zestawieniu ze stopki tył siadał o 5cm )
Mateusz napisał/a:
Kubeko napisał/a:
zwiększenie wymiaru z 585mm do 625mm
MaciekTOS napisał/a:
Tylna sprężyna 240 do 270mm
Koledzy, skąd braliście te wymiary? Braliście jakąś poprawkę na swoją wagę? Chcę zregenerować sprężyny i zastanawiam się czy naciągać na fabryczny rozmiar (599.3mm przód, 237.5mm tył wg serwisówki) czy naciągnąć więcej, czy to coś da? Jeśli warto więcej, to ile więcej - ważę około 100kg, jeśli to ma jakieś znaczenie.
Mateusz, wymiary podane wyżej przez kolegów są tak dobrane, żeby bezproblemowo (czyli bez użycia ścisku do tylnej sprężyny) nakręcić pierwszą nakrętkę. Przednie z użyciem niewielkiej siły przy dociskaniu korków.
Moja poprawka na wagę pasażera (z pasażerem 150-160kg)
Moim zdaniem możesz naciągnąć więcej niż Pan Honda (tak jak wyżej podali), bo w razie czego możesz trochę "zluzować" na tyle (237,5mm standard spring length wypada w połowie nagwintowanej części amora).
Naciągniecie więcej spowoduje, że napięcie wstępne sprężyny przy np. 237,5mm będzie większe niż standardowe (twardsze znaczy się).
Dołączył: 28 Mar 2012 Posty: 89 Skąd: Zagłębie | SD
Wysłany: 2013-04-01, 21:34
Dzięki za ekspresowe odpowiedzi! W takim razie robię za waszym przykładem przód 625 i tył 270. Mam nadzieję, że uda się załatwić wysyłkowo.
madart, nie mam jakiegoś wielkiego pojęcia w temacie, dlatego pytam. Może w przyszłości pomyślę o twardszych, ale na razie gram tym co mam, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Pozdrawiam, Mateusz.
MaciekTOS [Usunięty]
Wysłany: 2013-04-02, 14:28
Przód przodem ładnie wchodzi ale ten tył to na tym wymiarze co podałeś nie jest łatwo skręcić , jak byś rozciągnął więcej wątpie żebyś zkręcił nakrętki
Ja też robiłem dzięki życzliwości użytkownika forum i jestem zadowolony
Warto , a koszt niewielki
Student123 [Usunięty]
Wysłany: 2014-01-31, 14:58
A jak byscie ocenili zestaw : przedluzenie lag od RAVIKING-a o 5 cm i wyciagniecie sprezyn do 625 mm ... co o tym sadzicie ? Jest sens ? I czy mozna prosic o ewentualna pomoc przy ogarnieciu wysylkowo tych sprezyn ?
przedluzki chcialem zastosowac po to aby moto byl wyzszy ... ale nie wiem czy przedluzenie lag i rozciagniecie sprezyn bedzie ze soba wspolgrac...
Popatrz na to w ten sposób.
1. Masz ugniecione sprężyny przez co motocykl siedzi niżej o kilka cm. Regenerując sprężynę sprawisz, że będzie ona twardsza przez co motocykl podniesie się wyżej. Regenerację odczujesz na duży + jeżeli chodzi o jazdę.
2. Dokładając przedłużki podniesiesz wyżej motocykl, niezależnie od tego jaką masz twardość sprężyn.
Moim zdaniem jeżeli dokładasz przedłużki to i warto odświeżyć sprężyny, bo motocykl podniesie się naprawdę wysoko.
Student123 [Usunięty]
Wysłany: 2014-02-05, 06:24
Co do sprężyn , to zregeneruje je na 100 % ... tylko zastanawiam sie co do przedluzenia lag... dzięki za opinie
Moje sprężyny juz wróciły koszt regeneracji 3 sprężyn i rościągnięcie do wymiarów "forumowych":)
116 zł wraz z przesyłką, a sprężyna tył pomalowana na połysk. Czas oczekiwania 6.02 wysłałem 12.02 9.12 odebrałem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum