Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: managa
2016-03-12, 08:26
Regeneracja sprężyn
Autor Wiadomość
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-04-01, 18:11   

dlugosc sprezyny a waga kierowcy to slaby wyznacznik
duzo rozsadniej byloby zmienic sprezyne na twardszą ale juz chyba inna bajka
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-04-01, 18:37   

Ostatnio robiłem dzięki życzliwości jednego z forumowiczów ;-)


Nie miałem okazji jeszcze poje 1/4 dzić na zregenerowanych, więc doznaniami z jazdy się pochwale pó 1/4 niej. Na tą chwilę moto stoi wyżej, tył nie siada pod ciężarem samego motocykla -przed regeneracją, po zestawieniu ze stopki tył siadał o 5cm :-/ )
Mateusz napisał/a:
Kubeko napisał/a:
zwiększenie wymiaru z 585mm do 625mm
MaciekTOS napisał/a:
Tylna sprężyna 240 do 270mm


Koledzy, skąd braliście te wymiary? Braliście jakąś poprawkę na swoją wagę? Chcę zregenerować sprężyny i zastanawiam się czy naciągać na fabryczny rozmiar (599.3mm przód, 237.5mm tył wg serwisówki) czy naciągnąć więcej, czy to coś da? Jeśli warto więcej, to ile więcej - ważę około 100kg, jeśli to ma jakieś znaczenie.



Mateusz, wymiary podane wyżej przez kolegów są tak dobrane, żeby bezproblemowo (czyli bez użycia ścisku do tylnej sprężyny) nakręcić pierwszą nakrętkę. Przednie z użyciem niewielkiej siły przy dociskaniu korków.
Moja poprawka na wagę pasażera :mrgreen: (z pasażerem 150-160kg)
Moim zdaniem możesz naciągnąć więcej niż Pan Honda (tak jak wyżej podali), bo w razie czego możesz trochę "zluzować" na tyle (237,5mm standard spring length wypada w połowie nagwintowanej części amora).
Naciągniecie więcej spowoduje, że napięcie wstępne sprężyny przy np. 237,5mm będzie większe niż standardowe (twardsze znaczy się).
 
 
     
Mateusz 


Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 89
Skąd: Zagłębie | SD
Wysłany: 2013-04-01, 20:34   

Dzięki za ekspresowe odpowiedzi! W takim razie robię za waszym przykładem przód 625 i tył 270. Mam nadzieję, że uda się załatwić wysyłkowo.
madart, nie mam jakiegoś wielkiego pojęcia w temacie, dlatego pytam. Może w przyszłości pomyślę o twardszych, ale na razie gram tym co mam, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Pozdrawiam, Mateusz.
 
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-02, 13:28   

Przód przodem ładnie wchodzi ale ten tył to na tym wymiarze co podałeś nie jest łatwo skręcić , jak byś rozciągnął więcej wątpie żebyś zkręcił nakrętki :mrgreen:
Ja też robiłem dzięki życzliwości użytkownika forum i jestem zadowolony ;-)
Warto , a koszt niewielki
 
     
Student123
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-31, 14:58   

A jak byscie ocenili zestaw : przedluzenie lag od RAVIKING-a o 5 cm i wyciagniecie sprezyn do 625 mm ... co o tym sadzicie ? Jest sens ? I czy mozna prosic o ewentualna pomoc przy ogarnieciu wysylkowo tych sprezyn ?
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-02-02, 16:30   

do 625 to my standardowo naciągaliśmy, bez dokladania przedluzek bylo w sam raz
 
     
Student123
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-04, 14:30   

przedluzki chcialem zastosowac po to aby moto byl wyzszy ... ale nie wiem czy przedluzenie lag i rozciagniecie sprezyn bedzie ze soba wspolgrac...
 
     
Radekmoto3 


Wiek: 36
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 183
Skąd: Czarnowąsy
Wysłany: 2014-02-04, 15:22   

A ja jutro wysyłam tył i przód do regeneracji:):):):) cena ta sama co była.
 
 
     
Student123
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-04, 16:32   

Wiec zaklad nie ma problemu jesli chodzi o wysylkowe zalatwienie sprawy ?
 
     
Radekmoto3 


Wiek: 36
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 183
Skąd: Czarnowąsy
Wysłany: 2014-02-04, 17:07   

Pan powiedział ze można przysłać...:)
 
 
     
Student123
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-04, 19:15   

Wiec czas rozbierac przod :-)
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-02-04, 21:16   

Student123 napisał/a:
przedluzki chcialem zastosowac po to aby moto byl wyzszy ... ale nie wiem czy przedluzenie lag i rozciagniecie sprezyn bedzie ze soba wspolgrac...


Popatrz na to w ten sposób.
1. Masz ugniecione sprężyny przez co motocykl siedzi niżej o kilka cm. Regenerując sprężynę sprawisz, że będzie ona twardsza przez co motocykl podniesie się wyżej. Regenerację odczujesz na duży + jeżeli chodzi o jazdę.

2. Dokładając przedłużki podniesiesz wyżej motocykl, niezależnie od tego jaką masz twardość sprężyn.

Moim zdaniem jeżeli dokładasz przedłużki to i warto odświeżyć sprężyny, bo motocykl podniesie się naprawdę wysoko.
 
 
     
Student123
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-05, 06:24   

Co do sprężyn , to zregeneruje je na 100 % ... tylko zastanawiam sie co do przedluzenia lag... dzięki za opinie :-)
 
     
Radekmoto3 


Wiek: 36
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 183
Skąd: Czarnowąsy
Wysłany: 2014-02-12, 08:14   

Moje sprężyny juz wróciły koszt regeneracji 3 sprężyn i rościągnięcie do wymiarów "forumowych":)
116 zł wraz z przesyłką, a sprężyna tył pomalowana na połysk. Czas oczekiwania 6.02 wysłałem 12.02 9.12 odebrałem.
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2014-02-12, 08:24   

Radekmoto3, Daj znać jak wrażenia po założeniu.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13