Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: managa
2016-01-13, 11:28
Z cyklu "Zrób to sam" - CHŁODZENIE OLEJU
Autor Wiadomość
YAGO
[Usunięty]

Wysłany: 2017-01-28, 14:05   Chlodnica oleju

Co myslicie?

http://advrider.com/index...-gsmark.652313/
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2017-02-15, 20:47   

Nie wiem czy było, ale może kogoś zainteresuje http://www.off-the-road.d...R600-XR650.html
 
 
     
Qba 


Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 283
Skąd: 3City
Wysłany: 2017-02-19, 15:40   

Nie taniej isć do tokarza by cos takiego z alu zrobił ? myśle ,ze materiał plus robocizna to nie wiecej niz 150-200zł.w przypadku 1szt. węże też idzie dorobić , ja za stalowy oplot do hamulców z końcówkami płaciłem jakies 100zł.
Jesli chcecie mogę sie zorientować w temacię ,tylko musze znać wymiary .
Pzdr.
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-02-19, 20:09   

Bez użebrowania to nie problem faktycznie, z żeberkami to tego nie widzę bez cnc.
 
 
     
Qba 


Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 283
Skąd: 3City
Wysłany: 2017-02-20, 12:22   

Jesli nie musi być kwadratowa to się da ,może być okrągła ?
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-02-20, 12:27   

Okrągła bez problemu, tylko kawałek rurki grubościennej potrzebny.
 
 
     
Qba 


Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 283
Skąd: 3City
Wysłany: 2017-02-20, 13:36   

Mysłe ,ze tu trzeba pełnego stopu i w nim kanał obiegowy dla oleju i zebra dla chłodzenia , gwint ,przewody olejowe i gotowe.Cos na wzór tych chłodnic dla wody ale z zamknietym obiegiem .
Zresztą jest tego w trupa na necie.....
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-02-20, 13:46   

Ano, masz rację.
 
 
     
Piter!!! 


Dołączył: 26 Wrz 2017
Posty: 20
Wysłany: 2018-05-05, 06:28   

Czy ma ktoś chłodnice od hyosunga? Potrzebowałbym wymiary tej chłodnicy.
 
     
Qwet 
Honda NX 650 97r


Wiek: 34
Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 215
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2021-04-23, 18:17   

Pany, wymyśliłem jeszcze inny sposób na schłodzenie silnika niż stosowanie chłodnic na magistralach olejowych. Mianowicie;

RADIATORY NA RAMĘ

Wszystkie moje myśli na temat chłodzenia mają jedno wspólne założenie - wskaźnik temperatury na wlewie oleju ma pokazywać dokładną temperaturę oleju wychodzącego z silnika, a nie oleju wstępnie schłodzonego przez jakąś chłodnicę. Zastosowanie radiatorów na ramie spełnia to założenie - olej przepływa z góry do dołu, a do tego olej chłodzony przez radiatory ma tym bardziej tendencje do opadania na dół, dzięki czemu u góry przy termometrze utrzymuje się temperatura taka jaka wychodzi z silnika. Im niżej tym temperatura oleju niższa, a pompa oleju zasysa olej właśnie z samego dołu ramy.

Kupiłem na allegro radiator około 200mm x 200mm (nie pamiętam dokładnie) za 40zł przesyłką Smart i podocinałem na dwa kawałki odpowiednich rozmiarów. Zrobiłem też wcięcia między żeberkami żeby powietrze jak najswobodniej opływało ramę i nie pogarszało chłodzenia użebrowania samego silnika. Trochę cudowania było na kantach, bo haczyło o dolną rurę wydechu i półkę przedniego zawieszenia przy skręcie, ale godzinka z kątówką i ogarnięte. Następnie klej termoprzewodzący elastyczny AG thermoglue (0,9 W/mK, 200°C) i przytrytkowałem do ramy na noc aż klej zaschnie. Jutro chcę jeszcze dla pewności skręcić radiatory do ramy metalowymi opaskami, na wypadek gdyby się odkleiły i chciały odpadać. Fotorelacja w załącznikach.

Jak zwykle to bywa przy moich konstrukcjach estetyka leży i zwija się z bólu :mrgreen: ale mam nadzieję że przynajmniej będzie działać. Jestem bardzo ciekawy o ile zmniejszy się temperatura oleju przy normalnej jeździe, mam termometr we wlewie oleju od ponad 2 lat obserwuję temperaturę, więc będę mógł dość dokładnie określić różnicę.

001.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 141,43 KB

002.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 141,86 KB

003.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 213,01 KB

004.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 207,83 KB

005.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 220,41 KB

006.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 534,3 KB

007.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 197,07 KB

008.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 641,81 KB

009.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 257,33 KB

010.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 306,16 KB

 
     
Calafior 


Zabezpieczenie: 19792
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 445
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2021-04-23, 19:03   

No sam jestem ciekaw jak to bedzie działać.
 
 
     
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 172
Wysłany: 2021-04-24, 06:06   

Qwet z niecierpliwością czekam na rezultaty Twojego eksperymentu.
Nie wiem z czego to wynika, ale Dominator optymalną temperaturę osiąga przy jeździe około 90 km/h, zarówno szybciej, jak i wolniej zaczyna się grzać.
U mnie czeka chłodnica z suzuki dr do montażu, ale jakoś nie mogę się za to zabrać.

ps. być może problemem są kolektory wydechowe, które są bardzo blisko ramy, w której schładza się olej, na pewno nie pomaga też założenie wysokiego błotnika przedniego
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2021-04-25, 18:10   

Qwet, Bardzo odstają od ramy.... Bedzie problem. Miałem gmole przykręcone śrubami, które wystawały myślę połowę tego co Twoje radiatory. Przy jeździe w terenie wbijały się w błotnik. Wydaje mi się, że w Twoim przypadku może być duuuużo gożej:/ Sprawdź proszę, żeby krzywda z tego nie wyszła.... się koło zaklinuje i dopiero będzie..

Wiem dmucham na zimne:)
 
     
Qwet 
Honda NX 650 97r


Wiek: 34
Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 215
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2021-04-29, 05:31   

Poobcinałem trytki i założyłem opaski metalowe, tak jak przykazałem. Opaski są skręcone z obu stron, to znaczy jedna opaska składa się z dwóch połączonych "szeregowo". Teraz jak klej się poluzuje od wibracji to radiator w czasie jazdy nie odpadnie i nie zabije tego przypadkowego pieszego :D

adziad żeberka odstają tylko trochę dalej niż mocowania gmoli i rury wydechowe, a poza tym dwa ostatnie sezony przejeździliśmy z mocno wsuniętymi lagami w półki dla obniżenia moto i nie było problemu. Teraz podniosłem przód tak że korki lag zrównały się z półką. Poza tym sprawdzaliśmy na ile błotnik zbliża się do żeberek i mimo że rzucałem się na kierownicę całym ciałem najmocniej jak mogłem, błotnik zbliżył się do lag na jakieś 3-4cm, więc myślę że jeszcze jest zapas ;)

Już zdążyłem troszkę pojeździć z tym patentem, ale nie udało mi się zagrzać oleju bardziej niż 100°C, robiłem zbyt krótkie odcinki. Może w weekend pojedziemy gdzieś dalej. Natomiast już teraz zauważyłem, że kiedy olej jest nagrzany, w czasie jazdy radiatory są chłodne w dotyku, ale po zatrzymaniu się np na światłach szybko robią się gorące. To dobrze rokuje na ich skuteczność :)

001.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 204,47 KB

002.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 229,9 KB

003.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 168,68 KB

004.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 306,08 KB

005.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 247,64 KB

 
     
łojek 


Zabezpieczenie: 12345
Dołączył: 19 Paź 2020
Posty: 5
Wysłany: 2021-04-29, 18:25   

No tak ale do takiego chłodzenia nadal bedzie potrzebny powiew wiatru czy się mylę ?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15