Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: managa
2016-01-13, 11:28
Z cyklu "Zrób to sam" - CHŁODZENIE OLEJU
Autor Wiadomość
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2016-03-02, 21:36   

Dlatego termometr jest do d ;-) 110-120 to chyba stała temperatura. Ja mam do tego wysoki błotnik, więc na 140 długo nie trzeba czekać. Ale jak widać w innym moim temacie taka temperatura nie nabroiła w silniku.
 
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2016-03-06, 08:35   

Może się komuś przyda ;-)




I jeszcze ciekawostka. Kształt tej chłodnicy bardzo interesujący :-D
 
 
     
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-06, 14:28   

managa napisał/a:

I jeszcze ciekawostka. Kształt tej chłodnicy bardzo interesujący :-D


Kurna ruski to nawet bimber na Dominatorze potrafią pędzić :mrgreen:
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-03-08, 20:36   

Patrzcie jaką inspirację znalazłem. Jest nawet układ manual bypass lub thermostat bypas. Ogólnie chyba rozwiązanie z którego warto czerpać przykład.

http://suttoncycleworks.com/oilCooler.html
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-04-05, 19:44   

Mam na handel, jeszcze z radiatorem alu :-)
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-04-05, 20:37   

Bicio, bjere, dam pińć plnów!! Albo dwa jabcoki na zlocie;]
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2016-05-23, 04:23   

Witojcie,kupiłem taki zestaw do xr600,ma ktoś pomysł jak to podłączyć?

IMG_20160520_120809054.jpg
Plik ściągnięto 147 raz(y) 81,13 KB

 
 
     
tomek77 


Wiek: 47
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 56
Skąd: Hajnówka
Wysłany: 2016-05-23, 18:00   

podłączyć to możesz tylko w jeden sposób ,wpiąć się w tą długą metalową rurkę, a mocowanie chłodniczki to już zależy od inwencji twórczej mechaniora ,można nawet drutem przywiązać,...żartuję oczywiście ,skolko piniądzów za to dałeś ,jeśli nie tajemnica ,bo też coś będę musiał wyrzeżbić.
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2016-06-03, 08:31   

Mocowanie jest,te dwie długie nakrętki,w xr600 ponoć można w nie wkręcić śruby i powinmo się trzymać,300 pln :-/ .
 
 
     
maxrate
[Usunięty]

Wysłany: 2016-06-27, 21:10   

Chciałbym się pochwalić chłodnicą oleju jaką ostatnio udało mi się zamontować :mrgreen: Rozwiązanie może nie najtańsze i najprostsze ale nie jestem fanem oszczędzania na motocyklu. Mimo kilku nieprzewidzianych komplikacji związanych z montażem myślę, że efekt końcowy wyszedł zadowalający :-D Koszt części nie licząc tych które zepsułem :roll: i przesyłek wyniósł 350zł.

WP_20160627_17_05_32_Pro.jpg
Plik ściągnięto 136 raz(y) 1,66 MB

WP_20160627_16_36_14_Pro.jpg
Plik ściągnięto 137 raz(y) 1,38 MB

WP_20160627_16_36_28_Pro.jpg
Plik ściągnięto 159 raz(y) 1,56 MB

WP_20160627_17_06_36_Pro.jpg
Plik ściągnięto 127 raz(y) 1,39 MB

 
     
red_eyed_rider
[Usunięty]

Wysłany: 2016-06-27, 21:22   

Ooo bardzo fajny efekt. Co to za chłodnica? Jak zarabiane końcówki? I jaka różnica w temperaturze?
 
     
maxrate
[Usunięty]

Wysłany: 2016-06-27, 22:12   

Chłodnica to "Chłodnica oleju 255x70x50" z gwintem AN10 z allegro :lol: Szukałem chłodnicy o dużej przepustowości i wymiarach umożliwiających mi zamocowanie jej w tym miejscu więc szukałem małych uniwersalnych chłodnic oleju przeznaczonych do samochodów. Końcówki są zarabiane na zasadzie wkręcenia się w niego i ściśnięcia jego ścian między częścią nachodzącą na wąż i wchodzącą do środka. Połączenie jest naprawdę solidne i wybaczające błędy bo bez większych problemów końcówkę można zdjąć. Przejściówki między gwintami w dominie a gwintami AN10 końcówek dorobił znajomy tokarz za darmo w wolnej chwili w pracy :-D Większy problem był z dostaniem w Polsce odpowiedniego węża i ostatecznie zamówiłem 1m z ebay. Różnice w temperaturze sam bym chciał znać. Termometru nie mam ale bez chłodnicy nagrzany silnik niezależnie od stylu jazdy trzymał 1500obr, a po porządnym dogrzaniu olej bez problemu spływał z bagnetu jak woda co utrudniało sprawdzenie jego poziomu (10w40), a jego temperaturę bym szacował na ponad 120*. Po montażu chłodnicy jadąc 90km/h w podobnych warunkach silnik schładza się na tyle, że na postoju trzyma ~1350obr, a po porządnym dogrzaniu olej widocznie lepiej trzyma się bagnetu.
 
     
Czarek
[Usunięty]

Wysłany: 2016-06-28, 08:01   

Fajnie wygląda ;-) ale pierwszy kamień, patyk, korzeń :mrgreen:
 
     
Calafior 


Zabezpieczenie: 19792
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 445
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2016-06-28, 08:42   

Czarek napisał/a:
Fajnie wygląda ;-) ale pierwszy kamień, patyk, korzeń :mrgreen:

No własnie też tak patrze fajnie wyglada, ale ja bym ja chyba jakos dodatkowo osłonił.
 
 
     
maxrate
[Usunięty]

Wysłany: 2016-06-28, 11:47   

Osłona w drodze ;-) Na razie planuję zrobić po prostu zdejmowaną nakładkę z twardej i gęstej siatki z jakimiś wzmocnieniami.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16