Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: managa
2016-01-13, 11:28
Z cyklu "Zrób to sam" - CHŁODZENIE OLEJU
Autor Wiadomość
Radekmoto3 


Wiek: 37
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 183
Skąd: Czarnowąsy
Wysłany: 2012-01-09, 18:29   

wiem wiem ze powniiny byc gęściej lecz ciężko to pospawac bo dysza miga nie wchodził..a pozatym powinny byc albo alu albo miedz najlepiej ale zobaczymy a spawy to takie naukowe są:) a rama i wszystko zostało nie naruszone bo było chłodzone kompresorem jak coś zauwazyłem
Ostatnio zmieniony przez Radekmoto3 2012-01-09, 18:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-01-09, 18:33   

radekmoto3, jak dla mnie pomysł OK :mrgreen:
 
 
     
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-09, 18:39   

radekmoto3 napisał/a:
wiem wiem ze powniiny byc gęściej lecz ciężko to pospawac bo dysza miga nie wchodziła

Jeśli masz dostęp do "łusek" bo dyszka to to z czego wychodzi drut , to sklep ją na końcu na płasko i będzie gęsciej :lol: .
Najlepiej to we 1/4 elektrodę i będzie gęściej.
A co do spawów MIG-iem to większy prąd i lecisz szybciej i spoinka wychodzi cieniutka i jest cacy.
 
     
Radekmoto3 


Wiek: 37
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 183
Skąd: Czarnowąsy
Wysłany: 2012-01-09, 19:01   

co do "łuski to w sumie masz racje. elektroda napewno tyła by lepsza, lecz pierwszy plan był taki ze na płaskownik przylutować blaszki a pózniej jakos całość do ramy ale padło inaczej.
Ostatnio zmieniony przez Raviking 2012-01-09, 19:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-01-09, 19:35   

wreszcie ktoś zrealizował to co chodziło mi po głowie :mrgreen:
ja myslalme o zeszlifowaniu i przczepieniu na paście termo radiatorów aluminiowych po bokach :lol:
 
     
zigson
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-09, 21:39   

a ja mam inny sposób na nadmierną temp, leżakowanie w błotku, polecam :)
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-04-30, 22:51   

Tutaj dla zainteresowanych obliczenia żebra.

http://www.google.pl/url?...50pHk7hxXEqzgqQ



http://www.zt.ath.bielsko...przez_zebra.pdf - przykład z budownictwa przykład bardziej klarowny ale zasada działania taka sama jak w przypadku wykonania z metali.
Jest jeszcze krytyczna grubość żebra - największa sprawność. (mam zamiar za jakiś czas poświęcić temu więcej czasu).
Najlepiej stosować materiały o wysokiej przewodności cieplnej takie jak miedz, aluminium, mosiądz. Nie trzeba spawać bo może rzeczywiście osłabić to wytrzymałość ramy albo nadpalić wnętrze profilu. Najlepiej było by lutować (lutowanie twarde lub cyna z domieszkami). Plusem tego była by możliwość połączenia np mosiądzu, aluminium ze stalową ramą.
Stalowe żebro zamalujesz a farba jest pewnego rodzaju izolacją cieplną. Aluminium nie potrzebuje osłon.
Kolejna sprawą jest wypromieniowanie ciepła, w powyższym mówimy o konwekcyjnej wymianie ciepła.
Temat rzeka - i tak trochę przynudziłem.
W planach mam bardziej zastosowanie chłodnicy oleju bez zaburzania przepływu czyli jak najprostsza konstrukcja.
http://www.allproducts.co...917122746-l.jpg
Na końcach zarobione gwintowane końcówki i puszone przy ramie do góry w lini prostej. Przy odrobinie chęci i czasu postaram się przeliczyć ten bajer.
 
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-06, 21:25   

Nie przypuszczam, by miało to jakieś znaczenie. Bardziej się martwię o to, by olej nie był przechłodzony, stąd pomysł z termostatem. A jeśli dopiero przy pewnej temperaturze otwierałby się obieg przez chłodnice, to olej byłby już gorący i o konsystencji wody. W tuningowanych maszynach (głównie autach) często montuje się chłodnicę oleju i wszystko działa. A do motocykli czasem są też takie zestawy tuningowe. Tylko w Polsce jeszcze nie znalazłem, a zagraniczne są drogie. Tu stworzyłem mały przegląd zdjęć i instrukcji odnośnie tematu:
http://chomikuj.pl/Honda_...szyny/Cezary/ch*c5*82odnica+oleju+i+termostat+olejowy
Pomysł z chłodnicą ściągnąłem z jakiegoś wątku o Dominatorze (inne forum), opinię o chłodnicy z Hyosunga również. Tylko tam, na owym forum, użytkownicy nie mogli rozwiązać tematu przechłodzenia. Rozwiązaniem jest termostat olejowy. Na pierwsze ślady takiego sprzętu trafiłem w przypadku silników lotniczych, ale pó 1/4 niej okazało się, że są też termostaty uniwersalne, dla fanów 2 i 4 kółek.
Tak czy inaczej pracuję nad silnikiem, który będzie mocno dociążony - dół z XBR, cylinder z NX i ta awaryjna głowica też z XBR (ale za to sprężanie osiągnie prawie 11:1!). Bez dodatkowego chłodzenia się nie obejdzie.




Posty w tym wątku z przedziału czasowego od 2012-11-06; 22:25 do 2012-11-07;18:09 przeniesione z tematu: http://hondadominator.pl/...er=asc&start=15
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2012-12-17, 12:56, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-07, 08:39   

O takie coś chodzi ?
Ostatnio zmieniony przez managa 2012-11-07, 08:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-07, 09:21   

Ależ tak! Tylko o inną cenę. Znalazłem już w Czechach za około 2 stówki. Ale nie widzę powodu, żeby to miało aż tyle kosztować.
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-11-07, 10:08   

Cezary, fajna myśl z tym termostatem, gdzie wepniesz go w obieg?
Ten termostat będzie mieć jedno wejście i dwa wyjścia?
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2012-11-07, 10:38   

No nie wiem czy warto tak kombinować? Nie lepiej w zimne dni tak jak w starych żukach chłodnice kartonem zasłonić i heja:D:D:D
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-07, 14:27   

kmaj napisał/a:
Cezary, fajna myśl z tym termostatem, gdzie wepniesz go w obieg?
Ten termostat będzie mieć jedno wejście i dwa wyjścia?

Będzie mieć 4 wyjścia. Przewód olejowy odprowadzający olej z silnika zostanie przecięty, dwa jego końce zostaną wpięte do termostatu i przy zimnym oleju obieg będzie działał jak oryginalnie. Po nagrzaniu zadziała termostat i obieg zostanie przedłużony o chłodnice - stąd 2 kolejne wyjścia termostatu - do chłodnicy i z chłodnicy. To wszystko.

A tu zdjęcia z wykonanej przeróbki:
http://chomikuj.pl/Honda_...szyny/Cezary/ch*c5*82odnica+oleju+i+termostat+olejowy

Oil_Trans_Thermostat_2.jpg
Plik ściągnięto 119 raz(y) 154,76 KB

Ostatnio zmieniony przez Cezary 2017-10-05, 23:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-11-07, 15:23   

za 340 zł można kupic około 20 litrów oliwy i wymieniać co 1000km :-P

ale popieram nowatorskie i własne samoróbki :mrgreen:
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-11-07, 17:09   

Szukałem jakiś termo-zaworów i ceny są dość wysokie. Są jeszcze elektrozawory 12V olejowe ceny około 100zł i do tego najprostszy czujnik temp. (zamykający obwód z regulacją - jak w ciągniku :mrgreen: ). Jedyny minus to dodatkowe kable.

EDYT 27.01.2013:
Link do stronki z opisem instalacji chłodnicy do Night Train’a
http://www.roadking.riders.pl/tech/chlodnica.htm
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 19