Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: managa
2016-01-13, 11:28
Z cyklu "Zrób to sam" - CHŁODZENIE OLEJU
Autor Wiadomość
wartburg
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-03, 10:47   

a to fakt ... to co ma Tezla :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

tu można oglądnąć ( klikać w usprawnienia ) : http://tezla.freehost.pl/
 
     
michalklb
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-03, 11:00   

Wartburg
Własnie po odnalezieniu strony naszego urzytkownika Tezli zaczołem wprowadzać takie zmiany

Kubeko
-Tego jak zabezpieczyć chłodnice przed duzymi ilościami nłota nie wiem moja jest czasem delikatnie zachlapana i tyle
-Uszkodzenia mechaniczne przy upadku raczej sie nie zdażaja bo chłodnica jest blisko ramy
chociaż jak trafi sie jakiś korzen czy gałęzie to kto wie musze nad tym pomysleć
-Czy wydłuży to okres miedzy wymianami mysle że jest to mozliwe ale nie przez jego ilośc ale przez obniżenie temperatury bo ilość zwieksza sie nieznacznie mysle że o jakieś 200-250 ml
Ja jeżdze na oleju 15W50 a chłodnice założylem tylko dla tego że miała miejsce taka sytuacja
Wymieniłem olej na nowy je 1/4 dziłem wiosną w temperaturach ok 15 stopni potem długa przerwa temperatury żedu ponad 30 stopni troche ostrzejszej jazdy i olej momentalnie zrobił sie czarny wczesniej tez dawałem w palnik i kolor oleju sie zmieniał ale nie tak znacząco
Odrazu dementuje słowa że to jakiś syf z silnika grzyż zrobiłem 1800km i dopiero wtedy olej zrobił sie momentalnie czarny
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-05-03, 11:54   

Cytat:
Odrazu dementuje słowa że to jakiś syf z silnika grzyż zrobiłem 1800km i dopiero wtedy olej zrobił sie momentalnie czarny
dlatego w XR zalecają wymiane co 1kkm :mrgreen:
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-05-09, 17:28   

wracając do teamtu chłodniczek oleju :-D
czemu nikt nie montuje na ramie radiatorow albo dodatkowych skrzydełek mających na celu zwiększenie powierzchni chłodzącej? nieopłacalne to jest ze względu na bariere termiczną rama+farba a aluminiowy radiator?
 
     
Courte
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-15, 16:26   

mam pytanie co do termometru, kupiłem właśnie identyczny do mojego Dominatora i nie mam pojęcia jak i gdzie go podłączyć... Mógłbym prosić jakieś zdjęcie jak to zrobiłeś? Czytałem że do jakiegoś przewodu ale nie wiem do którego i jakoś mam wątpliwości co do jakości takiego podłączenia...
 
     
michalklb
[Usunięty]

Wysłany: 2011-06-12, 17:11   

No ja to mam aktualnie wstawione w chłodnice ze wzgledu na prostote montażu wsadziłem i jest.
Jesli nie masz chłodnicy to zamontuj to na wyjsciu ze zbiornika na dole jest kawałek rurki (nie wiem czy wystarczy)ewentualnie na wejsciu ale tu moze pokazywać troszke dużo
 
     
track99 


Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 63
Skąd: Szczecin/FSW
Wysłany: 2011-06-27, 13:07   

hej,
Wracając do tematu chłodnicy oleju mam pytana:
- Gdzie dokładnie wpinaliście sie z chłodnica ?
- Czy pompa oleju daje odpowiednie ciśnienie?
 
 
     
Kubeko 
GÓRAL ŻYWIEC


Wiek: 48
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 512
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2011-06-27, 20:19   

nie mam pojęcia, ale był taki jeden konstruktor na priv, o ksywie hipolit, hipek czy hipol, który zakładał chłodnicę, ale wkrótce po tym wystawił motor na allegro, tyle kojarzę w temacie...
 
     
hipol
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-01, 16:20   

Tu masz temat który założył hipolit, odnośnie chłodnicy oleju http://forum.motocyklisto...-dominator-650/
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-07-01, 18:19   

mnie sie podoba ale tylko taka wersja - najbardziej odporna, ale to nie zmienia faktu że to rzecz gustu, nie żyjemy w pustynnym klimacie czy kaliforni gdzie temperatura jest cały czas powyżej 30' a pare dni w roku dominikowi nie zaszkodzi. Już prędzej pałowanie 130 po autostradzie.

http://www.advrider.com/f...t=500646&page=3
 
     
stachu
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-23, 09:56   

Pozwolicie że odswieże troche temat.

Zastanawia mnie czy wstawienie chłodnicy oleju powoduje, że oleju w układzie jest mniej ? Pojemność ramy wynosi ponad 1 litr oleju, a taka cieniutka chłodnica plus przewody to chyba znacznie mniej. Czy mniejsza ilość oleju w układzie wpływa jakoś na silnik? Nie było by problemu gdyby rama i chłodnica były podłączone równolegle, cześć oleju chłodziła by sie w ramie a część w chłodnicy.
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-12-23, 16:22   

stachu ta chłodniczka jest łączona szeregowo z całym układem, olej trafia najpierw do niej, pó 1/4 niej do ramy i zwiększa się ilość oleju a to jest dla niego +.
Ja bym się mógł pokusić o HIDa, ale dużo taniej można założyć dwa halogeny i mieć więcej światła i w nocy +20 do prędkości :mrgreen:
 
     
Radekmoto3 


Wiek: 37
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 183
Skąd: Czarnowąsy
Wysłany: 2012-01-09, 18:15   moze schłodzi olej

Z racji że piszemy tu wszystko do moto! przeprowadzam remont generalny całego motoru mam go roskęconego w drobny mak,aż tak się zapędziłem ze będe malował rame bo zaprawki nie wchodza w rachube,w czasie tego roskręcania wpadłem na pomysł chłodnice oleju ale niechciałem ingerować w układ olejowy bo ktoś go kiedys wymyslił i jest ok. ale czasami zauwarzałem że temp jest bardzo wysoka,ię wymiśliłem cos tz."radiator" w duzym cudzysłowiu zobaczymy efekty. zawsze mozna zdemontować?

IMG_6241.JPG
Plik ściągnięto 202 raz(y) 2,46 MB

 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-01-09, 18:20   

radekmoto3, gęściej ze trzy razy więcej
 
 
     
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-09, 18:28   

Pomysł może i ciekawy, ale nie wiem czy za bardzo coś zmieni . Blaszek moim zdaniem powinno być więcej i cieńsze (4mm). Bo taka gruba blacha zanim się nagrzeje, żeby odebrać ciepło i je oddać to trochę trzeba. Muszą być cieńsze, żeby szybko przyjmowały ciepło i szybko stygły od powietrza (tak jak cylinder). I nie obra 1/4 się, ale te spawy to chyba kowal robił :-? . I sprawd 1/4 czy rama nadal prosta bo nie wiem czy słyszałeś o czymś takim jak skurcz metalu podczas spawania. Sprawd 1/4 , czy z profilu do którego spawałeś blaszki nie zrobiło banana :-P
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 17