Wartburg
Własnie po odnalezieniu strony naszego urzytkownika Tezli zaczołem wprowadzać takie zmiany
Kubeko
-Tego jak zabezpieczyć chłodnice przed duzymi ilościami nłota nie wiem moja jest czasem delikatnie zachlapana i tyle
-Uszkodzenia mechaniczne przy upadku raczej sie nie zdażaja bo chłodnica jest blisko ramy
chociaż jak trafi sie jakiś korzen czy gałęzie to kto wie musze nad tym pomysleć
-Czy wydłuży to okres miedzy wymianami mysle że jest to mozliwe ale nie przez jego ilośc ale przez obniżenie temperatury bo ilość zwieksza sie nieznacznie mysle że o jakieś 200-250 ml
Ja jeżdze na oleju 15W50 a chłodnice założylem tylko dla tego że miała miejsce taka sytuacja
Wymieniłem olej na nowy je 1/4 dziłem wiosną w temperaturach ok 15 stopni potem długa przerwa temperatury żedu ponad 30 stopni troche ostrzejszej jazdy i olej momentalnie zrobił sie czarny wczesniej tez dawałem w palnik i kolor oleju sie zmieniał ale nie tak znacząco
Odrazu dementuje słowa że to jakiś syf z silnika grzyż zrobiłem 1800km i dopiero wtedy olej zrobił sie momentalnie czarny
wracając do teamtu chłodniczek oleju
czemu nikt nie montuje na ramie radiatorow albo dodatkowych skrzydełek mających na celu zwiększenie powierzchni chłodzącej? nieopłacalne to jest ze względu na bariere termiczną rama+farba a aluminiowy radiator?
Courte [Usunięty]
Wysłany: 2011-05-15, 16:26
mam pytanie co do termometru, kupiłem właśnie identyczny do mojego Dominatora i nie mam pojęcia jak i gdzie go podłączyć... Mógłbym prosić jakieś zdjęcie jak to zrobiłeś? Czytałem że do jakiegoś przewodu ale nie wiem do którego i jakoś mam wątpliwości co do jakości takiego podłączenia...
michalklb [Usunięty]
Wysłany: 2011-06-12, 17:11
No ja to mam aktualnie wstawione w chłodnice ze wzgledu na prostote montażu wsadziłem i jest.
Jesli nie masz chłodnicy to zamontuj to na wyjsciu ze zbiornika na dole jest kawałek rurki (nie wiem czy wystarczy)ewentualnie na wejsciu ale tu moze pokazywać troszke dużo
nie mam pojęcia, ale był taki jeden konstruktor na priv, o ksywie hipolit, hipek czy hipol, który zakładał chłodnicę, ale wkrótce po tym wystawił motor na allegro, tyle kojarzę w temacie...
mnie sie podoba ale tylko taka wersja - najbardziej odporna, ale to nie zmienia faktu że to rzecz gustu, nie żyjemy w pustynnym klimacie czy kaliforni gdzie temperatura jest cały czas powyżej 30' a pare dni w roku dominikowi nie zaszkodzi. Już prędzej pałowanie 130 po autostradzie.
Zastanawia mnie czy wstawienie chłodnicy oleju powoduje, że oleju w układzie jest mniej ? Pojemność ramy wynosi ponad 1 litr oleju, a taka cieniutka chłodnica plus przewody to chyba znacznie mniej. Czy mniejsza ilość oleju w układzie wpływa jakoś na silnik? Nie było by problemu gdyby rama i chłodnica były podłączone równolegle, cześć oleju chłodziła by sie w ramie a część w chłodnicy.
stachu ta chłodniczka jest łączona szeregowo z całym układem, olej trafia najpierw do niej, pó 1/4 niej do ramy i zwiększa się ilość oleju a to jest dla niego +.
Ja bym się mógł pokusić o HIDa, ale dużo taniej można założyć dwa halogeny i mieć więcej światła i w nocy +20 do prędkości
Z racji że piszemy tu wszystko do moto! przeprowadzam remont generalny całego motoru mam go roskęconego w drobny mak,aż tak się zapędziłem ze będe malował rame bo zaprawki nie wchodza w rachube,w czasie tego roskręcania wpadłem na pomysł chłodnice oleju ale niechciałem ingerować w układ olejowy bo ktoś go kiedys wymyslił i jest ok. ale czasami zauwarzałem że temp jest bardzo wysoka,ię wymiśliłem cos tz."radiator" w duzym cudzysłowiu zobaczymy efekty. zawsze mozna zdemontować?
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-01-09, 18:20
radekmoto3, gęściej ze trzy razy więcej
Yukikaze [Usunięty]
Wysłany: 2012-01-09, 18:28
Pomysł może i ciekawy, ale nie wiem czy za bardzo coś zmieni . Blaszek moim zdaniem powinno być więcej i cieńsze (4mm). Bo taka gruba blacha zanim się nagrzeje, żeby odebrać ciepło i je oddać to trochę trzeba. Muszą być cieńsze, żeby szybko przyjmowały ciepło i szybko stygły od powietrza (tak jak cylinder). I nie obra 1/4 się, ale te spawy to chyba kowal robił . I sprawd 1/4 czy rama nadal prosta bo nie wiem czy słyszałeś o czymś takim jak skurcz metalu podczas spawania. Sprawd 1/4 , czy z profilu do którego spawałeś blaszki nie zrobiło banana
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum