Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Jak zwiększyć pojemność zbiornika paliwa?
Autor Wiadomość
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-30, 20:14   Jak zwiększyć pojemność zbiornika paliwa?

Mam Dominisię '99 zbiornik paliwa 13 l. Stało się, nie przypilnowałem poziomu i "stanęło na mieście"... Przy standardowym zużyciu paliwa, to niecałe 200 km, więc przysłowiowe "2 razy dookoła pompy". Podobno są zbiorniki 17 litrowe, czy jest sens i w ogóle techniczna możliwość wymiany zbiornika 13-litrowego na 17-litrowy? A może jakieś inne pomysły (poza wożeniem kanisterka w kufrze)? Pozdrowki
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-04-30, 20:24   

rezerwa nie działa? :shock:
w RD02 czyli japońcu jest tak naprawde 16L mocowanie do ramy raczej identyczne ale troszke inne są kształty owiewek(mocowanie do zbiornika), z tego co wiem raczej nikt jeszcze tego nie przerabiał,może będziesz pierwszy,ewentualnie zbiornik acerbisa (coś koło 500E :mrgreen: )
 
 
     
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-30, 20:34   

Mam "włocha". Z tą rezerwą to jest tak, że nie bardzo lubię na niej je 1/4 dzić. Ponadto na rezerwie kurek kranika jest bardzo blisko plastikowej bocznej osłonki i ciężko go przekręcić w rękawiczkach i zamknąć przed wyłączeniem silnika. Nie wiem, czy dobrze robię, ale zamykam kranik parę sekund przed zgaśnięciem silnika - podobno to dobrze robi. (poza tym nie wiem, czy rezerwa działa. Boję się też, że silnik się zakrztusi właśnie wtedy, kiedy będzie najbardziej potrzebny....). 500E? Za taką kaskę już się chyba "pomęczę"....
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-04-30, 20:46   

Włochy mają 16L, 200km normalnej jazdy i przełączasz na rezerwe jeszcze 50 jedziesz.
Pokaż zdjęcie tego kranika i owiewki, bo u mnie jest normlanie bezproblemowo, moze ktos ci ten kranik przekręcił inaczej :-)
Ja sie już nauczyłem przekręcać w trakcie jazdy. A zakręcanie przed zgaszeniem to dobry motyw.
 
     
Tezla
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-30, 21:28   

ptasiu napisał/a:
Z tą rezerwą to jest tak, że nie bardzo lubię na niej je 1/4 dzić.

Czyli większy zbiornik nie pomoże w rozwiązaniu problemu :-P
ptasiu napisał/a:
. Boję się też, że silnik się zakrztusi właśnie wtedy, kiedy będzie najbardziej potrzebny....)
Najpierw znikają wolne obroty, potem daje się wyczuć nieprawidłową pracę silnika na wyższych obrotach, sięga się ręką do kranika i dalej gaz, w razie czego można się na ten czas wspomóc ssaniem.

Na podstawie licznika "dziennego" przebiegu można z przybliżeniem określić sobie ten moment.
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-04-30, 21:31   

Tezla napisał/a:
Na podstawie licznika "dziennego" przebiegu można z przybliżeniem określić sobie ten moment.
:mrgreen:
 
 
     
Kubeko 
GÓRAL ŻYWIEC


Wiek: 48
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 512
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2011-04-30, 21:43   

Raviking napisał/a:
Tezla napisał/a:
Na podstawie licznika "dziennego" przebiegu można z przybliżeniem określić sobie ten moment.
:mrgreen:


szwajcarska precyzja:))
 
     
Microbee 
Krzysio z Tik-Taka


Wiek: 47
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 452
Skąd: Silesia
Wysłany: 2011-04-30, 21:52   

w okolicach 200 (LICZNIKA DZIENNEGO:) robię klik na rezerwę i zaczynam leniwie rozglądać się za cepeenem, mając jeszcze ok 50 km na myślenie :) mam dosyć grube rękawice i mało doświadczenia we wszystkim (Art potwierdzi) i nie ma większego problemu z przełączeniem na "R",dlatego Ptasiu dziwię się, że są jakieś komplikacje...
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-04-30, 22:06   

Microbee napisał/a:
mam dosyć grube rękawice i mało doświadczenia we wszystkim (Art potwierdzi)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
     
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-01, 10:20   

Przyjrzałem się bliżej, rzeczywiście, kranik może być lekko obrócony w stronę osłony bocznej. Goły paluch ledwo-ledwo się wciska... Jak zbiornik będzie bardziej pusty niż pełny, spróbuję troszkę poluzować na śrubie mocującej i obrócić wokół osi (oooo to pamiętam jeszcze z "Ogara"). Zobaczę przy okazji, co z tą rezerwą... A dla ciekawych załączam zdjęcia... Pozdrowki. P.S. Temat zwiększenia pojemności oczywiście aktualny...

jest opcja edytuj post ;-) .Raviking

P5010171.JPG
Plik ściągnięto 260 raz(y) 1,2 MB

Ostatnio zmieniony przez Raviking 2011-05-01, 10:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-01, 10:23   

Widzę także, że uruchomił się temat "małego doświadczenia we wszystkim"...? Pozdrawiam wszystkich kosmatomyślących... A przy okazji przypomniał mi się tekst na wizytówce mojej znajomej z salonu fryzjerskiego. Cyt. "Usługi damsko-męskie w szerokim zakresie".
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-05-01, 10:49   

Obrócic kranik możesz z paliwem.
Miałem problem z rezerwą,przy próbie wyciągnięcia filtra,który jest nakładany na kranik (siateczka plastikowa)został w zbiorniku,tyle było syfu :shock: .Zastąpiłem go wkładem z siateczki miedzianej bodajże od MZ alb o Jawy,który kosztował 5zł :mrgreen:
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-05-01, 10:52   

u mnie jest dużo więcej miejsca, a kranik faktycznie mozesz sobie obrócić na zewnątrz bardziej i będzie ci łatwiej

P1130346.JPG
Plik ściągnięto 269 raz(y) 1,02 MB

 
     
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-01, 11:02   

Dzięki za sugestie... Kranik obrócony, myślę, że już będzie zdecydowanie lepiej. Pora na majówkę...

P4240163.JPG
Plik ściągnięto 245 raz(y) 1,25 MB

 
     
fiacik69
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-08, 19:01   powiekszanie baku

Jako ze mam stary bak z wgniotka, a zostałem zainspirowany zdjęciem postanowiłem przy nim pomajstrować i go powiększyć przy jednoczesnym usunięciu tych wklęsłości i mocowania owiewki.
Ktoś wie kto robi takie usługi? albo kto produkuje baki do hd
Albo ma doświadczenie lub pomysł na przeprowadzenie takiej przeróbki
Proszę o wypowiedzi
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15