Wysłany: 2017-04-10, 14:55 Niespodziewanie gaśnie w czasie jazdy
Witam, chwile mnie tu nie było bo wszystko grało po remoncie, ale od pewnego czasu mam problem taki że w czasie jazdy gaśnie motor jest to losowe, nie raz 3 razy na 100km nie raz raz. Gdy silnik gaśnie obrotomierz spada do zera, na postoju przy pierwszej próbie odpalenia nieraz potrafi mocno strzelić z wydechów, a za drugim razem odpala i już jedzie normalnie. Sprawdzałem kostki od czujnika położenia wału i inne i niby jest ok, świeca też ok. Druga sprawa to sprzęgło, po remoncie motor ma większą moc i sprzęgło zaczeło ślizgać, nie raz ślizga nie raz jest ok. Jakie tarcze i sprężyny polecacie.
Przykładowo, jade 120km/godz nagle gaśnie, obrotomierz spada, redukuje 4-3-2-1 i nie ma mowy zeby sie chociaż odezwał, stane pierwsze krecenie albo strzeli z wydechu, albo nie odpali, przy drugim kreceniu odpali od strzała i już jedzie normalnie.
blaadee, według schematu sygnał z modułu idzie jednocześnie na cewkę zapłonową i na obrotomierz. Czyli jak cewka, kabel WN lub świeca byłyby wadliwe to nie objawiałoby się to opadaniem wskazówki obrotomierza. W przypadku gdy wskazówka opada a silnik dalej jest na obrotach to zazwyczaj (jeżeli jesteś pewny wtyczek i przewodów) winny jest moduł, dużo rzadziej impulsator. Powinieneś też wykluczyć słaby styk czujnika nóżki bocznej, a najlepiej go zmostkować dla świętego spokoju. Wychodzi na to, że moduł to usterka z którą spotka się w ostateczności chyba każdy dominator...
blaadee [Usunięty]
Wysłany: 2017-04-10, 18:47
Czyli, najlepiej by było podstawić moduł zapłonowy, czy podejdzie moduł od HONDY SLR 650 97r (hiszpania) ? i na odwrót, czyli zamieniamy się z kumplem modułami i jezdzimy, ewentualnie gdzie w slr jest cdi. Moja honda to Tokyo japan 88r. Jaką rezystancje powinien mieć czujnik połozenia wału ?
blaadee, i tu się zaczyna zabawa, moduł włożony od slr nie będzie działał. slr na pewno ma czujnik stopki a 88dominator nie ma. Dodatkowo w roczniku 88 (zaznaczam produkcji, a nie pierwszej rejestracji bo to mylące co jest wbite w dowodzie) miejsce w module na czujnik stopki jest podpięte do masy, w roczniku po 88 jest puste, wisi w powietrzu nic tam nie jest podpięte. W rocznikach gdzie jest czujnik stopki to jego obwód jest tam zapięty.
Wniosek z tego taki, że bez przerobienia instalacji żaden zamienny z dostępnych modułów oprócz oryginału z 88 nie będzie działał.
Masz schematy:
'88
tutaj masz z manuala porównanie 88 i after 88, obczaj moduł
Schemat z czujnikiem stopki masz w poście poprzednim (tylko z moją instalacją w motorze się kolory przewodów nie pokrywają)
Edyta:
W moim Elzy i jeszcze jednego kolegi zgadza się z kolorami ten schemat z czujnikiem stopki. Z resztą poradnik podpinania chińskiego modułu z potencjometrem też się z tym schematem pokrywa:
Ostatnio zmieniony przez adziad 2017-04-10, 19:26, w całości zmieniany 1 raz
wojtekk, taaaak, no coś mi z tym też świtało ale myślałem że jedynie xbr ma ten inny moduł i więcej cycków na kole impulsatora. Czyli od slr nie będzie wcale pasował tak jak i od xbr.
fleszuu [Usunięty]
Wysłany: 2017-04-10, 21:42
Miałem bardzo podobny przypadek i winny był moduł, a dokladniej 8 zimnych lutów w jego wnętrzu Ale zanim do tego doszdlem to też wszystko (co opisane wcześniej przez kolegów) po kolei sprawdzalem :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum