Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
WYMIANA USZCZELNIACZY W LAGACH
Autor Wiadomość
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-10, 21:10   

Napierdalaj górną częścią lagi o uszczelniacz aż wyjdzie. Nic się nie stanie raczej. Obstawiam, że nie uszczelniacz a dolną panewkę masz ciasno spasowaną.
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2017-04-10, 21:29   

znalazłem większy młotek i większy śrubokręt i udało się wydłubać dziada, ale pod spodem (pod uszczelniaczem jest kołnierz o który uszczelniacz się opierał - próbuję na siłę wyrwac górną rurę ale nie bardzo idzie jak pierdyknę (pociągnę z całej siły) to się wszystko blokuje - najprawdopodobniej blokuje się tulejka ślizgowa czy też panewka i boje się że ją rozwalę.
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-10, 21:34   

Spróbuj trochę to ogrzać palnikiem.
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2017-04-11, 06:22   

Walka z lagami zakończona porażką :evil:
Nie robię tego w Dominatorze ale w XLR 125 ale zawieszenie jest tam takie same pod względem budowy
tu link do fiszki: http://www.lingshonda.co/...928&block_04=xx
wygląda to następująco:
- uszczelniacz przeciwpyłowy "28"zlazł bez problemowo
- wydłubałem zabezpieczenie "16" które było skorodowane (moto bez skarpet na lagach) i tymsamym zapowiadało kłopoty
- uszczelniacz "19" to twardy zawodnik nie poddawał się za nic a ja bałem się użyc siły aby nie porysowac chromowanej rury "7" która cały czas siedzi w ladze "12 / 20" - tu z kolei bałem się aby nie doszło do ubicia czy też wyszczerbienia góry lagi.
No nic zmasakrowałem ten uszczelniać jak japoński konstruktor Dominatora i w końcu się poddał.
- przy mocnym szarpaniu za goleń (rurę) coś się w środku klinuje i musiałem odwracać ją do góry nogami i stukać dość mocno o drewniany klocek aby elementy się odblokowały - tak właśnie sam wyskoczył (po milionowym stuknięciu) element "9" czyli płaska podkładka
- ale wróg nadal się nie poddawał, wszelakie próby wyjęcia "10" spełzły na niczym tak więc nadal elementów "7" wraz z "11" nie mogę wyciągnąć.

Musi na tym forum byc osoba która rozbierała lagi w drobny mak i zapewne miała problemy podobne do moich.
Tak więc wzywam ją po stokroć ujawnij się i daj jakąś radę zanim popełnię przy tym japońskim gównie sepuku :!:
 
 
     
motomax
[Usunięty]

Wysłany: 2017-04-11, 09:22   

Uważajcie z tymi śrubokrętami i zabijaniem młotkiem w simmering,niechcący możecie zrobić zadzior i to miejscu gdzie najczęściej rura amortyzatora spotyka sie z uszczelniaczem...
Efektem tego będzie wyciek już po kilkunastu kilometrach bo zadzior będzie skutecznie frezował uszczelniacz..

Zwieszenie rozbieramy tak
Demontaż kapturka przeciw pyłowego,
Demontaż zabezpieczenia uszczelniacza
Spuszczenie oleju o ile śruba spustowa jest
Odkręcamy dolną śrubę ,czasem trzeba użyć długiego imbusa wraz z kluczem pneumatycznym

Wkręca sie ośkę i rozciąga energicznie aż wyjdzie laga z goleni.

Ropownica z benzyna ekstrakcyjną myje wszystko włącznie z szlamem.

Po umyciu skladamy z powrotem w tej kolejności.

Włożyć lagę w goleń,dokrecić śrubę,zamontować górną panewke podkładka,montaż uszczelniacza... dobrze jest go posmarować smarem do uszczelniaczy zawieszeń,montaż zabezpieczenia i montaż uszczelniacza przeciw pyłowego.

po zmontowaniu ostrożnie odkręcamy górny korek lagi i uzupełniamy olej,który jest podawany w ml lub poziom w mm.
dokrecamy korek i gotowe.

Do montażu uszczelniacza czy panewki wymagane jest specjalne urządzenie,dzięki niemu nie pokaleczymy panewki,uszczelniaczy czy lagi... można i śrubokrętem ale to ryzykowna zabawa
 
     
motomax
[Usunięty]

Wysłany: 2017-04-11, 09:30   

nx-rider 2 chłopa i szarpanie,ale może to skutkować uszkodzeniem panewek,bezpieczniej jest wypalić palnikiem ten uszczelniacz...

Ale to musi być palinik propan tlen z bardzo małym plomieniem,palniki do papy odpadają czy do cięcia... tylko palnik precyzyjny.

wypalić ostrożnie uszczelniacz i sam wyskoczy jak guma sie nadpali... ciężki temat jak nigdy tego nie robiłeś możesz polec...

Blokowanie to efekt wbijania sie dolnej panewki w górną...
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-11, 09:56   

Myślałem, że to w Huśce
Z tego co czytam to uszczelniacz już wydłubany. Myślę, że pod niego dostała się woda i alu się utleniło w miejscu gdzie siedzi górna panewka dlatego nie chce wyskoczyć. Ogólnie nie liczyłbym na uratowanie sliderów. Podgrzej to i naparzaj, jedyne co ucierpi to panewki ale one i tak są raczej na śmietnik.
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2017-04-11, 10:55   

motomax napisał/a:
Uważajcie z tymi śrubokrętami i zabijaniem młotkiem w simmering,niechcący możecie zrobić zadzior i to miejscu gdzie najczęściej rura amortyzatora spotyka sie z uszczelniaczem...
Efektem tego będzie wyciek już po kilkunastu kilometrach bo zadzior będzie skutecznie frezował uszczelniacz..

O tym pamiętam.
Po pierwsze staram się jak mogę aby śrubokręt nie wykonał pod wpływem młotka "fałszywego ruchu"
Po drugie robię to zawsze na max skompresowanej ladze aby w razie jej uszkodzenia zadzior powstał w miejscu w którym podczas użytkowania laga nie ma szans spotkać się z uszczelniaczami

Bicio napisał/a:
Z tego co czytam to uszczelniacz już wydłubany.

Tak uszczelniacza się pozbyłem, element który za cholerę nie chce wyjść i blokuje resztę to "10"

Bicio napisał/a:
Myślę, że pod niego dostała się woda i alu się utleniło w miejscu gdzie siedzi górna panewka dlatego nie chce wyskoczyć.

Tak właśnie jest, tak wygląda jazda bez skarpet na lagach. Nie było niestety również smaru pomiędzy uszczelniaczami który mógł sprawę uratować.

Bicio napisał/a:
Podgrzej to i naparzaj, jedyne co ucierpi to panewki ale one i tak są raczej na śmietnik.

Rozumiem że mam opuścić lagę w dół aby nie nagrzewały się panewki a później grzać górę goleni w miejscu gdzie siedzi nieszczęsna "10". :?:

Bicio napisał/a:
Myślałem, że to w Huśce

W Huśce anii innych normalnych motocyklach nie ma sryliona problemów z dupy - ale to jest HONDA :twisted: :-P :twisted:
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-11, 11:16   

Cytat:

Rozumiem że mam opuścić lagę w dół aby nie nagrzewały się panewki a później grzać górę goleni w miejscu gdzie siedzi nieszczęsna "10". :?:

Tak to widzę.

A problemem jest tu nie marka tylko poprzedni użyszkodnik ;-)
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2017-04-11, 11:21   

nx-rider, akurat i huśka i honda stosowała zawieszenia showa więc jedno i drugie masz do dupy albo super jak kto woli :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2017-04-11, 12:54   

Wojtek zostawmy to niedopowiedziane ;-)

Najbardziej mnie rozpierd....... wszystkie "turtiale" na necie gdzie pokazuje się na fabrycznie nowych sprzętach i wszystko jest banalnie proste. Ciekawe czemu internetowi mechaniko celebryci nie dozbierają starych paździerzy tyranych latami w błocie

Wieczorem 2 runda tylko nie wiem czy palnik załatwię a Agnieszka się wścieknie jak w kuchni nad kuchenką zacznie się palić śmierdzący olej z lag
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2017-04-11, 13:40   

nx-rider, ale mnie rozbawiłeś tym palnikiem w kuchni :mrgreen:
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2017-04-12, 05:55   

Ja (tym razem nawet z palnikiem) vs Lagi wynik 0:2 :evil:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13