Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Co sprawdzić przed dłuższą podróżą ?
Autor Wiadomość
Koszoś 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Gru 2016
Posty: 116
Skąd: Poznań/ Inowrocław
Wysłany: 2017-02-10, 12:08   

marizaga,

Materiał z podróży na nx co w linku to widziałem. Facet ma też świetne tutoriale, w jednym z nich pokazywał jak planować podróż za pomocą https://maps.adac.de/ :)

ArturS,
Ps. ten motul 300V Factory Line Off Road 15W60 godny polecenia ?
Dlaczego polecasz 15W60 zamiast 15W50 :)
Ostatnio zmieniony przez managa 2017-02-10, 13:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2017-02-10, 12:21   

Bicio napisał/a:


Zasada działania i punkty do sprawdzenia te same dla obu modeli. Honda miała szansę to przeprojektować w RD08, ale no cóż, nie skorzystała :-D


opracowanie Adziada bardzo mnie zaciekawilo, od 3 lat jezdze NX glownie szutrami, duzo kurzu. Nie znalazlem w airboxie sladow piasku lub kurzu, nieszczelnosci, blota brudu cokolwiek. Mam rd02 po lifcie.

Wydaje mi sie, ze w rd08 kilka spraw przeprojektowali (m.in. pompa oleju, kruciec gaznika, amortyzator sprezyna i zawieszenie tyl, tlumiki, owiewki itd), zmiany dotycza rowniez airboxa?

Koszoś napisał/a:
marizaga,

Materiał z podróży na nx co w linku to widziałem. Facet ma też świetne tutoriale, w jednym z nich pokazywał jak planować podróż za pomocą https://maps.adac.de/ :)


szczerze mowiac marzy mi sie tez wykonanie takiej trasy swoim nx :) Moze troche trudniej niz nowoczesnymi sprzetami po asfalcie z zawrotna predkoscia, ale moze to wlasnie caly urok by oldschoolowym sprzetem spokojnie pokonac trase (rowniez offem) i wrocic bez szwanku
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-02-10, 12:28   

Ma inny kształt w RD08. Zasada działania ta sama. Moim zdaniem filtr powinien być ostatnim elementem na drodze powietrza do gaźnika i działać dośrodkowo a nie odśrodkowo jak w NX.
Jeśli masz tam czysto to się ciesz, znaczy jest wszystko jak z fabryki :-)
 
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2017-02-10, 12:35   

a moze mi gumy jeszcze nie zgnily (docisk filtra do gornej powierzchni i ten spust wody/syfu w dol), rzadko byl parkowany na zewnatrz. Chociaz zaskoczenie bylo pozytywne gdy pierwszy raz tam zajrzalem. Wszedzie byl kurz, ale nie tam.
 
 
     
ArturS 


Wiek: 44
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 117
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2017-02-11, 15:14   

Koszoś napisał/a:
marizaga,

Materiał z podróży na nx co w linku to widziałem. Facet ma też świetne tutoriale, w jednym z nich pokazywał jak planować podróż za pomocą https://maps.adac.de/ :)

ArturS,
Ps. ten motul 300V Factory Line Off Road 15W60 godny polecenia ?
Dlaczego polecasz 15W60 zamiast 15W50 :)

15W60 ma sporo większą wytrzymałość temperaturową, a w powietrzakach i olejakach to chyba najważniejsze. Sam leję 15W50, ale nie 300V, bo drogie to :-?
 
 
     
Koszoś 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Gru 2016
Posty: 116
Skąd: Poznań/ Inowrocław
Wysłany: 2017-02-11, 22:36   

ArturS, ja sie chyba szarpnę :)
Póki co wolę zapobiegać niż leczyć, szczególnie że na mojej trasie im dalej tym cieplej.
 
     
ArturS 


Wiek: 44
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 117
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2017-02-12, 20:36   

No.. niema co dramatyzować. Nasze sprzęty powstawały w czasach, gdy pewnie jeszcze nie marzono o olejach z dzisiejszej półki średniej :mrgreen: Motul 300V to taki total TOP to wymagających silników. Ja kolejną wymianę zrobię po prostu na 100% syntetyk (tak na wszelki wypadek), a nie żaden hydro.
 
 
     
Koszoś 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Gru 2016
Posty: 116
Skąd: Poznań/ Inowrocław
Wysłany: 2017-02-12, 23:33   

Dodaję plik z listą z czynnościami do zrobienia przed dłuższą podróżą.
Lista "co zabieram na dłuższą podróż" pojawi się jakoś niedługo- może się to komuś przyda :)

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Ps. Czytałem "wymiana oleju w lagach" i manuala ale chciałbym się upewnić, wlewamy ok. 600 ml oleju do jednej lagi ?

Co zrobić przed dłuższą podróżą checklist.zip
Pobierz Plik ściągnięto 358 raz(y) 4,48 KB

 
     
Demolka 


Zabezpieczenie: 19283
Wiek: 101
Dołączyła: 26 Maj 2011
Posty: 386
Skąd: devil's den
Wysłany: 2017-02-13, 08:53   

Wystarczy śrubokręt.
I duuuuuzo oleju :)


Tak sie wybralam na Balkany w 2012, 5 tys km.
Śrubokręt sie nie przydal :mrgreen:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15