Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Co sprawdzić przed dłuższą podróżą ?
Autor Wiadomość
Koszoś 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Gru 2016
Posty: 116
Skąd: Poznań/ Inowrocław
Wysłany: 2017-02-08, 19:10   Co sprawdzić przed dłuższą podróżą ?

Hejo,

w sezonie planuję odbyć, najdłuższą podróż spośród wszystkich jakie zaplanowałem/odbyłem.

Chciałbym się WAS poradzić w temacie co sprawdzić, wymienić, zainstalować itp. w naszej 650. przed dłuższym wyjazdem :)
 
     
ArturS 


Wiek: 44
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 117
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2017-02-08, 19:42   

Jaki +/- dystans?
 
 
     
Koszoś 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Gru 2016
Posty: 116
Skąd: Poznań/ Inowrocław
Wysłany: 2017-02-08, 21:00   

Na pewno 3500/4000 km
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2017-02-09, 08:20   

Koszoś przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać.
Wystarczy wymienić 2 elementy - if you know what I mean :-P

A tak serio to swego czasu ludzie tym robili takie dystanse.
Wiadomo że jak pasz przed sobą naście tyś km to nie ryzykujesz przejazdu każdego błotka czy kałuży na pełnej piź.......
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-02-09, 09:00   

Podróżnikiem nie jestem, ale tak na prosty rozum:

1. Przejrzyj, zweryfikuj, nasmaruj, w razie potrzeby wymień:
- napęd
- łożyska + uszczelniacze w kołach, zabieraku
- kiwaczka
- uszczelniacze w lagach + świeży olej skoro już rozebrane
- elektryka (moduł i regulator warto wziąć zapasowe), przejrzyj wszystkie kostki, potraktuj kontaktem i wazeliną
- filtr powietrza i airbox, które są bardzo newralgiczną sprawą w NX (gdzieś jest tutorial Adziada na ten temat)
- łożysko główki ramy
- zaciski, prowadnice, trzpienie i klocki hamulcowe
2. Poza tym
- dokręć dźwignię biegów :-D
- nie zaszkodzi sprawdzić luz zaworowy jeśli tego nie zrobiłeś podczas zimowego serwisu bo zakładam, że takowy był
- olej + filtr przed wyjazdem to wiadomo (przynajmniej 10w50)
- czyszczenie i regulacja gaźnika

W NX warto przyinwestować w termometr oleju zamiast korka wlewu w ramie. Zwłaszcza jeśli planujesz wycieczkę w lato.

Tyle mi przyszło do głowy, ale pewnie jeszcze coś pominąłem. Jeśli masz motocykl w dobrym stanie ogólnym, nie napierdala deko, gniazdo zaworowe nie wylata i nie żre 2L oleju na 1000km to jest szansa, że po powrocie zacznie :-D Ale nie musi, faktycznie trochę ludków było tu i ówdzie NXem i dało radę. Także powodzonka :-)

A jeszcze mi się przypomniało o łożyskach w wahaczu. Taki wyjazd to dobra motywacja do zrobienia rzetelnego przeglądu jeśli nie zrobiłeś go do tej pory.
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2017-02-09, 10:45   

Wszystko co Bicio pisze i dodam od siebie, że jeżeli masz szczelny airbox z dobrym filtrem (okazało się że te hiflofiltro puszczają drobny syf do środka) termometr oleju, silnika nie można przegrzewać wyżej niż 130 stopni oleju, bo wypadają gniazda zaworowe, olej traci lepkość i ma mniejsze zdolności smarne, dobrze ustawione luzy zaworowe (lepiej za luźno niż za ciasno) to silnik wytrzyma dużo i nie będzie z nim problemu.

Podczas wycieczki dobrym zwyczajem jest sprawdzać stan oleju po każdym dłuższym odcinku jazdy. Nawet zużyty silnik, który bierze litr oleju na 100-200km dojedzie spokojnie do domu jeżeli tylko będziesz ten olej dolewał. Tak sprawdzałem;]

Z tym airboxem nie ma żartów, powinno się go profilaktycznie sprawdzić przed wyjazdem, a potem co jakiś czas podczas wyjazdu. Szczególnie jeżeli to jazda odcinkami offem. Jeżeli w airboxie zauważysz drobny pył to jest to groźny problem który trzeba usunąć.
 
     
Bart76 
Wolverine


Wiek: 47
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 438
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 2017-02-09, 11:51   

Dodatkowo warto również przesmarować linki, sprawdzić w jakim stanie jest świeca + przewód wn
zaopatrzyć się w:
narzędziówkę
dobry zestaw łatek do dętek + dobry klej,
mały motocyklowy kompresor i 2 łyżki - przy zdejmowaniu i zakładaniu opon warto je choć delikatnie nawilżyć w styku gumy z felgą - nawet olejem z bagneta - znacznie ułatwia to całą zabawę !
olej (hipol) w małej buteleczce lub spray do łańcucha (tej opcji osobiście nie polecam)
garść tyrytytek +power tape - must have ! - Biedatech RULES :mrgreen:
jak na taką trasę pomyślałbym o jakiś turbo gaciach rowerowych z pampersem bo dupa w cegłę pójdzie na NX po 200km - a to boli :cry: :-x
Cały szpej wyprawowy..... od namiotu po menażke hehe
Pozdro
Bart
 
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2017-02-09, 12:01   

Na taki wyjazd to najlepiej rozkręcić moto do ostatniej śrubki i złożyć jeszcze raz ;)
Sprawdź jeszcze naciąg szprych, bo wiele osób o tym zapomina.

A co do samego wyposażenia, to na FAT jest spoko lista, można się zainspirować http://africatwin.com.pl/...55&d=1268327947

Pochwal się, gdzie planujesz wyprawę? :->
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-02-09, 12:18   

Bart76 napisał/a:

mały motocyklowy kompresor i 2 łyżki

dobra pompka rowerowa też daje rade

Bart76 napisał/a:
przy zdejmowaniu i zakładaniu opon warto je choć delikatnie nawilżyć w styku gumy z felgą - nawet olejem z bagneta

styknie woda z butelki, a już z mydłem to na wypasie :-)

Bart76 napisał/a:
jak na taką trasę pomyślałbym o jakiś turbo gaciach rowerowych z pampersem bo dupa w cegłę pójdzie na NX po 200km - a to boli :cry: :-x

Młody jest, sporo zależy od hmmm nacisku na jednostkę powierzchni :-D

managa napisał/a:
Na taki wyjazd to najlepiej rozkręcić moto do ostatniej śrubki i złożyć jeszcze raz ;)


Nie no bez przesady to nie 10kkm na Syberii ;-)
 
 
     
Koszoś 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Gru 2016
Posty: 116
Skąd: Poznań/ Inowrocław
Wysłany: 2017-02-09, 17:58   

Dziękuję bardzo za porady i podpowiedzi :)
Ogółem jestem zdania że jeśli coś działa to nie ma sensu rozbierać, chyba że są jakieś podstawy by to zrobić (mowa tu o silniku) bo o zaworach i gaźniku to wiem, że cza sprawdzić.

Wyprawa wstępnie do Chorwacji przez kraje (Czechy, Austria, Słowenia-> powrót przez (może Bośnię i Hercegowinę), Węgry, Słowację i bankowo nasze Bieszczady.

3,5 tyś km to na prawdę dużo dla naszych maszyn ?

Mój dominek ma 37k km na karku, jak na ten rocznik to podejrzanie się wydaje ale silnik nie daje podstaw z drugiej strony żeby wątpić w tą liczbę - pracuje świetnie.

Ale co tam do odważnych w końcu świat należy :)
Ps. Za jakiś czas dodam dokładny przebieg trasy
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2017-02-09, 18:47   

Koszoś napisał/a:

Wyprawa wstępnie do Chorwacji przez kraje (Czechy, Austria, Słowenia-> powrót przez (może Bośnię i Hercegowinę), Węgry, Słowację i bankowo nasze Bieszczady.

3,5 tyś km to na prawdę dużo dla naszych maszyn ?



To gorące klimatycznie i górzyste tereny, koniecznie zalej coś w stylu 10w50/10w60 i przygotuj się na zmianę oleju po drodze. Radzę też nie przekraczać 130km/h w jeździe ciągłej autostradą. 3,5 kkm po asfalcie to żaden problem dla sprzętu. Widywałem w tych krajach kilka dominatorów, radziły sobie wyśmienicie. Polecam drogę przez alpy włoskie mijając lekko Słowenię, jest baaaaaardzo malownicza;] Powodzenia!!!

ps

jak chcesz mogę polecić kilka sprawdzonych miejscówek na tej trasie na PW
 
     
Koszoś 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Gru 2016
Posty: 116
Skąd: Poznań/ Inowrocław
Wysłany: 2017-02-09, 19:03   

adziad, Autostrady raczej będę unikał, wolę kręte górskie drogi i bezdroża :)
Jak już naniosę na mapę ostateczny rozkład trasy to z chęcią posłucham o jakiś sprawdzonych miejscach - dzięki!
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2017-02-10, 11:47   

"- filtr powietrza i airbox, które są bardzo newralgiczną sprawą w NX (gdzieś jest tutorial Adziada na ten temat)", kolega chyba ma rd02 a sprawa dotyczy filtra i airboxu do rd08.

swieze dosyc filmy z dluzszej wyprawy pewnego Niemca na NX 650 z pierwszego wypustu: https://www.youtube.com/watch?v=TQsQA2Q4F28 podobna trasa do Twojej planowanej

Dominator do swietny sprzet na wyprawe, po prostu trzeba umiec spokojnie korzystac i koniecznie szanowac sprzet. Wiadomo, ze nie mozna katowac w ekstremalnych warunkach, glownie dbac o smarowanie i bedzie dobrze :)
 
 
     
ArturS 


Wiek: 44
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 117
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2017-02-10, 11:57   

To pewnie większość zmodyfikuje Ci tą trasę rozciągając ją daleko w dół do Albanii :mrgreen:

Znajomy kilka lat temu poleciał NXem do Magadanu i z powrotem. Oleju nie wymieniał aż tak często jak książka podaje - trzymał się zakresu 6-8tys.km. Na Twoim miejscu zalałbym go jakim 300V 15W60 i nie martwił się wymianą oleum po drodze.
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-02-10, 11:58   

marizaga napisał/a:
"- filtr powietrza i airbox, które są bardzo newralgiczną sprawą w NX (gdzieś jest tutorial Adziada na ten temat)", kolega chyba ma rd02 a sprawa dotyczy filtra i airboxu do rd08.


Zasada działania i punkty do sprawdzenia te same dla obu modeli. Honda miała szansę to przeprojektować w RD08, ale no cóż, nie skorzystała :-D
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12