Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
niska kompresja
Autor Wiadomość
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-17, 17:15   

Cytat:
maniek, a silnik odpala normalnie itd . ?

Wiadomo jak postoi to trzeba mu krwi upuścić
, a jak bez przestojów to bez problemowo. Czasami lubi zgasnąć ,5-8 min po odpaleniu jak stoi nie ruszany ale po tym rozruch też jest bezproblemowy.


Cytat:
maniek a to było na rozgrzanym silniku z otwartą manetą tak jak w książce?
a słychać dalej deko jak kręcisz silnikiem przy pomocy klucza?
tam pisze zeby ustawic tylko 1mm i rozgrzać silnik. Swoją drogą nie dokręcaj świecy za mocno zeby ją beproblemowo na ciepłym wykręcić.


Tak jak serwisówka każe tylko ten 1 mm był dużo większy.

Deko klika co drugie T

Cytat:
test na 100000 poszedł na priva, jak kto chce niech się zgłasza, albo zrobię osobny temat


ja proszę 1 kopię.
 
     
abuk
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-06, 11:59   

wczoraj odpaliłem po 4 miesiącach stania i zagadał po drugim obrocie! szok :shock:
fakt że w cieple stał ale nawet w lato po dwóch tygodniach trzeba było nim kręcić z minutę a tu taka niespodzianka.
 
     
HAL_9000
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-23, 15:01   

Reasumując w serwisówce piszą, żeby ustawić luz na zaworze z deko (prawy-wydech) na 1mm. Czy to znaczy, że na takim luzie mam odpalić silnik i rozgrzać do pomiaru kompresji ?! 1 mm to sporo ! Nic się nie stanie ?
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-04-23, 16:21   

HAL_9000, zrób na odwrót - najpierw rozgrzej dobrze silnik a potem ustaw luz.
Wcześniej popuść sobie korek w pokrywie głowicy (i lewym deklu) ;) żeby nie siedział zbyt mocno.
 
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-23, 16:22   

Kompresję mierzy się na zimnym silniku...
 
     
HAL_9000
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-23, 18:09   

Cytat:
Kompresję mierzy się na zimnym silniku...


W serwisówce piszą, żeby na gorącym, tzn. normal operating temp.

Na zimnym kompresja będzie niższa czy wyższa?
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-24, 10:44   

Wyższa.
 
     
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-24, 17:57   

habit napisał/a:
Wyższa.


uzasadnij swoją wypowied 1/4

1 Po rozgrzaniu zwiększają się luzy zaworowe, przez co wpływa mniejsza ilość mieszanki co za tym idzie mniej do sprężenia, mniejsze ciśnienie
2 Cylinder zwiększa swoją średnicę wewnętrzna przez co wszystko ucieka na dół
3 Tłok też minimalnie się zmniejsza efekt jak wyżej
4 Najważniejsze w serwisówce piszą głupoty
 
     
s2nter
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-24, 20:19   

maniek napisał/a:
habit napisał/a:
Wyższa.


uzasadnij swoją wypowied 1/4

1 Po rozgrzaniu zwiększają się luzy zaworowe, przez co wpływa mniejsza ilość mieszanki co za tym idzie mniej do sprężenia, mniejsze ciśnienie
2 Cylinder zwiększa swoją średnicę wewnętrzna przez co wszystko ucieka na dół
3 Tłok też minimalnie się zmniejsza efekt jak wyżej
4 Najważniejsze w serwisówce piszą głupoty

Przepraszam, że się wtrącę, ale w sumie też chcę pomierzyć kompresję. Ale skoro w serwisówce każą mierzyć na rozgrzanym i do takiego pomiaru podają ciśnienie do porównania, to czemu głupoty? W każdym razie z pewnością się zmieni kompresja i jaka w takim razie powinna być na zimnym? W sumie ja zawsze mierzę na zimnym i potem drugi raz na rozgrzanym.
 
     
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-24, 20:45   

maniek napisał/a:
habit napisał/a:
Wyższa.


uzasadnij swoją wypowied 1/4

1 Po rozgrzaniu zwiększają się luzy zaworowe, przez co wpływa mniejsza ilość mieszanki co za tym idzie mniej do sprężenia, mniejsze ciśnienie
2 Cylinder zwiększa swoją średnicę wewnętrzna przez co wszystko ucieka na dół
3 Tłok też minimalnie się zmniejsza efekt jak wyżej
4 Najważniejsze w serwisówce piszą głupoty


sarkazm
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-04-24, 20:52   

Myślę, że nie ma co udziwniać tego pomiaru. Na zimno idzie bez problemu ocenić czy kompresja jest i czy odpowiednia. A wykręcanie świecy z gorącego silnika?? Jeszcze nigdy się nie spotkałem z opinią doświadczonych użytkowników (nie internetowych powtarzaczy zasłyszanego od siostry szwagra brata kolegi zabobonu) że to zdrowa praktyka..
 
     
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-24, 20:54   

Dlatego zdrowo jest na zimno ale na ciepło wyżej chyba ze u góry coś nakiełbasione
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-25, 08:46   

Wybacz Maniek, pozostanę obojętny na Twoje wypowiedzi, chcące udowodnić(?), że piszę głupoty?? Wszystkie posty mam uzasadniać..? Jak masz problem z moto to pisz na pw podpowiem Ci jak będę potrafił...

Przepraszam za nietematyczną wypowied 1/4 ...
 
     
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-25, 19:19   

habit napisał/a:
Wybacz Maniek, pozostanę obojętny na Twoje wypowiedzi, chcące udowodnić(?), że piszę głupoty?? Wszystkie posty mam uzasadniać..? Jak masz problem z moto to pisz na pw podpowiem Ci jak będę potrafił...

Przepraszam za nietematyczną wypowied 1/4 ...


Próbowałem Cię zachęcić do dyskusji :), ale widzę że oporny jesteś, nie twierdze również że głupoty piszesz :), chciałem poznać twoje przemyślenia, doświadczenie w kwestii mierzenia kompresji na zimno oraz dlaczego uważasz, że na zimnym kompresja będzie wyższa. (rozważania na temat sprawnej głowicy silnika)

Dzięki za przyszłościową pomocną dłoń z której zapewne skorzystam gdy przerośnie mnie problem, ale raczej na forum niż na pw z wiadomych powodów, na pw możemy umówić się na browara albo wspólne latanie :)

Peace
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-26, 08:40   

Najmocniej przepraszam, dopiero teraz zobaczylem, ze popelnilem blad!! Kompresja na CIEPLYM silniku bedzie wyzsza, nie na zimnym
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12