Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
niska kompresja
Autor Wiadomość
abuk
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-18, 15:04   niska kompresja

witam,
Dominatora '97 zakupiłem jakoś w sierpniu. dużo mi się nie udało poje 1/4 dzić w zeszłym sezonie, teraz oddałem żeby przygotować do następnego już na tip top i niestety okazało się, że kompresja jest w okolicach 6-7...
poprzedni właściciel je 1/4 dził bez filtra powietrza tylko z jakąś pończochą i może to być przyczyną.
no i pytanie co robić. ja braku mocy nie widzę, nie mam porównania. po długim staniu nie pali za dobrze ale pracuje równo, nie kopci.
szlif + nowy tłok, pierścienie, uszzelniacze itd. z robocizną w 2000 się nie zamknie pewnie, trochę dużo 1/3 wartości motocykla. poza tym co na to powie wał, korba? żeby dół nie siadł z kolei po podniesieniu sprężania.
może ktoś ma jakieś doświadczenia z takimi sytuacjami, coś poradzi? cały silnik da się kupić w dobrym stanie?
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-04-18, 15:31   

tłok pierscienie i szlif zamyka sie w 1000zl, ale bez robocizny, ktora jest dość banalna
jaki przebieg? duzo oleju pali? wal i korba są przewidziane na 100 000 przebiegu, jesli nie ma luzu na sworzniu tłoka to spokojnie wytrzymaja
rzadko zdarzaja sie cale silniki, musiabys szukac
 
     
abuk
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-18, 15:59   

przebieg 47000, oleju właśnie jakoś nie bierze co dziwne.
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-04-18, 16:59   

może poprzednik włożył nowe pierścienie i dlatego nie bierze..
zostaje wymiana tłoka, to już taki przebieg, podobno do 60 000 można je 1/4 dzić
 
     
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-18, 19:19   

może głowica popuszcza ? Tak czy siak rozbiórka Cię czeka, nie dramatyzuj może zakończy się na dotarciu gniazd zaworowych :)
 
     
wartburg
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-18, 19:27   

najprościej :

jeśli sam się nie orientujesz "w temacie" - podjed 1/4 do innego mechanika ...

... czasami "to działa"
 
     
abuk
[Usunięty]

  Wysłany: 2011-04-19, 14:32   

wartburg napisał/a:
podjed 1/4 do innego mechanika ...

... czasami "to działa"

żebyś wiedział!!!
mechanik nie poradził sobie z naszym dekompresatorem. nie miał książki i nie wiedział że można/trzeba go "odłączyć". po przesłaniu serwisówki wyszło 11 atmosfer. uff
:mrgreen:
dobrze że sie domyśliłem bo już zaczynałem kompletować graty do remontu.
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-04-19, 15:06   

abuk napisał/a:
nie wiedział że można/trzeba go "odłączyć"

Masz specjalny przycisk? ;-)
 
 
     
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-15, 18:13   

Dorwałem się do manometru, zrobiłem pomiar z "załączonym" dekompresatorem wyszło 6 kG/cm2, po "zluzowaniu " dekompresatora pomiar wyszedł taki sam :evil:


Luzowanie zrobiłem ~ 5 mm na T gdy krzywki są na dole.

Co zrobiłem 1/4 le :?: ?
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2011-11-16, 20:15   

a na pewno na odpowiednim zaworze zluzowałeś? wiem że to głupie może pytanie. Krzywki na dole , na wałku? to wtedy zawory są zamknięte jeżeli dobrze kapuję. Nie lepiej obrócić wał do momentu aż zawory wydechowe się uchylą i wtedy zluzować, aby mieć pewność, że nie będzie się nawet o odrobinę otwierać podczas pomiaru?

Niech mnie reszta skoryguje jak coś 1/4 le napisałem, ale tak mi się wydaje..



AAAAAAAAA i właśnię tłumaczę test dominatora na 100000km (tak dokładnie!!) z włoskiego, no i oni zrobili ten przebieg na oryginalnych fabrycznych pierścieniach tłoku, wymienili tylko przy 60000 łańcuch rozrządu wraz z prowadnicami. Jak przy 100kkm otworzyli silnik i pomierzyli to wyszły wymiary w normach z serwisówki, sami byli w szoku. więc mit 60000, nie koniecznie jest prawdziwy, sam mam moto 52000 z '99 oryginalny przebieg i nic się nie dzieje, oleju nie pije.
Ostatnio zmieniony przez adziad 2011-11-16, 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-11-16, 20:18   

maniek, deko działa na prawy wydech
 
 
     
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-16, 20:43   

Raviking napisał/a:
maniek, deko działa na prawy wydech


zgadza się
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-11-16, 20:46   

maniek, a silnik odpala normalnie itd . ?
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-11-16, 21:11   

Cytat:
AAAAAAAAA i właśnię tłumaczę test dominatora na 100000km (tak dokładnie!!) z włoskiego, no i oni zrobili ten przebieg na oryginalnych fabrycznych pierścieniach tłoku, wymienili tylko przy 60000 łańcuch rozrządu wraz z prowadnicami. Jak przy 100kkm otworzyli silnik i pomierzyli to wyszły wymiary w normach z serwisówki, sami byli w szoku. więc mit 60000, nie koniecznie jest prawdziwy, sam mam moto 52000 z '99 oryginalny przebieg i nic się nie dzieje, oleju nie pije.


adziad chce więcej usłyszeć :lol: :lol: :mrgreen:


maniek a to było na rozgrzanym silniku z otwartą manetą tak jak w książce?
a słychać dalej deko jak kręcisz silnikiem przy pomocy klucza?
tam pisze zeby ustawic tylko 1mm i rozgrzać silnik. Swoją drogą nie dokręcaj świecy za mocno zeby ją beproblemowo na ciepłym wykręcić.
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2011-11-16, 21:48   

test na 100000 poszedł na priva, jak kto chce niech się zgłasza, albo zrobię osobny temat
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12