Wiadomo jak postoi to trzeba mu krwi upuścić
, a jak bez przestojów to bez problemowo. Czasami lubi zgasnąć ,5-8 min po odpaleniu jak stoi nie ruszany ale po tym rozruch też jest bezproblemowy.
Cytat:
maniek a to było na rozgrzanym silniku z otwartą manetą tak jak w książce?
a słychać dalej deko jak kręcisz silnikiem przy pomocy klucza?
tam pisze zeby ustawic tylko 1mm i rozgrzać silnik. Swoją drogą nie dokręcaj świecy za mocno zeby ją beproblemowo na ciepłym wykręcić.
Tak jak serwisówka każe tylko ten 1 mm był dużo większy.
Deko klika co drugie T
Cytat:
test na 100000 poszedł na priva, jak kto chce niech się zgłasza, albo zrobię osobny temat
ja proszę 1 kopię.
abuk [Usunięty]
Wysłany: 2013-03-06, 11:59
wczoraj odpaliłem po 4 miesiącach stania i zagadał po drugim obrocie! szok
fakt że w cieple stał ale nawet w lato po dwóch tygodniach trzeba było nim kręcić z minutę a tu taka niespodzianka.
HAL_9000 [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-23, 15:01
Reasumując w serwisówce piszą, żeby ustawić luz na zaworze z deko (prawy-wydech) na 1mm. Czy to znaczy, że na takim luzie mam odpalić silnik i rozgrzać do pomiaru kompresji ?! 1 mm to sporo ! Nic się nie stanie ?
HAL_9000, zrób na odwrót - najpierw rozgrzej dobrze silnik a potem ustaw luz.
Wcześniej popuść sobie korek w pokrywie głowicy (i lewym deklu) ;) żeby nie siedział zbyt mocno.
Habit [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-23, 16:22
Kompresję mierzy się na zimnym silniku...
HAL_9000 [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-23, 18:09
Cytat:
Kompresję mierzy się na zimnym silniku...
W serwisówce piszą, żeby na gorącym, tzn. normal operating temp.
Na zimnym kompresja będzie niższa czy wyższa?
Habit [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-24, 10:44
Wyższa.
maniek [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-24, 17:57
habit napisał/a:
Wyższa.
uzasadnij swoją wypowied 1/4
1 Po rozgrzaniu zwiększają się luzy zaworowe, przez co wpływa mniejsza ilość mieszanki co za tym idzie mniej do sprężenia, mniejsze ciśnienie
2 Cylinder zwiększa swoją średnicę wewnętrzna przez co wszystko ucieka na dół
3 Tłok też minimalnie się zmniejsza efekt jak wyżej
4 Najważniejsze w serwisówce piszą głupoty
s2nter [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-24, 20:19
maniek napisał/a:
habit napisał/a:
Wyższa.
uzasadnij swoją wypowied 1/4
1 Po rozgrzaniu zwiększają się luzy zaworowe, przez co wpływa mniejsza ilość mieszanki co za tym idzie mniej do sprężenia, mniejsze ciśnienie
2 Cylinder zwiększa swoją średnicę wewnętrzna przez co wszystko ucieka na dół
3 Tłok też minimalnie się zmniejsza efekt jak wyżej
4 Najważniejsze w serwisówce piszą głupoty
Przepraszam, że się wtrącę, ale w sumie też chcę pomierzyć kompresję. Ale skoro w serwisówce każą mierzyć na rozgrzanym i do takiego pomiaru podają ciśnienie do porównania, to czemu głupoty? W każdym razie z pewnością się zmieni kompresja i jaka w takim razie powinna być na zimnym? W sumie ja zawsze mierzę na zimnym i potem drugi raz na rozgrzanym.
maniek [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-24, 20:45
maniek napisał/a:
habit napisał/a:
Wyższa.
uzasadnij swoją wypowied 1/4
1 Po rozgrzaniu zwiększają się luzy zaworowe, przez co wpływa mniejsza ilość mieszanki co za tym idzie mniej do sprężenia, mniejsze ciśnienie
2 Cylinder zwiększa swoją średnicę wewnętrzna przez co wszystko ucieka na dół
3 Tłok też minimalnie się zmniejsza efekt jak wyżej
4 Najważniejsze w serwisówce piszą głupoty
Myślę, że nie ma co udziwniać tego pomiaru. Na zimno idzie bez problemu ocenić czy kompresja jest i czy odpowiednia. A wykręcanie świecy z gorącego silnika?? Jeszcze nigdy się nie spotkałem z opinią doświadczonych użytkowników (nie internetowych powtarzaczy zasłyszanego od siostry szwagra brata kolegi zabobonu) że to zdrowa praktyka..
maniek [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-24, 20:54
Dlatego zdrowo jest na zimno ale na ciepło wyżej chyba ze u góry coś nakiełbasione
Habit [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-25, 08:46
Wybacz Maniek, pozostanę obojętny na Twoje wypowiedzi, chcące udowodnić(?), że piszę głupoty?? Wszystkie posty mam uzasadniać..? Jak masz problem z moto to pisz na pw podpowiem Ci jak będę potrafił...
Przepraszam za nietematyczną wypowied 1/4 ...
maniek [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-25, 19:19
habit napisał/a:
Wybacz Maniek, pozostanę obojętny na Twoje wypowiedzi, chcące udowodnić(?), że piszę głupoty?? Wszystkie posty mam uzasadniać..? Jak masz problem z moto to pisz na pw podpowiem Ci jak będę potrafił...
Przepraszam za nietematyczną wypowied 1/4 ...
Próbowałem Cię zachęcić do dyskusji :), ale widzę że oporny jesteś, nie twierdze również że głupoty piszesz :), chciałem poznać twoje przemyślenia, doświadczenie w kwestii mierzenia kompresji na zimno oraz dlaczego uważasz, że na zimnym kompresja będzie wyższa. (rozważania na temat sprawnej głowicy silnika)
Dzięki za przyszłościową pomocną dłoń z której zapewne skorzystam gdy przerośnie mnie problem, ale raczej na forum niż na pw z wiadomych powodów, na pw możemy umówić się na browara albo wspólne latanie :)
Peace
Habit [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-26, 08:40
Najmocniej przepraszam, dopiero teraz zobaczylem, ze popelnilem blad!! Kompresja na CIEPLYM silniku bedzie wyzsza, nie na zimnym
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum