Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Jak nie lamać klamek
Autor Wiadomość
kubas9311
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-22, 11:14   Jak nie lamać klamek

Witam, w ciągu tygodnia załatwiłem dwu krotnie klamkę hamulca i dwu krotnie uchwyt sprzęgła... przed złamaniem drugi raz kompletu miałem poluznione mocowania żeby się obrucily w razie gleby a tu lipa... mocowanie sprzęgła w crf jest tak cienkie że to nie porozumienie, według mnie to klamka powinna strzelać zanim strzeli jej mocowanie no ale jak widać fabryka zaprojektowała inaczej:/ aktualnie idzie już do mnie 3 klamka, która zaraz mam zamiar podgrzać i wygiac odpowiednio a nadmiar skrócić, może to pomoże? Jakie macie patenty na nie łamanie klamek? Łamane klamki-Według mnie jeśli taka klamka dostanie strzała od dołu to i tak peknie, czy się mylę? Pozdrawiam i dzięki wielkie
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2016-09-22, 11:22   

kubas9311 napisał/a:
Jakie macie patenty na nie łamanie klamek?

boczne koła aby się nie wywracać :-P

A tak serio to irytujący problem, założyłem do siebie handbary z nadzieją że klamki będą bezpieczne, a tu lipa, szczęścia tylko tyle że łamiąc się, klamka sprzęgła skróciła się na idealną długośc i jest lepiej niż przed wywrotką
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-09-22, 11:46   

kubas9311 dobrze kombinujesz, utnij tak ze 4cm, oszlifuj i końcówkę podegnij żeby było wygodniej używać. To samo chcę u siebie zrobić bo szkoda kasy na nowe, a to nie są tanie rzeczy :-)
Zauważyłem, że handbar odkształca się przy glebie do tego stopnia, że opiera się właśnie o tą nieszczęsną końcówkę klamki. Po skróceniu powinno być ok.
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-09-22, 12:00   

kubas9311, Już kiedyś pisałem, że wszystkie klamki ucinam na dwa palce. Po tym zabiegu przy wywrotce moto opiera się na manetce a nie na klamce. Jeżeli to nie wystarczy i mocowania będą się łamać dalej zamiast klamek to można klamki podpiłować (tak jak to w wielu już jest z 2cm przed końcem) ale trochę bliżej mocowania...


Nie mogę znaleźć obrazka, ale w xr mam całe mocowanie i klamkę chyba z cr250 i klamka ma odlane takie przewężenie (jak nadpiłowanie) co ma na celu odłamanie się jej w tym miejscu w razie kolizji a nie dalej z mocowaniem.


Edyta:

takie podpiłowanie, rozumiecie o co chodzi??



 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-09-22, 12:07   

U mnie po Rogaczu:

P1020585.JPG
Plik ściągnięto 22 raz(y) 1,93 MB

 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-09-22, 12:15   

Bicio, oooo to nawet działa patent;] Tera tylko gumówką opitolić na okrągło i masz dożywotnią klamkę niełamkę;]
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-09-22, 12:27   

Dokładnie, ale spróbuję ją podgrzać i wygiąć samą końcówkę bo się trochę ześlizgują palce. Z hamulcową zrobię to samo.
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2016-09-22, 12:34   

Bicio napisał/a:
spróbuję ją podgrzać i wygiąć samą końcówkę bo się trochę ześlizgują palce

Klamki niełamki firmy "BiedaTech" :twisted:
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2016-09-22, 21:11   

W tym sezonie wożę zapasową półklamkę sprzęgła , zajmuje w toolboksie niewiele miejsca , właśnie na rogaczu sie przydała , jesli ją odwrócić może będzie pasowała do hamulca ?
 
 
     
Dzikson 
Dzika Mariola ;)


Dołączyła: 21 Lip 2015
Posty: 433
Skąd: Warszawa/Łódź
Wysłany: 2016-09-23, 14:37   

Alibaba, i chwała Ci za to Ali :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-09-30, 09:17   

Kończąc temat klamek. Sprzęgłową udało się trochę lepiej podgiąć na końcu. Hamulcowa twardsza, widać brembo dało lepszej jakości stop alu.
Reasumując: ergonomia i funkcjonalość bez zarzutu a szansa na ułamanie przy samej pompie dużo mniejsza :-)

P1020598.JPG
Plik ściągnięto 24 raz(y) 1,3 MB

P1020597.JPG
Plik ściągnięto 576 raz(y) 1,29 MB

 
 
     
Łysy 
Księciunio


Wiek: 33
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 320
Skąd: koło Chojnowa
Wysłany: 2016-09-30, 13:56   

Bicio, Chyba miałem wkład w tuningowanie tych klamek:)
Ja swoją od sprzęgła tez upitoliłem bo wadziła o handbara:)
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-10-06, 23:11   

w ramach zagadki, po ostatnim gruzie złamałem w dominatorze klameczkę ssania;] Handbar i klamka sprzęgła nie naruszona. To dopiero sztuczka:D
 
     
Elza 


Wiek: 90
Dołączyła: 13 Kwi 2014
Posty: 366
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2016-10-07, 06:56   

adziad ekwilibrysta :-D
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-10-07, 09:54   

Żebrem zaczepiłeś :-P
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15