Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z paleniem i wkręcaniem
Autor Wiadomość
AdrianMX
[Usunięty]

Wysłany: 2016-07-01, 20:20   Problem z paleniem i wkręcaniem

Witam was drodzy koledzy. Widzę że tematów było już sporo ale chcę dokladnie przedstawić mój problem a może ktoś z was jest w stanie mi pomóc. Doświadczenie z 4t mam słabe, 2t mogę rozłożyć całe ale boję się ruszyć cokolwiek w Dominatorze..

Mianowicie.. mam mocno offroadową wersję Dominatora z 94r. Jeżdzę praktycznie tylko w terenie. Od jakiegoś czasu miałem problemy aby odpalić go po postoju jak i podczas jazdy lubiał się lekko jakby dławić. Rozebrałem airboxa, był mega brudny, poczyściłem, oczywiscie gaźnik również. Wszystko wracało do normy i palił na dotyk. Jednak problem zaczał się nasilać i co jazdę nie chciał palić, czasem dopiero po minucie a czasem jeszcze dłużej.

Znowu poczyściłęm i było ok, pojeździłem tym razem tylko po mieście, spokojnie, wróciłem do garażu i na drugi dzień wymieniłem filtr paliw, moto odpalił odrazu. Zostawiłem na noc wróciłem za 3 dni. Rozładowałem cały aku na kręceniu i złapał tylko raz na początku na 2 sekundy. Dziś znowu wyczyściłem gaźnik i wlałem świeże paliwo jednak moto miał bardzo ciężko odpalić , około 2 min kręcenia (może wczesniej załałem świece?) Jednak gdy odpalił zostawiłem go na jałowym na stopce i pochodził sobie 4 minutki, przejechałem 100 metrów i moto zgasło i nie pali, odczekałem 15 minut i zapalił, znowu się przejechałem po czym zaczął się duśić przy ok. 4 tyś obrotów i zgasł, już nie pali, nawet nie próbowałem długo kręcic i znow czekac. Gdy przyłożylem ucho do silnika co parę sekund słuchać delikatne pukanie.

Trochę się rozpisałem.. ktoś może mnie nasunąć na jakiś trop? Czy zapchany filtr powietrza może mieć znaczenie? Może zawory lub rozrząd.. nie wiem.. a może tłok do wymiany ? A i przy długim kręceniu co jakiś czas strzela cicho powietrzem z wydechu.
 
     
red_eyed_rider
[Usunięty]

Wysłany: 2016-07-01, 21:37   

Kolego, nie chce złorzeczyć ale to wygląda na brak kompresji.
Na pocieszenie powiem Ci ,że może tak być ale nie musi :mrgreen: zacznij od sprawdzenia kompresji.
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2016-07-02, 04:52   

AdrianMX,
Sprawdź zawory może któryś nie ma luzów !!!! .
Sprawdź przepustnice podciśnieniową w gaźniku czy gładko chodzi w górę i dół , bo tez przy przyciętej nie odpalisz
Skoro tak Ci się brudzi Airbox to czy masz zaślepiony wężyk od spuszcznia wody z boxa ,
oczywiście króciec gaźnika sprawdziłeś czy cały jest :lol:
życzę powodzenia a jak dalej nie bedzie chodził to coś się wymyśli
 
 
     
AdrianMX
[Usunięty]

Wysłany: 2016-07-02, 12:31   

Też wydaję mi się że nie ma komprechy. Jednak jak już wspominałem jestem zielony w 4t. Zabierać się za to w garażu samemu czy lepiej gdzieś go zawieźć? Nigdy nie bawiłem się z 4t ale z 2t mam wiedzę. Chętnię bym nauczył się czegos o silniku 4t tylko jak już pisałem nie wiem co kryję się pod głowicą i boję się że mogę narobić więcej szkód.. czy przesadzam i nie ma tutaj dużo większej filozofii?

Ewentualnie macie jakieś linki gdzię mogę poczytać jak sprawdzać luzy zaworowe i podstawowe czynności?

I pytanie za 100 punktów, może trochę głupie. Jak wszyscy wiemy umiejscowienie świecy w Domi jest bardzo wygodne także muszę dokupić klucz wyginany, tylko jaka tam jest średnia świecy? 16?


Co do gaźnika to wszystko jest wporządku, chodzi gładko.
Air box jest brudny bo ostatnio jeździłem w deszczu w terenie więc naleciało trochę wody zapewne.
Króciec oczywiście cały.
 
     
Calafior 


Zabezpieczenie: 19792
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 445
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2016-07-02, 14:26   

AdrianMX napisał/a:
Ewentualnie macie jakieś linki gdzię mogę poczytać jak sprawdzać luzy zaworowe i podstawowe czynności?

http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=806
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-07-02, 15:29   

AdrianMX, jeżeli masz notorycznie brud w airboxie to najprawdopodobniej zajeździły się pierścienie, a może też już tłok. Pewnie pali dużo oleju?? Problemy z odpalaniem wynikają pewnie z braku kompresji, a z wkręcaniem na obroty itp z fafrochami które przytykają wąskie kanały powietrzne gaźnika.

Manual ze wszystkimi czynnościami serwisowymi można pobrać z działu download forum, tam jest wszystko.

Muszę zrobić temat z alertem serwisowym odnośnie airboksów w dominatorze, bo dwa motory przez to nam poległy. Jak się okazało, po wyjęciu airboxa i nalaniu do niego wody ciekł w tylu miejscach, że nie mogłem uwierzyć.

Nie masz co się bać 4t, tylko rób wszystko zgodnie z manualem i składaj w tej samej kolejności jak rozkładałeś. Ja na początku robiłem zdjęcia podczas rozkładania i porównywałem potem. W głowicy jest kilka małych elementów które idzie przeoczyć a są ważne (np: sprężynka z kołkiem pod wałkiem rozrządu....)
 
     
AdrianMX
[Usunięty]

Wysłany: 2016-07-02, 17:42   

Dzięki, czytałem temat o regulacji ale nie widzę tego.

adziad, nie można powiedzieć że notorycznie bo dbam o to aby był w miarę czysty. Nie zauważyłem aby brał olej, w sumie tydzień temu wymieniałem go i sprawdzając stan, był w normie. Jeśli chodzi o wkręcanie to na pewno chodziło o gaźnik i filtr paliwa. Jednakże zawsze dokladnie oglądam króciec kiedy rozbieram moto i nigdy nie zauważyłem ani ziarenka piasku które mogło by wskazywać że coś przeleciało. Ale może masz i rację. Trzeba to rozkopać i zobaczyć bo na czuja to możemy gdybać :)
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-07-02, 18:56   

AdrianMX, jeszcze zapomniałem co do świecy, to oryginalny klucz kosztuje krocie. Lepiej kupić klucz 18 rurowy jak najdłuższy się da i samemu sobie brzeszczotem na wymiar opiłować i przewiercić dziury na pręt do kręcenia.




Jeszcze jedna sugestia, problemy z odpalaniem i gaśnięcie na wolnych to też objaw modułu, jeżeli możesz to podmień. A jak szukasz spec mechanika od dominatorów z wrocka to kontaktuj się z habitem, może będzie w stanie pomóc.


Jeszcze formalnie w airboxie dominatora nie powinno być ani odrobiny niczego, bo powietrze przechodząc przez snorkel wpada bezpośrednio do filtra i z filtra do airboxu. Jest to rozwiązanie gorsze niż np. w xr 400 600 gdzie filtr jest dopiero na króćcu przed gaźnikiem i airbox z zasady jest w środku usyfiony, ale rozwiązanie jest pancerne na nieszczelności.
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2016-07-02, 20:53   

AdrianMX, rzucilo mi sie w oczy, ze wspominasz o filtrze paliwa, masz jakis filter dodany?
 
 
     
red_eyed_rider
[Usunięty]

Wysłany: 2016-07-02, 20:54   

Adziad jak zwykle niezawodny :-)

Moduł możesz sprawdzić kupując drugi z chińskiego skutera za 6 dyszek i podmienić.

Króciec sprawdzisz jak już odpalisz silnik rozpylając coś typu plak w jego okolicy, jak wzrosną obroty to dziura w dolocie.

Brak kompresji to nie koniecznie pierścienie, możliwe że problem jest w głowicy.
 
     
AdrianMX
[Usunięty]

Wysłany: 2016-07-03, 11:42   

marizaga, tak mam filtr paliwa na wężyku.

Własnie próbuje odnaleźć przyczynę jeszcze przed rozkopaniem góry silnika.

Próbowałem odpalić lecz słaby aku, kręciłęm kilkanaście sekund i nic. Przy następnej próbie przypadkiem zatkałem palcem dziurę z nakrętką od zabezpieczenia akumulatora i moto odpalił odrazu, gdy puściłem to zgasł. Dziura, gwint m8 jest na wylot do airboxa, czy jest to dziwny zbieg okoliczności czy moto po prostu łapie lewe powietrze air boxem?



Edit:
Moto raz pali od "strzała", raz nie pali wcale, nie mam pojęcia o co może chodzić, raczej oddam go do mechanika bo nie chce łapać się raczej za ten silnik.
 
     
AdrianMX
[Usunięty]

Wysłany: 2016-07-03, 21:13   

Chciałbym jeszcze dodać że przy dłuższym kręceniu kiedy moto nie odpala (bo czasem odpala, jakby miał swój świat) dosyć mocno czuć paliwem, raczej z wydechów, to normalne ?
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-07-04, 11:22   

AdrianMX, no jak długo kręcisz to się zalewa i już za cholerę nie odpali. Trzeba wtedy odkręcić manetę gazu na maxa (cały czas ją na maxa trzymać) i kilka sekund pokręcić rozrusznikiem. Do komory spalania dostaje się wtedy duża ilość powietrza i osusza świecę. Po takim przewietrzeniu próbujesz odpalać już normalną procedurą . Jak znowu czuć paliwem to ponownie przewietrzasz. Tak w koło do skutku.

W ciepłe dni kiedy istnieje prawdopodobieństwo zalewania ssaniem to warto zacząć kręcić rozrusznikiem bez ssania i stopniowo w trakcie kręcenia ssanie dodawać do momentu odpalenia.
 
     
AdrianMX
[Usunięty]

Wysłany: 2016-07-04, 14:27   

Widzisz to istotne bo też jestem niemal ze przekonany że go zalewam. Jednak walczę z ta świecą aby ja wykręcić. Kupiłem juz kilka kluczy i jakby nie miał w ogóle miejsca się tam obrócić (ten co mi poleciles) spróbuję go zeszlifowac.

W dalszym ciągu zastanawia mnie fakt dlaczego moto raz pali a raz nie. Gdy wymienię świece będę miał jasność ze chodzi o silnik. . Ewentualnie czy taki objaw może wskazywać na rozregulowane zawory lub ze któryś się blokuje?
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2016-07-05, 06:22   

AdrianMX napisał/a:
zastanawia mnie fakt dlaczego moto raz pali a raz nie.


Moduł zapłonowy.
Wyjąc, rozciąć (delikatnie), wyczyścić z oryginalnej gumy, przelutowac, złożyć ponownie na silikonie.
Opis jest gdzieś na forum
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12