Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przerywa , kopci na niebiesko Pomocy
Autor Wiadomość
Adrian321
[Usunięty]

Wysłany: 2016-06-19, 08:54   Przerywa , kopci na niebiesko Pomocy

Witam jak w temacie ostatnio jechałem dość ostro moją hondą i nagle zaczął przygasać jak puściłem gaz zdechł i nie chciał odpalić więc go zapchałem do domu i od tamtej pory jak odpali to kopci mocno na niebiesko oraz przerywa a jak puszcze gaz to gaśnie co to może być ?? :?: :?: :?: :?:
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-06-19, 09:06   

Adrian321, wygląda na klasyczne zatarcie tłoka. Aby potwierdzić musisz rozebrać górę i zobaczyć, lub kupić endoskop za 30 zł i podejrzeć przez otwór świecy czy gładź cylindra jest porysowana, to metoda bez rozbierania. Możesz też sprawdzić kompresję, jeżeli drastycznie spadła to też masz sprawę jasną.

No i zapraszamy do powitalni;]
 
     
Adrian321
[Usunięty]

Wysłany: 2016-06-19, 09:14   

Dziękuję za odpowiedzi czyli to co myślałem bez dużych kosztów się nie obejdzie
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2016-06-19, 09:48   

Adrian321, sprawdź jeszcze zawory , dawno temu też , mi tak się zachowywał i nie było luzów na wydechowych zaworach .No chyba że przytarłeś , ale to już ostateczność . pierwsze Filtr/świeca/kruciec ssący czy cały i zawory , dalej to już tylko rozbiórka silnika ciebie czeka :lol:
 
 
     
cubiacus 
Husky TE 310


Wiek: 44
Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 932
Skąd: Łódź - Kraków
Wysłany: 2016-06-19, 09:57   

fakt, że jak niestety na niebiesko to olej, a więc zawory lub pierścienie tłokowe (czyli być może zatarcie - a oleju miałeś dość? ostatnio wszyscy jakoś zapominają, że to olejak :-P )

- wyliczanka żuczka, to pierwsze co pomyślałem (jeszcze gaźnik), ale nie gdy na niebiesko niestety :-)

tak czy tak pewnie musisz zdjąć kapę i pewni i głowicę, zobaczysz co tam siedzi :-D
powodzenia
 
     
Adrian321
[Usunięty]

Wysłany: 2016-06-19, 13:06   

Rozebrałem głowice z góry i tłok nawet porządnie nie przypalony
jak wysłać wam zdjęcie
 
     
Adrian321
[Usunięty]

Wysłany: 2016-06-19, 13:08   

Zdjęcie tłoka z góry

WP_20160619_002.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 1,38 MB

 
     
Adrian321
[Usunięty]

Wysłany: 2016-06-19, 13:16   

Gładź nie jest porysowana , chyba ściągnę cylinder i sprawdzę pierścienie , co o tym myślicie ?
 
     
adrodax
[Usunięty]

Wysłany: 2016-06-19, 13:49   

Koniecznie sprawdź i pomierz pierścienie, zobacz czy nie ma śladów przepalonego oleju pod pierścieniami.
Jak już masz zrzuconą głowicę to sprawdź w jakim stanie są gniazda zaworowe, wymień uszczelniacze, dotrzyj zawory oraz sprawdź czy prowadnice zaworowe nie są zużyte. Wystarczy nasmarować zawór olejem i kilka razy spróbować wsadzić zawór w prowadnicę jeśli luźno bez oporu opadnie to prowadnice do zmiany.
Jak wygląda airbox? Czysty w środku?
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2016-06-19, 14:04   

Adrian321, szybki jesteś,jesteś napalony chłopie :mrgreen: .
 
 
     
Adrian321
[Usunięty]

Wysłany: 2016-06-19, 16:04   

A mam pytanie jak sprawdzić czy pierścienie są dobre ? Zmierzyć grubość?
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2016-06-19, 16:50   

Adrian321, wkładasz do cylindra na jednej głębokości i pomiar szczeliny robisz. Czyli tej przerwy która jest na zamku.
 
 
     
Adrian321
[Usunięty]

Wysłany: 2016-06-19, 18:53   

Więc tak pierścień olejowy jest za luźny na pewno a moje pytanie brzmi co powiecie na pierścienie omp , bo szukałem nazwy na tłoku i nie ma jest tylko na boku mn9 i hf2 czy to nie jest czasami tłok omp ??

WP_20160619_006.jpg
Plik ściągnięto 24 raz(y) 1,21 MB

 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2016-06-19, 19:31   

To oryginał hondowski. A pierścienie też weź oryginały Bart ma zniżkę w sklepie z częściami .
Sprawdź też łańcuszek , jak luźno zszedł z koła to do wymiany . i tak masz rozebrany silnik .
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-06-19, 19:42   

zuczek 38, tylko pytanie, bo na oryginalnym hondy, wymiar cylindra 100mm, jest wybity napis hf1. Czy wybity napis hf2 sugeruje nadwymiar 0.25???

Bo nie wiadomo jakie teraz pierścienie wziąć 0.0 , 0.25 czy 0.50 no chyba że dać do szlifierza pomierzyć...

Moja sugestia z zatarciem nie sprawdziła się to chyba dobrze;] Sprawdź gaźnik czy nie jest zasyfiony. Dominatory mają tendencje do nieszczelności airboxa,. Może zassał syf, co powoduje zajeżdżenie pierścieni oraz pozatykanie kanałów w gaźniku. Może masz kumulację tych zjawisk. Dymienie to pierścienie, strzelanie i dławienie sugeruje zatkanie kanałów powietrznych gaźnika. Posprawdzaj wszystko. No i jak masz gaźnik na wierzchu to obczaj czy membrana cała i czy króciec nie ma pęknięć..
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14