Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Remont Generalny - RD02 1989r
Autor Wiadomość
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2017-01-11, 21:33   

Można by było rozważyć szlif rotora i obudowy o tą sama wartość tylko trzeba mieć po żadną szlifierkę :lol:
 
 
     
YAGO
[Usunięty]

Wysłany: 2017-01-12, 09:50   

Dokladnie to zamierzam zrobic - palnowanie calosci, prawdopodobnie wyjdzie 0,2-0,3mm. Wybieram sie z tym do zakladu obrobki cnc.

adziad napisał/a:
YAGO, jest to istotne. Lepsze są pojedyncze rysy niż planowanie całej powierzchni rotorów. Limit serwisowy rotor obudowa to 0,12mm. Mierzy się to skręcając na plastelinki (plastigauge). Jeżeli splanujesz rysy to cienki film gorącego oleju po prostu będzie się tamtędy przeciskał i pompa będzie do wyrzucenia. To moje subiektywne zdanie poparte rozdziałem 2-8 manuala serwisowego http://hondadominator.pl/...=download&id=24


No i masz racje :) Nie mialem zamiaru rownac samych rotorow bo to by tylko pogorszylo sprawe :) Pompa ma byc splanowana po wysokosci - kazda powieszchnia ;)
Ostatnio zmieniony przez managa 2017-01-12, 10:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2017-01-12, 13:23   

YAGO, Tak to będzie się zgadzało;]
 
     
YAGO
[Usunięty]

Wysłany: 2017-01-18, 18:03   

Mam maly dylemacik z lozyskami skrzyni, lozyska na wal i walek wy. zamawaim zgoidnie z oznaczeniami ale np. lozysko na ktorym obraca sie walek sprzegla jest nie osiagalne w sklepach pod prawidlowym oznaczeniem 5205A, proponuje mi sie 2 alternatywy 3205c3 - ten sam rozmiar, typ, produucent ale luz c3 co wydawalo by sie byc ok zwazywszy, ze lozysko pracuje w temp. i oleju lub 5205zz czyli trzeba by z niego zdjac oslony. Pozostale znalazlem bez problemu i zgodnie z oznaczeniami ale nie sa to lozyska z luzem c3.
 
     
YAGO
[Usunięty]

Wysłany: 2017-01-24, 11:49   

Byłem dzis w zakladzie obrówbki w sprawie pompy, koszt 800-1000zl. Problem jest zeby to "złapac" i utrzymac wymiar szczegolnie, że do zdjecia jest bardzo mało i musi być precyzyjnie.

Szukam pompy i pisze do hondy o nowe elementy albo całość, widziałem że występuje w katalogu w cenie ok 800zł.
 
     
YAGO
[Usunięty]

Wysłany: 2017-01-25, 07:44   

Wraca temat tłoka, na początku miało byc "seryjnie" na prox'ie jedynie z rozwiertem na 101mm. Ale przejrzałem tłoki wiseco do xr650l z rozwiertem na 102,4mm/675ccm. Są dwie wersje 9:3:1 i 10,5:1. Uzytkowo patrząc to najlepsza była by wersja z 9,3, 10,5 bedzie miala już frez na zawory i nie wiem jak bedzie to wspolpracować z wałkiem hot cams.

Przechwytywanie.PNG
Plik ściągnięto 14 raz(y) 33,74 KB

 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2017-01-25, 10:29   

Zakładając tłok 10,5:1 musisz być pewny gwintów w cylindrze, a najlepiej założyć też nowe szpilki bo lubi ściągać głowicę. Sprawdzałem to niestety na swoim silniku:/

Jeżeli jeszcze nie kupiłeś wałka hot cams to polecałbym zamiast niego gaźnik z pompką mikuni tm. Efekt w porównaniu do wałka będzie piorunujący. Oczywiście trzeba wywalić snorkel z airboxu i najlepiej otworzyć trochę wydech do tego...
 
     
YAGO
[Usunięty]

Wysłany: 2017-01-25, 11:51   

Mikuni i wydechy sa w "projekcie".

Czyli najsensowniejsza opcja jest 102,4mm/9:1, glowica i tak bedzie planowana wiec odrobine to cisnienie wzrosnie.
 
     
YAGO
[Usunięty]

Wysłany: 2017-04-11, 16:58   

Maly update :P

Pompa oleju w drodze, dojechala do UK z partzilla - ok 500zl.

Czekam na uszczelke pod glowice cometica na rozmiar 103mm, niestety od 31.03 jest w warszawie i jeszcze nie dojechala. W planach do silnika jest wałek plus dziwgienki - musze zamowic. No i farba, koszt czyszczenia calosci 500zl.

Napewno wpadnie nowe Mikuni i moze wydecha arrow dakar.

Teraz najgorsze, musze to wyslac do szlifierni - motortech w katowicach. Jakos boje sie oddac to tutaj ale tez boje sie wysylac taka kase poczta polska :D

P1020745.JPG
Plik ściągnięto 57 raz(y) 4,09 MB

 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2017-04-12, 00:17   

Jeszcze z pół litra hermeticu i być może coś z tego bedzie ;-) dla ciekawosci, zmierz scianke tuleji cylindra ile ma grubosci, ja zrobiłem pod tłoka 100,93mm ( wossenr pasowanie 0,06 ) czyli tuleja 100,99mm i scianka z orginału duużo cieńsza jest.
 
     
YAGO
[Usunięty]

Wysłany: 2017-04-12, 09:47   

Mierzylem, zmniejszy sie o polowe. Nie ma to znaczenia.
 
     
YAGO
[Usunięty]

Wysłany: 2017-05-14, 07:22   

Maly update,

wał przyszedl ale niestety nie jest idealnie ;) Są porobione zadry, musze to zdjąć zebatke od wałka wyr. i to wyczyscic. Moze ktoś doradzic jak to sciągnąc w domowych warunkach?

P1020749.JPG
Plik ściągnięto 17 raz(y) 3,95 MB

P1020750.JPG
Plik ściągnięto 28 raz(y) 3,97 MB

 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2017-05-16, 22:05   

YAGO napisał/a:
Maly update,

wał przyszedl ale niestety nie jest idealnie ;) Są porobione zadry, musze to zdjąć zebatke od wałka wyr. i to wyczyscic. Moze ktoś doradzic jak to sciągnąc w domowych warunkach?


Pokaż te zadry, być może nie będą miały wpływu na pracę.
 
 
     
motomax
[Usunięty]

Wysłany: 2017-05-17, 20:16   

Nie wiem jak w dominie ale w XR-kach demontaż tej zębatki okazał się problematyczny.. możesz ją zniszczyć przy demontażu...

Mam nowy oryginalny wał do xr i fabryka daje tą zębatkę w komplecie...

Zakład w którym regeneruję wały przeklinał bardzo ciasne jej spasowanie... zębatka szła na złom więc można było ją grzać palnikiem ale mimo to bardzo sprawiała problemy..

aha jeszcze poprawne ustawienie wzgledęm wału,najlepiej znaki robić

Ale to XR sie tyczy ,choc w dominie bedzie raczej to samo.
 
     
YAGO
[Usunięty]

Wysłany: 2017-05-25, 15:52   

Zadry sa po sciagaczu, po prostu przy zakladani uzebatki nikt tego nie obejzal i nie obrobil. Cylinder po planowaniu ma nie obrobiony "zadzior-kolnierz" na koronie tulei. Ale to jest pikus..........

Głowica:

Mialem 4 org, nowe prowadnice. Pan Woryna ostrzegal ze one sa nadwymairowe itp. bo nominalnych honda nie sprzedaje i ze pekaja przy wbijaniu ale sprobujemy spolerowac na wymiar. Dwie weszly dwie nie. Wiec dwie dorobione z mosiadzu.

Prowadnice sa wszystkie nadwymiar, serwisowka sama mowi ze nalezy obrobic do pomairow, ale nie bede sie klucil z fachowcem przez cala polske.

Efekt jest taki ze zaraz 4 org prowadnice po 80zl szt. pujda do smietnika, dwie juz w nim sa. Tu przyznaje, podlolem ryzko.

I teraz jak wyglada to co wypakowalem z paczki od warsztatu:


- dwie prowadnice maja schody wew. nie jest to gladka, cylindryczna powieszchnia
- dwie org prowadnice ktore weszly nei sa osadzone do konca
- dwie dorobione prowadnice z mosiadzu nei maja kolnieza pod wew. spręzyne zaworowa
- na jednym gniezdzei zaworowym widac slady narzedzia - zawor nie dolega w tych miejscu

Koszt z portingiem podstawowym i wysylka w dwie strony 625 zl

zdjecia:

P1020766.JPG
Plik ściągnięto 16 raz(y) 3,84 MB

P1020757.JPG
Plik ściągnięto 16 raz(y) 4,05 MB

P1020755.JPG
Plik ściągnięto 8 raz(y) 3,94 MB

P1020753.JPG
Plik ściągnięto 7 raz(y) 4 MB

P1020752.JPG
Plik ściągnięto 11 raz(y) 3,93 MB

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16