Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Brak oleju i temperatury .
Autor Wiadomość
Sarmata39 


Wiek: 57
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 111
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2016-04-09, 13:25   Brak oleju i temperatury .

Założyłem silnik , wlałem olej i po jego uruchomieniu temperatura oleju 20 C ( mam termometr w ramie ) przejechałem się przez pięć minut i temp . oleju taka sama ( silnik mocno nagrzany )
Przed wyciagnieciem silnika wszystko nok. . Odkręciłem rurkę oleju od głowicy , nie podaje oleju , odkręciłem dekiel od filtra oleju , sucho ( wiem znaki , wszystko ok ) odkręciłem i przedmuchałem obie rurki które wchodzą do silnika od przodu i dalej nic , anie chcę zniszczyć silnika . Olej w ramie nadal zimny gdy silnik mocno nagrzany . Czy ktoś ma jakiś pomysł ?
 
 
     
adrodax
[Usunięty]

Wysłany: 2016-04-09, 13:56   

Nie pompuje oleju.
Zobacz czy spust z ramy jest drożny, raz też tak miałem i winna była zapchana rurka z dolnej części ramy.
Ewentualnie gdzieś traci ciśnienie oleju.
Można też dmuchnąć sprężonym powietrzem i może zassie.
 
     
Sarmata39 


Wiek: 57
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 111
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2016-04-09, 16:28   

Sitko mam wyczyszczone . Gdzie dmuchać ? tzn gdzie przystawić węża ze sprężonym powietrzem ?
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-04-09, 16:35   

Sarmata39, rozkładałeś silnik, czy tylko wyjąłeś i włożyłeś? czy to sitko jest drożne?



Jeszcze jedno, to już by było mistrzostwo świata, nie zamieniłeś miejscami przewodów olejowych wchodzących do silnika?? Nie pamiętam czy idzie, ale może jest to możliwe i zasysa zamiast oleju z dołu ramy to powietrze z góry. Taka teoria.
 
     
tomek77 


Wiek: 47
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 56
Skąd: Hajnówka
Wysłany: 2016-04-09, 17:23   

sorki ,że się wtrącę ,piszesz ,że nie chciałbyś zniszczyć silnika ,ale wydaje mi się ,że już tego dokonałeś ,no chyba ,że te nasze RFVC potrafią jeżdzić bez oleju bo te 5 minut powinno je wykończyć
 
     
Sarmata39 


Wiek: 57
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 111
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2016-04-09, 18:45   

Silnik na zimę wyjąłem i wymieniłem tylko uszczelniacze zaworowe . Po włożeniu olej wlany przez korki oraz do ramy . Nie mozna pomylić przewodów na dole silnika ponieważ ten od co idzie od ramy ( sitko ) nie dał by rady dostać na zewnątrz silnika ( od strony pedału hamulca ) . Jak odpowietrzyć pompę olejową ?
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2016-04-09, 21:46   

Sarmata39, dobrze że wlałeś też przez korki ale marnie to widzę.
 
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2016-04-09, 23:37   

Sarmata39, ja odkręciłem rurkę od głowicy i lałem oliwę , pomogło można jeszcze lać olej i kręcić wałem odwrotnie wtedy pompa zasie olej z filtra .

pierwsze co robię jak rozbieram silnik i wyjmuje pompę to przed włożeniej jej na miejsce wkładam do oleju i kręcę aż napełni się olejem . później odpalam na chwilę na odkręconej /poluzowanej rurce aby mieć pewność że pompa podaje olej .
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-04-10, 09:21   

Sarmata39, Tak jak żuczek pisze, najpewniej jest zdjąć pokrywę sprzęgła, wyjąć pompę i zalać ją manualnie olejem. Ja zawsze dla pewności że zadziała zalewam ją hipolem. Pamiętaj że jest tam zaworek ciśnieniowy i przepływ jest tylko w jedną stronę więc pokręcanie wałem wstecz niekoniecznie zadziała.

Powodzenia z silnikiem..
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2016-04-10, 14:17   

Sarmata39,

Odpowietrzanie układu olejowego.


Być może przyciął się check valve (zawór jednokierunkowy). Spróbuj zrobić tak jak opisałem w podlinkowanym temacie.
 
 
     
Sarmata39 


Wiek: 57
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 111
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2016-04-16, 12:20   

Wróciłem z garażu zadowolony , ponieważ wreszcie pompa pompuje jak należy ale kosztowało mnie trochę pracy . Najpierw próbowałem zlać filtr oleju oraz rurkę doprowadzająca olej do głowicy i po odpaleniu zero oleju ( w między czasie smarowanie jak z przed drugiej wojny czyli strzykawka z olejem ) , następnie wymieniłem rurkę doprowadzającą olej od ramy ( sitko ) do silnika i dalej nic , potem podłączyłem kopresor w celu przedmuchania wszystkich możliwych kanałów olejowych ze skutkiek jak wyżej , wreszcie z niechęcią zabrałem się za ściąganie dekla i wyjęcie pompy olejowej . Zalałem pompę z każdej możliwej strony oraz rozebrałem i wypolerowałem zawór zwrotny . Efekt jest taki że z rurki olejoej w głowicy olej wali aż miło oraz temperatura zaczęła wzrastać . Teraz trzeba coś zaorać bo niedługo zlot na Ukrainie .
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-04-16, 16:55   

Sarmata39, no to git, że się w końcu udało. Kto by pomyślał, że po tylu zabiegach nie da się jej zalać bez rozbierania.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12