Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Odkręcanie koła zamachowego Xlr125R
Autor Wiadomość
Calafior 


Zabezpieczenie: 19792
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 445
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2016-04-01, 11:21   Odkręcanie koła zamachowego Xlr125R

Witam.
Musze wymienic łańcuszek nierządu i niestety mam problem z odkręceniem koła zamachowego, ma ktos jakies patenty na to? Próbowałem sam niestety nie dałem rady :(
 
 
     
hansel 
TH2


Zabezpieczenie: 12345
Wiek: 24
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 167
Skąd: SLU
Wysłany: 2016-04-01, 17:53   

Chodzi o odkręcenie śruby? A masz tam jakies trybo, w które idzie wrazić piniondz? :-D ja uzywam takiego patentu:



a jak masz silnik w motórze to wrzucaj bieg i zablokuj koło drewnianym klockiem, jak pisał gdzieś adziad.

Nie wiem jak to wygląda w xlr125, ale jeśli chodzi o magneto, to powinny byc w nim dwa otworki, w które można włożyć blokade, mozna sobie taką samemu wyrzeźbić. Ew. uzyc takiego klucza na pasku:

 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2016-04-01, 18:07   

Calafior, Pamiętaj aby nigdy nie blokować wału po drugiej stronie - rozwalisz geometrię wału.

W tym przypadku użyj solidnego klucza pasowego/łańcuchowego do zablokowania koła zamachowego. Jeżeli jest naprawdę solidnie dokręcone użyj klucza udarowego.
 
 
     
Calafior 


Zabezpieczenie: 19792
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 445
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2016-04-02, 13:39   

Własnie jestem po kilku próbach odkrecenia, niestety zablokowanie koła klockiem jak i tez zablokowanie zębatki pięcio groszówką nic nie dało. Mam klucz udarowy niestety nie mam jak go użyć.

koło zamachowe.jpg
Plik ściągnięto 92 raz(y) 1,4 MB

pięć groszy.jpg
zmasakrowane pięć groszy
Plik ściągnięto 86 raz(y) 1,25 MB

 
 
     
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2016-04-02, 17:17   

Nie wiem czy masz zdjęty cylinder i tłok . Jeśli tak to ja w Dominie odkręcałem wsadzając metalowy pręt owinięty gumą w otwór sworznia tłokowego w korbowodzie i zapierałem o silnik. Dla pewności podłożyłem jeszcze dwie deseczki na gładź łączącą kartery z cylindrem. Wtedy klucz plus metrowa rura i ciach bez problemu :mrgreen:
Nie wiem jak w Twoim ale w dominie jest 110 Nm więc trochę jest .
 
     
Calafior 


Zabezpieczenie: 19792
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 445
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2016-04-02, 22:22   

Yukikaze, No właśnie też o tym myślałem, mam ściągnięty cylinder więc pewnie wypróbuję i tą metodę. U mnie jest 75Nm.
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2016-04-03, 07:50   

Calafior, spróbuj dorobić klucz ze starego łańcucha. Ta śruba trzyma naprawdę mocno.

Konstrukcja jak poniżej.
 
 
     
Calafior 


Zabezpieczenie: 19792
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 445
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2016-04-03, 11:01   

kmaj, Mam taki od Bola, ide zaraz walczyc do garażu.
 
 
     
Calafior 


Zabezpieczenie: 19792
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 445
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2016-04-04, 07:21   

No i nareszcie wszystko zrobione łancuszek wymieniony,silnik poskręcany odpalił za pierwszym razem :)
I wiem dlaczego sie tak meczyłem z tym kołem zamachowym, w instrukcji jest napisane za śruba którą jest dokręcone ma lewy gwint a tak naprawde jest prawy.
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2016-04-04, 07:30   

Calafior napisał/a:
w instrukcji jest napisane za śruba którą jest dokręcone ma lewy gwint a tak naprawde jest prawy.


O kur..... to faktycznie czad, popatrz na to z innej strony (pozytywnie) gwint wytrzymuje znacznie więcej niż 75Nm i przekonałeś się o tym osobiście :-P
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2016-04-04, 17:51   

Calafior, co za instrukcję masz? Trzeba to zaznaczyć w temacie z manualami, żeby nikt śruby nie ukręcił w przyszłości.
 
 
     
Calafior 


Zabezpieczenie: 19792
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 445
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2016-04-05, 15:02   

Taką instrukcje kupiłem http://allegro.pl/honda-x...6087747240.html
 
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2016-04-05, 15:05   

Calafior, jakbyś miał możliwość, to poskanuj proszę, to wrzucimy na stronę w Download :) bo nie widziałam manuala na necie do starej 125
 
 
     
Calafior 


Zabezpieczenie: 19792
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 445
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2016-04-05, 15:11   

Ok postaram sie to zrobic choć narazie mam remont w domu.
No ja dla tego kupiłem bo nigdzie w necie nie mogłem znależć.
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-04-06, 05:44   

No nie ma nigdzie, a przydatna rzecz bo ten silnik jest w wielu innych modelach Hondy.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15