Krzycho, dobierz olej do stylu jazdy. Jak silnik łapie bardzo wysokie temp. to zastosuj się do rad kolegów, którzy proponują oleje o wyższej lepkości.
Ja tez stosuję olej o wyższej lepkości.
Zachęcam do czytania każdego tematu od dechy do dechy - wiem, że to sporo postów ale sam będziesz mógł przeanalizować i wyciągnąć wnioski z wypowiedzi mniej lub bardziej bajkowych/trafnych.
Krzycho [Usunięty]
Wysłany: 2016-03-30, 16:52
Zastosowałem się i źle wpisałem, miało być 10w50, gapa ze mnie
Patrzę na pojemnik na narzędzia i cholercia, jak ja tam schowam młotek a to jakoś tak najbardziej mi przydatne narzędzie
Krzycho [Usunięty]
Wysłany: 2016-04-13, 18:58
Motorek już na chodzie czas na olej i filtr, podpowie ktoś jaki filtr do tego zakupić? Nie wiem, czy brać się samemu za olej czy też podjechać za pierwszym razem i podpatrzeć. Przy okazji znalazłem filtr powietrza, jak często go wymieniać i co kupić na wymianę?
Yello,
Wymiana oleum nie jest jakoś specjalnie komplikasta szczególnie że w NX robisz to bbbbbardzo często Rozjedz sobie sprzeta tak coby miał ze 60*C odkęcasz śrubkę spustową (spokojnie nic na maxa bo zdupczysz ) odkręcasz bagnecik wlewowy - jakaś miska na zlewki i kap...kap..jak już przestanie lecieć to możesz sobie odkręcić śrubkę w prawej kapie w okolicy dźwigni hama i przechylasz moto na prawo/miska i znowu kap..kap..jak przestanie to odkręcasz małą kapę od filtra i tyle. Można jeszcze zaglądać do osadnika w ramie i sitka w prawej kapie ale to już lekko grubsza zabawa. Filtr oleju może być np. Hiflo (są tanie ) a możesz go wymieniać co 2gą oliwe. Przed założeniem sprawdź oring w malutkiej kapie - jeśli jest Ok to posmaruj go świeżym olejem i pakuj na miejsce(pamiętaj o sprężynce). Korek spustowy do ramy nie za mocno i wlewasz oliwke. co 0,5 L możesz delikatnie zakręcić silnikiem na(off) i lejesz nie przekraczając 2L. Jak już upchniesz wszystko to jeszcze pare chechłań (na off) aby pompka podała oliwkę gdzie trzeba i startujesz moto bez pałowania na spokojnie.
Filtr powietrza - w zależności jak dzidujesz - jeśli w lato w piachach i offie to nawet 2 na sezon. sprawdź sobie jak tam wygląda u ciebie uszczelnienie airpuchy gdyż lubi się rozszczelniać i może narobić bałaganu w zeszłym sezonie był pomór !!!
Jak coś mi umkło to pewnie ktoś coś poprawi.
Narka
B
kamilu08 [Usunięty]
Wysłany: 2016-04-13, 23:03
A zapytam z ciekawości czy ktoś juz wlewał więcej niz 2 litry ? Fabryka podaje 1.9 , więc chyba nic się by nie stało jakby się wlało np 2.3 :)
kamilu08, możesz wlać i te 2litry i te 2,3litra . Przelanie stanu oleju grozi jedynie jego przelewanie sie poprzez rurkę z ramy do głowicy , oczywiście nadmiar to nadmiar i podejrzewam że większy stan oleju w karterach jednak będzie powodował większe zużycie oleju .
kamilu08 [Usunięty]
Wysłany: 2016-04-14, 07:22
to nastepnym razem wleje 2.1 po dwóch setkach nic się nie stanie a i tak wciągnie je po jakimś czasie
Krzycho [Usunięty]
Wysłany: 2016-04-20, 17:11
Podpowie ktoś jaki filtr paliwa i powietrza powinienem kupić?
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2016-04-20, 20:15
Raviking, kolega zielony widzę więc o takich zabiegach nawet nie wspominam. Bardziej myślałem że chodzi mu o filtr oleju i powietrza. Heh co fakt to fakt filtr paliwa jest
Krzycho [Usunięty]
Wysłany: 2016-04-20, 21:30
Zielony a czasem i w purpurę wpada, ale cóż takie początki. Paliwo zostawiam więc, choć nawet w maluchu miałem filterek😊. A propos oleju to też muszę filtr nabyć i tu jakieś propozycje?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum