Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Problemy z odpalaniem (sprzęgło rozrusznika)
Autor Wiadomość
CRAVL
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-23, 16:32   Problemy z odpalaniem (sprzęgło rozrusznika)

Witam,
Jak w temacie. Poniżej opiszę jak naprawić sprzęgło rozrusznika (na allegro taka usługa kosztuje około 200zł a pracy przy tym około godziny.

Takim hałasem objawia się ten problem: https://www.youtube.com/watch?v=2e_59ZJHEsA
LINK ZAPOŻYCZONY OD UŻYTKOWNIKA "boro" - Przepraszam, że nie pytałem o zgodę.

Co potrzeba:
1. Uszczelniacz 65x70(lub 80;85;90)x8(lub na 6;10) najważniejszy jest wymiar średnicy wewnętrznej 65. (koszt około 10zł)
2. Uszczelkę pokrywy alternatora (koszt około 15 zł)
3. Klucz paskowy lub łańcuszkowy (taki do wykręcania filtrów o średnicy pracy minimum 150mm) - będzie potrzebny by przytrzymać magneto.
4. Klucz TORKS T40 (do odkręcenia sprzęgiełka).
5. Nasadka rozmiar 17 (dobrej jakości ze sporą dźwignią)

Mamy już potrzebne części to do roboty!

1. Po kolei:
a) Odkręcamy osłonę łańcucha
b) odkręcamy kapę od rozrusznika (pod nią ukryte są zębatki)
c) oraz pokrywę alternatora (można również ściągnąć dźwignię zmiany biegów by łatwiej zdjąć pokrywę - jednak nie jest to konieczne)
2. Odkręcamy pięć śrub typu TORKS (łatwiej to zrobić na zamontowanym magneto)
3. Odkręcamy śrubę centralną trzymającą magneto (nasadka rozmiar 17)
a) przytrzymujemy kluczem łańcuszkowym (paskowym) magneto by nie kręcić wałem i przy użyciu przedłużki odkręcamy magneto. (siła którą należy przyłożyć przy dokręcaniu to 125Nm (12,5 kg na przedłużce metrowej trzymając na końcu :))
Następnie musimy zdjąć magneto - ja użyłem to tego śruby imbusowej (chyba M20) (patrz zdjęcie)
Po zdjęciu magneto będziemy mieli dostęp do sprzęgiełka
Ostrożnie przenieś je na czystą szmatkę. Sprężynka będzie pewnie powygniatana jak na zdjęciu. (I w tym miejscu przyda nam się uszczelniacz. A dokładniej sprężynka, która znajduje się w nim. (maksymalna średnica to 1,58mm) Ja użyłem 1,52mm (na pewno 1,62 nie pasuje (wypróbowałem kilka).
Przekładamy wszystkie (nie wiem jak to nazwać) kołeczki w tym samym kierunku na nową sprężynkę (patrz zdjęcie).
Po tej operacji zaczynamy skręcać i cieszymy się działającym rozrusznikiem!
Powodzenia!

Ps. Jeżeli na forum istnieje inne miejsce dla takich "instrukcji" proszę admina o przeniesienie we właściwe miejsce.

20150211_120507.jpg
różnica między nową a zużytą sprężynką
Plik ściągnięto 126 raz(y) 2,24 MB

20150210_205314.jpg
tyle zostaje po zdjęciu magnteo
Plik ściągnięto 235 raz(y) 2,25 MB

20150210_205328.jpg
rozłożone magneto i sprzęgiełko
Plik ściągnięto 192 raz(y) 2,35 MB

20150210_205409.jpg
Wyrobiona sprężynka, którą trzeba zmienić.
Przepraszam za brudne ręce :)
Plik ściągnięto 144 raz(y) 1,78 MB

20150211_120553.jpg
odkręcanie śrub które trzymają sprzęgiełko
Torks T40
Plik ściągnięto 191 raz(y) 2,05 MB

spreglo rozrusznika.png
To jest budowa lewej strony silnika wraz ze sprzęgłem rozrusznika
Plik ściągnięto 280 raz(y) 106,65 KB

 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2016-03-24, 07:01   

Mocne masz wejście na forum, zacny poradnik
 
 
     
CRAVL
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-24, 07:26   

robiłem zdjęcia w zeszłym roku. Miałem chęć stworzenia"poradnika" na ten temat już dawno, ale zawsze coś...
Sam się sporo męczyłem i szukałem co może być nie tak i jak do tego dość. Mam nadzieję, że komuś się to przyda.
Nawet jeżeli chce się wysłać takie sprzęgiełko do ogłaszających się mechaników to i tak trzeba odkręcić magneto ( a jak już się to zrobi to reszta jest prosta). Problemem było dla mnie zdobycie klucza do filtrów o średnicy pracy minimum 150mm. Zaprzyjaźniony warsztat, który serwisuje auta ciężarowe posiadał taki i na szczęście pożyczył (koszt nowego YATO to około 90 zł)
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2016-03-24, 07:31   

Poradniki na każdy temat zawsze spoko, dlatego Pani Administrator Approved :-D
 
 
     
kamilu08
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-24, 14:10   

Super że zrobiłeś takie coś, bo za kilka dni musze naprawic sprzęgiełko a miałem już zamawiac nowe :D CRAVL widzę że jesteś z Trzcianki, gdzie kupiłeś taki simmering ? w Pile piku ?
 
     
CRAVL
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-24, 17:13   

w Siedlisku (wioska w stronę Wielenia) Piła nie miała z tak małą (cienką) sprężynką.
Musisz mierzyć w sklepie średnicę - ja mam już chyba z 5 szt. uszczelniaczy o wymiarze wewnętrznym 65. Prosiłem znajomych by mi kupili i większość ma grubsze sprężynki. Nie pamiętam producenta, który ma sprężynki, które pasują. Może nie wyrzuciłem pozostałości po simering'u - sprawdzę i dam znać.


Jednak nie mam pozostałości po uszczelniaczu. Musisz szukać.
Ostatnio zmieniony przez CRAVL 2016-03-24, 20:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
kamilu08
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-24, 19:53   

Ok spoko ;)
 
     
boro 


Wiek: 41
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 251
Skąd: Pniewo City
Wysłany: 2017-02-15, 08:33   

mam pytanie. czy zaznaczony elelment to jest podkladka ktore idzie na dole i gorze tych zebatek? u mnie byla tylko na gorze i sie zastanawiam. wyglada jak podkladka.
moze ktos potwierdzic

spreglo rozrusznika.png
Plik ściągnięto 130 raz(y) 126,21 KB

 
 
     
nav 
XR ęduro & sumo


Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 64
Skąd: Warszawa Ochota
Wysłany: 2017-02-15, 09:16   

Według http://www.cmsnl.com/hond...00.html#results jest to podkładka, element nr 14.
 
     
boro 


Wiek: 41
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 251
Skąd: Pniewo City
Wysłany: 2017-02-15, 09:42   

dzieki nav, zdecydowanie jest to podkladka
jak myslicie mozna ja zastapic jakas inna podkladka o zblizonych wymiarach?
 
 
     
Koszoś 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Gru 2016
Posty: 116
Skąd: Poznań/ Inowrocław
Wysłany: 2017-02-15, 09:51   

Jako kompletny żółtodziób w tym temacie rozumiem, że stara zużyta sprężynka nie dociska
już tych "kołeczków" należycie w mechanizmie magneta i sprzęgło rozrusznika się ślizga, przez co trudno się odpala motocykl, albo nawet i nie odpala :) ?
 
     
boro 


Wiek: 41
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 251
Skąd: Pniewo City
Wysłany: 2017-02-15, 10:04   

Koszoś, dokladnie. jest rozciagnieta za bardzo albo najpredzej urwana
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15