Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: managa
2016-01-29, 15:58
DRZ 400 SM... tak wiem to nie Honda :P
Autor Wiadomość
Hannibal
[Usunięty]

Wysłany: 2016-01-28, 21:19   DRZ 400 SM... tak wiem to nie Honda :P

a więc urzekła mnie jego historia i kupiłem...złom... znaczy to jeździło, ale w moich rękach przestało...kupiłem, i trzeba reanimować.

Zatarł się jak na suzuki przystało i teraz trzeba naprawić. Ciężko stwierdzić przyczynę ponieważ olej był i to wymieniony, przebieg niby mały jakieś 11 tyś i odpalany w weekendy na 30, 40 min co by przypomnieć o swoim istnieniu sąsiadom. Tak czy siak jutro będzie u mnie w garażu i trzeba to ożywić. Nikasil zdarty i zapewne leżakuje w silniku, pytanie czy da radę to przepłukać czy trzeba rozbierać i czyścić część po części ?? Kolejne pytanie czy znacie kogoś kogo warto polecić na wymianę korby zanim zacznę robić górę ? Jeszcze jedno niezmiernie podchwytliwe pytanie czy jest ktoś w okolicy kogo mogę użyć do pomocy przy bawieniu się we Frankensteina i wykonaniu prac społecznych w moim garażu ? Rav nie martw się jak będę składał rozrząd to zadzwonię ( przygotuj się ).
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2016-01-28, 21:34   

Hani jesteśmy z Tobą na dobre i złe . Powodzenia w składaniu życzę .
 
 
     
cubiacus 
Husky TE 310


Wiek: 44
Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 932
Skąd: Łódź - Kraków
Wysłany: 2016-01-28, 22:19   

ja mam w KRaku dobrych gości od korby, i niedrogich :-) a tymczasem udanej zabawy :-)
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-01-29, 08:07   

Hannibal, Jeżeli tłok się zmielił to masz w silniku mnóstwo amelinowego pyłu. Miałem tak podobnie gdy złamał mi się wałek w skrzyni biegów i wyrezało karter. Układ olejowy dostał tyle syfu, że filtr siatkowy cylindryczny ten co jest na dole zbiornika olejowego w ramie uległ implozji. Po rozłożeniu silnika w drobny mak i wyczyszczeniu dogłębnie, wyczyszczeniu filtrów siatkowych i wielokrotnym płukaniu zbiornika olejowego w ramie i tak po pierwszych odpaleniach było nadal trochę syfu w filtrach. W ciągu jednego dnia chyba z 5 razy wymieniałem olej z filtrem i czyściłem siatki na przemian z odpalaniem silnika na chwilę. Dopiero po tej operacji syf się odfiltrował:/

Moja rada po tych doświadczeniach to bezwzględnie powinieneś wszystko rozłożyć i wymyć, silnik łącznie ze zbiornikiem oleju w ramie. W drz też jest ten filtr siatkowy w ramie:



nie wiem czy jest siatkowy przed pompą olejową. Musisz sprawdzić wymiary i powierzchnię rotorów pompy olejowej oraz drożność kanałów olejowych. Po złożeniu i odpaleniu koniecznie sprawdź ponownie filtr olejowy i siatkowe po kilku minutach pracy silnika.


Powodzenia, nie zazdroszczę bo trochę roboty z tym będzie.

Niestety za daleko mam aby wspomóc, jedynie radą;]
 
     
Hannibal
[Usunięty]

Wysłany: 2016-01-29, 08:26   

dzięki za wsparcie :)

wiem że się wjebałem ale była to świadoma decyzja zakupu :/ zdarło mi jakieś 2cm2 nikasilu z cylindra więc trochę poleciało. Planuje właśnie na spokojnie rozebrać cały silnik i wszystko wypłukać. Chętnie przyjmę kontakt do POLECANYCH mechaniorów którzy będą mogli mi sprawdzić wał i ewentualnie wymienić korbę z wyważeniem. Cylinder i tak kupie nowy wraz z tłokiem, prawdopodobnie zakupię ten zestaw - http://allegro.pl/athena-...5925396676.html Największym problemem jest wymycie silnika z opiłków...
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-01-29, 08:32   

Hannibal, Takie zestawy są fajne bo dostajesz wszystko spasowane a nie od jakiegoś wątpliwego szlifu i docieranie potem ogranicza się praktycznie do dwóch zmian oleju i przejechania jednego-dwóch baków wachy.
 
     
adrodax
[Usunięty]

Wysłany: 2016-01-29, 15:57   

I tak musisz rozebrać silnik aby dostać się do wału, a przy okazji możesz sobie wszystko pomierzyć i zobaczyć w jakim stanie są wszystkie łożyska. Lepiej zrobić raz i wydać trochę więcej kasy niż robić dwa razy.
 
     
dzoana 
krwiopijca


Wiek: 49
Dołączyła: 22 Maj 2011
Posty: 526
Skąd: Skoczów
Wysłany: 2016-01-29, 18:38   

no i jak poskładasz to przyjeżdzasz na tukana:)
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2016-01-30, 23:11   

Hannibal, niech moc będzie z Tobą , nie wiem czy wiesz że sezon zaczynamy w Kani przed Wielkanocą tradycyjnie więc ruchy :mrgreen:
 
 
     
Hannibal
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-01, 16:35   

Ali, Dżoana ja to bym już z chęcią pośmigał ale teraz co najwyżej mogę z górki pojeździć :)
 
     
dzoana 
krwiopijca


Wiek: 49
Dołączyła: 22 Maj 2011
Posty: 526
Skąd: Skoczów
Wysłany: 2016-02-01, 18:40   

byle nie z mojej:)
 
 
     
Hannibal
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-02, 05:22   

a lusterka mam dwa :))))
 
     
Hannibal
[Usunięty]

Wysłany: 2016-04-03, 08:42   

Jaki tłok byście zapodali do cylindra nominalnego 90mm:
89,95 89,96 czy 89,97 ?
 
     
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2016-04-03, 11:01   

Hannibal napisał/a:
Jaki tłok byście zapodali do cylindra nominalnego 90mm:
89,95 89,96 czy 89,97 ?

To zależy od pasowania jakie ma tłok ;-) Na pudełku tłoka powinno być napisane jakie ma pasowanie.
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2016-04-03, 17:58   

Hannibal, 89,96 i dawaj na Tukana :mrgreen: Cieszymy się bardzo że wykonujesz juz jakieś konkretne ruchy , ale mógłbyś się podzielić wynikami prac a na pewno dostaniesz dodatkowe wsparcie :mrgreen:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13