Warning ! cookie path is empty! Check in in the Admin Control Panel or set it in the PhpMyAdmin table: prefix_config - cookie_path row
Forum index


FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups
RegisterRegister  Log inLog in

Previous topic «» Next topic
Triale - z czym to sie je?
Author Message
Artek
Bus drajwer


Posted:    Triale - z czym to się je? [ !!! ]

Siema, jako że jestem bardzo bliski kupna zabytkowej trialówki, bety tr35 z 1990 roku, mam oczywiście kilka pytań do tych co się znają, czyli do was wszystkich bez wyjątków, bo ja jestem zielony.Pierwsze co to olej,Hansel napisał że leje truskawke ipon syntetyk, na pewno jest świetny, ale drogi,ja wiem że trialem nie robi się tyłu kilometrów co dominatorem, ale podejrzewam że jak przyjdzie i będzie pogoda to nie będę mógł się od niej oderwać, po za tym, mój silnik jest trochę inny, starszy, chłodzony powietrzem i pewnie trochę leciwy,agip ma trochę tańsze oleje, motul też, ale nie wiem jaki dokładnie ma być ten olej, syntetyk, mineralny, lepkość itd.następna sprawa to olej w skrzyni, jaki?
 
 
hansel
TH2


Zabezpieczenie: 12345
Posted:     [ !!! ]

[b]Artek[/b], Do skrzyni raczej mineralny, syntetyk skleja tarcze (przynajmniej w GG) zalecany jest mineralny 5W30, ja mam taki: http://allegro.pl/5w-30-5w30-olej-mineralny-petro-canada-jakosc-i5123212862.html

No i jeszcze bedziesz potrzebował do filtra, taka pucha starczy Ci pewnie na dwa lata: http://allegro.pl/multi-air-olej-do-filtrow-powietrza-cross-enduro-i5899936897.html

Ten Ipone 1L starczy gdzies na 30 baków, wiec jak nie bedziesz latał po autostradzie to tez na długo starczy ;-)
 
 
cubiacus
Husky TE 310


Posted:     [ !!! ]

Hehe, to możemy sobie dział trialówek założyć :-P

Jak pisze hansel - do skrzyni dałem na początku transoil (bo tani) - kleił; potem silnikowy minerał (10w30) - kleił; teraz jakiś zalecany wypas za 80 zł - nadal trochę klei :-P a okazało się, że musiałem trochę podciągnąć sprzęgło :-D dlatego teraz wracam do taniości z powrotem :-) zresztą one tak trochę mają, jakby cały czas chciały lekko do przodu ciągnąć - tego nie znałem i myślałem, że to zło, a tak ma być :-)

tu masz trochę ogólnego info - wprawdzie to gg, ale pewnie masz to samo: http://www.gasgas.com/tech.htm

a do silniki daję jakikolwiek do 2T - to stare silniki, wtedy nie było żadnych wynalazków olejowych, tak więc nie ma chyba co kombinować :-) proporcje mieszanki są ważniejsze

aha, i zaprzyjaźnij się z tym kanałem :-) https://www.youtube.com/channel/UCZ6Lrqmphte_EJv-vjzj5gg/videos
 
 
Artek
Bus drajwer


Posted:     [ !!! ]

No Dobra to olej wiem, ma być syntetyk, lepkością nutę będę się bardzo przejmował, albo na pierwszy raz wezmę ipon(ma fana butelkę :D, do sprężyny mineralny, motocykl będzie jutro koło południa, mam nadzieję że będzie w porządku, koleś jeździ na exc450, więc zakładam że ma większe pojęcie ode mnie, tam na początek jest do wyczyszczenia zbiornik i gaźnik, facet gaźnik czyścił ale zbiornika nie, jak wyregulować gaźnik w 2t, tak żeby miał odpowiednie obroty i skład mieszanki,a co za tym idzie odpowiednie smarowanie na zamkniętej przepustnicy, w jakiej proporcji robicie paliwo? Mnie ten gostek powiedział że 1 do 40 w becie.w niej jest ponoc do zrobienia ten zbiornik,gaznik,luz w przedinm kole i gdzies z tylu w zawieszeniu jest jakis luz,okaze sie jutro ;D.
 
 
cubiacus
Husky TE 310


Posted:     [ !!! ]

te oleje to chyba nie mają lepkości - po prostu do 2T :-P

mieszankę to bym sprawdził gdzieś w necie, bo w Polsce mają manię robienia na strasznie bogato :-) mi wszyscy mówili, że przynajmniej 1:50 a strona GG zaleca 1:80-1:100 :-P tak więc zerknij i tym się kieruj najlepiej

co do regulacji gaźnika to jak wszędzie - obroty na min i kręcisz śrubką mieszanki żeby uzyskać najwyższe - znowu obroty na min i znowu najwyższe itd. pojeździć i zobaczyć świecę - kawa z mlekiem i gotowe :-D tylko obczaj oczywiście czy gdzieś ci lewego powietrza nie ssie, bo to starocie już i może coś być przetarte (mi przy gaźniku ssał i dlatego nie chciał z obrotów schodzić)

aha - fajnym testem też jest poczekać aż obroty opadną na luzie i mocno odkręcić manetkę - powinien od razu się wkręcać; jak się przydławi na początku a potem dopiero załapie, tzn. że za bogato
 
 
Artek
Bus drajwer


Posted:     [ !!! ]

Spark Plug

NGKBP5RES, Champion RN11YC, Bosch Platinum WR9DP
Trans/Clutch Oil

Always 5W30 (Not 10W40), 350cc for the Pro, 650cc for other models, normal motor oil (Castrol/Penzoil etc). It is not recommended to use synthetic oil.
Gasoline

95 Octane minimum. No alcohol type blends. (Jim uses Sunoco purple 115 octane 20% to Shell unleaded premium 80%).
Premix

Between 80:1 and 100:1
Brake Fluid

DOT 4 is standard. DOT 5 is fine. (All higher numbers mix with lower numbers).
Kurdę tylko to udało mi się wyczytać,ale to nie jest konkretnie odnośnie bety,jest jeszcze strona http://www.retrotrials.com/beta.html,ale tam też nie mogę się doczytać żadnych danych eksploatacyjnych.
 
 
hansel
TH2


Zabezpieczenie: 12345
Posted:     [ !!! ]

Hehe, fajny test znalazłem, ciekawe rzeczy piszą :-D http://www.retrotrials.com/beta-tr35-test.html
 
 
Artek
Bus drajwer


Posted:     [ !!! ]

[b]hansel[/b], No ten jest świetny,też go czytałem :-P .
Kupiłem betkę,do zrobienia na pierwszy ogień jest:przedmuchanie gaźnika,bo jak wyłączy ssanie,to chwilę pracuje i gaśnie,przepłukanie zbiornika,wymiana łożysk w kołach,i gdzieś w zawieszeniu,chyba na wahaczu,wymiana uszczelniaczy chyba też jej nie ominie,i klocki hamulcowe się kończą,ej Wy też macie pływające tarcze hamulcowe!?B u mnie przednia i tylna ma luz,gostek mówi że tak ma być,jak zablokuje koło to motocyklem i tak rzuca,bo jest luz na tarczy :shock: .
 
 
hansel
TH2


Zabezpieczenie: 12345
Posted:     [ !!! ]

Z przodu przeważnie jest pływająca, ale tyłna raczej powinna być na sztywno. Jak ma takie szerokie podkładki-tulejki to jest pływająca. No i ten luz powinien byc w poprzek a nie wzdłuż, nie powinno nic rzucać.
Z tym gazniorem to zobacz czy jest dobrze ustawiony poziom paliwa.
Łozyska i uszczelniacze mają standardowe wymiary, idzie tanio kupić.Jedynie tulejki z zawieszenia jak masz rozwalone to gdzie indziej niz u dilera raczej nie znajdziesz.
 
 
Artek
Bus drajwer


Posted:     [ !!! ]

No więc,uruchomiliśmy ją z Tatą na chwilę,i ojciec stwierdził że w silniku coś grzechocze,pali ładnie,ale puka,a tarcza przednia ma luz poprzeczny i wzdłużny,tylna ma mniejszy luz tylko poprzeczny,a przednie koło ma taki luz jak by w ogóle łożyska nie było,zresztą jak by go faktycznie nie było to bym miał mniej roboty :D,jest urwana śruba mocująca plastikową osłonę zębatki zdawczej,trzeba będzie rozwiercać,wspólnie z Tatą wyremontujemy sprzęt i będzie ładny klasyk,Hansel,mówiłeś że tam u Ciebie jest jakiś dealer bety??jeżeli oni będą mieli części do tego to ok,uszczelki silnika,zawieszenia,nie ma osłony przedniej tarczy,jeżeli będą mieli takie rzeczy to by było super.
 
 
dzoana
krwiopijca


Posted:     [ !!! ]

pokaż zdjęcia jak wygląda kuzyn mojej betki:)
 
 
cubiacus
Husky TE 310


Posted:     [ !!! ]

jak pisał hansel - ja poza tulejkami chyba wszystko znalazłem w zamiennikach - poszukaj jakichś fiszek w sieci, tam często podają wymiary i masz z głowy:-)

co do stukania, to oczywiście trzeba obejrzeć - ja wymieniłem korbę, a okazało się, że to był luz między tłokiem a cylkiem - ale nawalało jak w starej młóckarni, stąd myślałem że to korba :-) teraz jest nowe, choć z większym luzem, żeby się nie zatarł, i tylko delikatnie mruczy :-)

musimy se kiedyś na zlot pozwozić sprzęty i pokazać jak się na prawdziwych motórach jeździ :-D
 
 
zuczek 38


Posted:     [ !!! ]

[b]cubiacus[/b], to na tukana dawaj Trialem to zobaczymy i masz mniej rozkrecania jak kawie :lol: :lol: :lol:
 
 
cubiacus
Husky TE 310


Posted:     [ !!! ]

hehe, to fakt :-P ale trasy robię na jednym kole wtedy :-D
 
 
Artek
Bus drajwer


Posted:     [ !!! ]

Na ilu oktanowym paliwie jeździcie? Ale podejrzewam że 95 wystarczy,25 lat temu paliwa były jeszcze gorsze niż dziś,(kurwa gorsza jest już chyba tylko woda), więc i stopień sprężania jest dostosowany do gorszego paliwa, choć ta na 95-tka i tak nie ma 95 oktanów.Mam rozebrany gaźnik, iglica jest ustawiona na środek, więc chyba seryjnie ustawienie,optymalne, chyba nie ma sensu na razie nic zmieniać, bo trzeba by i dysze zmieniać, nie wiem na jakie, Wy u siebie coś dłubaliście? W jakiej proporcji mam mieszać w końcu paliwo? Sprzedawca mówi że 1/40,Hansel mówi że to zaniżona wartość, to co 1/60,80?
 
 
wojtekk
NX650 1994r


Posted:     [ !!! ]

Będziesz lał ipone to inna bajka (najwyższa póła) . Jak coś innego to lej jak Ci sprzedawca mówił. Pośmigasz zobaczysz. Będzie zajebisty batory to dasz 1/50 (to taki standard w 2t)
 
 
Artek
Bus drajwer


Posted:     [ !!! ]

Ok, dzięki Wojtekk,Cubiacus,Hansel jakie macie gaźniki? Ja mam dellorto Phbh26.

IMG_20160129_110414.jpg
Taka piękna babcia.
97 Time(s) 1.41 MB

 
 
Bolo
BoloLoLo


Posted:     [ !!! ]

Fajny !!!!!
 
 
cubiacus
Husky TE 310


Posted:     [ !!! ]

tu masz o gaźniku, może ci się przyda: https://www.youtube.com/watch?v=1EbXacjIV78

a mieszankę spróbuje 1:50, tak wszyscy leją - ja zubożyłem po czasie jak znalazłem, że ma być w GG 1:80 a miałem też wszytko w upieprzone od oleju :-)
 
 
hansel
TH2


Zabezpieczenie: 12345
Posted:     [ !!! ]

[b]Artek[/b], fajna ;-) Ja robie mixa 1:80 Gaznik mam PHBL26, to chyba prawie to samo, sprawdz sobie tez czy poziom paliwa jest dobrze ustawiony, powinien byc chyba 18.5mm, mierzy sie od gaznika do tych "widełek" od pływaków na gazniku odwróconym "do góry nogami "

[img]https://www.splatshop.co.uk/media/extendware/ewimageopt/media/template/4a/9/FloatHeight.jpg[/img]
 
 
Alibaba
Pan Alibaba


Posted:     [ !!! ]

[b]Artek[/b], ekstra maszynka :mrgreen:
 
 
cubiacus
Husky TE 310


Posted:     [ !!! ]

a propos - hansel, a nie myślałeś, żeby jednak dawać 1:50 - dziś mnie tknęło, że już nie mam przecież ori cylindra (tylko tuleję żeliwną dorabianą) i inny tłok i być może ten mix wtedy powinien być bogatszy? co myślisz? bo szkoda zatrzeć skoro dopiero co zrobiłem :-) na razie też daję ciut bogatszą, bo jest na dotarciu jeszcze, ale potem będę decydował

a propos - ile ci się docierał? dziwi mnie trochę, że wcześniej jak nie był rozgrzany to tak charakterystycznie pyrkał, a potem było gładko - a teraz cały czas tak ma, nawet jak jest rozgrzany to dziwnie pyrka; czuje też, że nadal nie ma pełnej mocy jaką miał, szczególnie na wyższych biegach? miałeś tak?
 
 
Artek
Bus drajwer


Posted:     [ !!! ]

Będę robił 1:40,wolę żeby miała więcej oleju niż benzyny,zawodowcem nie jestem,wolę żeby dłużej pochodziła,Rozmawiałem z Wujkiem który miał hondę cr250 jak ja byłem mały i mówi robił w proporcji 1:40,teraz ma ktma 144 sx i też robi 1:40,ale że ja nigdy 2t nie miałem to byłem pewien że 2 przypadku tej proporcji na litr paliwa przypada 40 ml oleju,a się kazało że 0.025i im większa liczba w proporcji tym mniej oleju,to pownie zawodnicy trialu robią 1/100 albo coś takiego,Hanslel czyli jak robisz 1:80 to lejesz 0.013 litra oleju na litr benzynki,z 95 z 98 mieszacie?Na początek kupię taki olej i będzie git?Tak?Brakuje jednej dyszy :(.

dellorto_phbh_phbl_carburetor_exploded_view_drawing.jpg
Tak wynika z tego schematu(część numer 75) i filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=9xFc1R2PNH0
97 Time(s) 128.47 KB

IMG_20160131_172108.jpg
Tu gdzie zaznaczyłem powinna być wkręcona dysza,nie ma jej.
78 Time(s) 329.54 KB

IMG_20160131_173454.jpg
0 jest równo z powierzchnią gaźnika.Czy to ten mały bąbelek na pływak ma być punktem odniesienia to ustawienia poziomu paliwa?
84 Time(s) 694.56 KB

 
 
hansel
TH2


Zabezpieczenie: 12345
Posted:     [ !!! ]

[b]cubiacus[/b], Tez mam tuleje wpakowaną.. Luz mam zrobiony na 0.03mm (a gość który mi robił szlif mówił, że do triali robią u niego na jeszcze mniejszy, nawet 0.01 i to na tulei!) moze po prostu masz zrobiony za duzy luz? Być moze te tłoki sie tak bardzo nie nagrzewają i nie puchną jak w crossach?

Co do tego oleju, to chyba jeśli jest to dobrej jakości syntetyk 2T to 80/1 - 100/1 bedzie git, jak jakiś gorszy to trzeba dać więcej. Jak docierałem to dawałem ok. 70:1 tego Ipone, wyjezdziłem tak ze 4-5 baków i raczej starałem sie go nie kręcic za bardzo W ogóle to przez pierwsze pare miesiecy uczyłem sie stać w miejscu :-D wiec raczej silnik nie miał za bardzo obciażenia :-D

Teraz daje 80:1 i jest git, idzie leciutki dymek. Mocy raczej nie brakuje, jak mierzyłem niedawno kompresje to było chyba z 13bar.

Artek, ja robie na litra PB95 13ml Ipona, moze do Twojego faktycznie mozna by dawac wiecej bo moze mu byc troche cieplej ;-)

Znalazłem jakąś encyklopedie o dell'orto: http://danskkartingcenter.dk/dellorto_motorcycle_carburetor_tuning_guide.pdf

Jest tam cos o poziomach paliwa:

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-k5OG428jFEc/Vq49CwV-u2I/AAAAAAAADoI/uVYaPEzCy8w/s689-Ic42/dellorto.png[/img]
 
 
Artek
Bus drajwer


Posted:     [ !!! ]

eee z tą brakującą dyszą to chyba fałszywy alarm,bo jak próbuje dmuchać w tą dziurkę to nic nie idzie,stoi,więc może tam nie ma przelotu,nawet gwintu nie ma,a może phbh28 ma tam dyszę.
 
 
Display posts from previous:   
[ REPLY ]
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group