Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Triale - z czym to się je?
Autor Wiadomość
Artek 
młody


Wiek: 25
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 578
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-27, 17:46   Triale - z czym to się je?

Siema, jako że jestem bardzo bliski kupna zabytkowej trialówki, bety tr35 z 1990 roku, mam oczywiście kilka pytań do tych co się znają, czyli do was wszystkich bez wyjątków, bo ja jestem zielony.Pierwsze co to olej,Hansel napisał że leje truskawke ipon syntetyk, na pewno jest świetny, ale drogi,ja wiem że trialem nie robi się tyłu kilometrów co dominatorem, ale podejrzewam że jak przyjdzie i będzie pogoda to nie będę mógł się od niej oderwać, po za tym, mój silnik jest trochę inny, starszy, chłodzony powietrzem i pewnie trochę leciwy,agip ma trochę tańsze oleje, motul też, ale nie wiem jaki dokładnie ma być ten olej, syntetyk, mineralny, lepkość itd.następna sprawa to olej w skrzyni, jaki?
Ostatnio zmieniony przez managa 2016-03-04, 15:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
hansel 
TH2


Wiek: 19
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 172
Skąd: SLU
Wysłany: 2016-01-28, 09:33   

Artek, Do skrzyni raczej mineralny, syntetyk skleja tarcze (przynajmniej w GG) zalecany jest mineralny 5W30, ja mam taki: http://allegro.pl/5w-30-5...5123212862.html

No i jeszcze bedziesz potrzebował do filtra, taka pucha starczy Ci pewnie na dwa lata: http://allegro.pl/multi-a...5899936897.html

Ten Ipone 1L starczy gdzies na 30 baków, wiec jak nie bedziesz latał po autostradzie to tez na długo starczy ;-)
 
 
     
cubiacus 
Husky TE 310


Wiek: 39
Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 887
Skąd: Łódź - Kraków
Wysłany: 2016-01-28, 09:43   

Hehe, to możemy sobie dział trialówek założyć :-P

Jak pisze hansel - do skrzyni dałem na początku transoil (bo tani) - kleił; potem silnikowy minerał (10w30) - kleił; teraz jakiś zalecany wypas za 80 zł - nadal trochę klei :-P a okazało się, że musiałem trochę podciągnąć sprzęgło :-D dlatego teraz wracam do taniości z powrotem :-) zresztą one tak trochę mają, jakby cały czas chciały lekko do przodu ciągnąć - tego nie znałem i myślałem, że to zło, a tak ma być :-)

tu masz trochę ogólnego info - wprawdzie to gg, ale pewnie masz to samo: http://www.gasgas.com/tech.htm

a do silniki daję jakikolwiek do 2T - to stare silniki, wtedy nie było żadnych wynalazków olejowych, tak więc nie ma chyba co kombinować :-) proporcje mieszanki są ważniejsze

aha, i zaprzyjaźnij się z tym kanałem :-) https://www.youtube.com/c...-vjzj5gg/videos
 
     
Artek 
młody


Wiek: 25
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 578
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-28, 11:39   

No Dobra to olej wiem, ma być syntetyk, lepkością nutę będę się bardzo przejmował, albo na pierwszy raz wezmę ipon(ma fana butelkę :D, do sprężyny mineralny, motocykl będzie jutro koło południa, mam nadzieję że będzie w porządku, koleś jeździ na exc450, więc zakładam że ma większe pojęcie ode mnie, tam na początek jest do wyczyszczenia zbiornik i gaźnik, facet gaźnik czyścił ale zbiornika nie, jak wyregulować gaźnik w 2t, tak żeby miał odpowiednie obroty i skład mieszanki,a co za tym idzie odpowiednie smarowanie na zamkniętej przepustnicy, w jakiej proporcji robicie paliwo? Mnie ten gostek powiedział że 1 do 40 w becie.w niej jest ponoc do zrobienia ten zbiornik,gaznik,luz w przedinm kole i gdzies z tylu w zawieszeniu jest jakis luz,okaze sie jutro ;D.
 
 
     
cubiacus 
Husky TE 310


Wiek: 39
Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 887
Skąd: Łódź - Kraków
Wysłany: 2016-01-28, 16:56   

te oleje to chyba nie mają lepkości - po prostu do 2T :-P

mieszankę to bym sprawdził gdzieś w necie, bo w Polsce mają manię robienia na strasznie bogato :-) mi wszyscy mówili, że przynajmniej 1:50 a strona GG zaleca 1:80-1:100 :-P tak więc zerknij i tym się kieruj najlepiej

co do regulacji gaźnika to jak wszędzie - obroty na min i kręcisz śrubką mieszanki żeby uzyskać najwyższe - znowu obroty na min i znowu najwyższe itd. pojeździć i zobaczyć świecę - kawa z mlekiem i gotowe :-D tylko obczaj oczywiście czy gdzieś ci lewego powietrza nie ssie, bo to starocie już i może coś być przetarte (mi przy gaźniku ssał i dlatego nie chciał z obrotów schodzić)

aha - fajnym testem też jest poczekać aż obroty opadną na luzie i mocno odkręcić manetkę - powinien od razu się wkręcać; jak się przydławi na początku a potem dopiero załapie, tzn. że za bogato
 
     
Artek 
młody


Wiek: 25
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 578
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-29, 06:49   

Spark Plug

NGKBP5RES, Champion RN11YC, Bosch Platinum WR9DP
Trans/Clutch Oil

Always 5W30 (Not 10W40), 350cc for the Pro, 650cc for other models, normal motor oil (Castrol/Penzoil etc). It is not recommended to use synthetic oil.
Gasoline

95 Octane minimum. No alcohol type blends. (Jim uses Sunoco purple 115 octane 20% to Shell unleaded premium 80%).
Premix

Between 80:1 and 100:1
Brake Fluid

DOT 4 is standard. DOT 5 is fine. (All higher numbers mix with lower numbers).
Kurdę tylko to udało mi się wyczytać,ale to nie jest konkretnie odnośnie bety,jest jeszcze strona http://www.retrotrials.com/beta.html,ale tam też nie mogę się doczytać żadnych danych eksploatacyjnych.
 
 
     
hansel 
TH2


Wiek: 19
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 172
Skąd: SLU
Wysłany: 2016-01-29, 08:16   

Hehe, fajny test znalazłem, ciekawe rzeczy piszą :-D http://www.retrotrials.com/beta-tr35-test.html
 
 
     
Artek 
młody


Wiek: 25
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 578
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-29, 08:45   

hansel, No ten jest świetny,też go czytałem :-P .
Kupiłem betkę,do zrobienia na pierwszy ogień jest:przedmuchanie gaźnika,bo jak wyłączy ssanie,to chwilę pracuje i gaśnie,przepłukanie zbiornika,wymiana łożysk w kołach,i gdzieś w zawieszeniu,chyba na wahaczu,wymiana uszczelniaczy chyba też jej nie ominie,i klocki hamulcowe się kończą,ej Wy też macie pływające tarcze hamulcowe!?B u mnie przednia i tylna ma luz,gostek mówi że tak ma być,jak zablokuje koło to motocyklem i tak rzuca,bo jest luz na tarczy :shock: .
 
 
     
hansel 
TH2


Wiek: 19
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 172
Skąd: SLU
Wysłany: 2016-01-29, 23:10   

Z przodu przeważnie jest pływająca, ale tyłna raczej powinna być na sztywno. Jak ma takie szerokie podkładki-tulejki to jest pływająca. No i ten luz powinien byc w poprzek a nie wzdłuż, nie powinno nic rzucać.
Z tym gazniorem to zobacz czy jest dobrze ustawiony poziom paliwa.
Łozyska i uszczelniacze mają standardowe wymiary, idzie tanio kupić.Jedynie tulejki z zawieszenia jak masz rozwalone to gdzie indziej niz u dilera raczej nie znajdziesz.
 
 
     
Artek 
młody


Wiek: 25
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 578
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-30, 02:43   

No więc,uruchomiliśmy ją z Tatą na chwilę,i ojciec stwierdził że w silniku coś grzechocze,pali ładnie,ale puka,a tarcza przednia ma luz poprzeczny i wzdłużny,tylna ma mniejszy luz tylko poprzeczny,a przednie koło ma taki luz jak by w ogóle łożyska nie było,zresztą jak by go faktycznie nie było to bym miał mniej roboty :D,jest urwana śruba mocująca plastikową osłonę zębatki zdawczej,trzeba będzie rozwiercać,wspólnie z Tatą wyremontujemy sprzęt i będzie ładny klasyk,Hansel,mówiłeś że tam u Ciebie jest jakiś dealer bety??jeżeli oni będą mieli części do tego to ok,uszczelki silnika,zawieszenia,nie ma osłony przedniej tarczy,jeżeli będą mieli takie rzeczy to by było super.
 
 
     
dzoana 
krwiopijca


Wiek: 44
Dołączyła: 22 Maj 2011
Posty: 523
Skąd: Skoczów
Wysłany: 2016-01-30, 07:40   

pokaż zdjęcia jak wygląda kuzyn mojej betki:)
 
 
     
cubiacus 
Husky TE 310


Wiek: 39
Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 887
Skąd: Łódź - Kraków
Wysłany: 2016-01-30, 10:11   

jak pisał hansel - ja poza tulejkami chyba wszystko znalazłem w zamiennikach - poszukaj jakichś fiszek w sieci, tam często podają wymiary i masz z głowy:-)

co do stukania, to oczywiście trzeba obejrzeć - ja wymieniłem korbę, a okazało się, że to był luz między tłokiem a cylkiem - ale nawalało jak w starej młóckarni, stąd myślałem że to korba :-) teraz jest nowe, choć z większym luzem, żeby się nie zatarł, i tylko delikatnie mruczy :-)

musimy se kiedyś na zlot pozwozić sprzęty i pokazać jak się na prawdziwych motórach jeździ :-D
 
     
zuczek 38 


Wiek: 48
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1065
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2016-01-30, 10:19   

cubiacus, to na tukana dawaj Trialem to zobaczymy i masz mniej rozkrecania jak kawie :lol: :lol: :lol:
 
 
     
cubiacus 
Husky TE 310


Wiek: 39
Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 887
Skąd: Łódź - Kraków
Wysłany: 2016-01-30, 16:47   

hehe, to fakt :-P ale trasy robię na jednym kole wtedy :-D
 
     
Artek 
młody


Wiek: 25
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 578
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-31, 07:14   

Na ilu oktanowym paliwie jeździcie? Ale podejrzewam że 95 wystarczy,25 lat temu paliwa były jeszcze gorsze niż dziś,(kurwa gorsza jest już chyba tylko woda), więc i stopień sprężania jest dostosowany do gorszego paliwa, choć ta na 95-tka i tak nie ma 95 oktanów.Mam rozebrany gaźnik, iglica jest ustawiona na środek, więc chyba seryjnie ustawienie,optymalne, chyba nie ma sensu na razie nic zmieniać, bo trzeba by i dysze zmieniać, nie wiem na jakie, Wy u siebie coś dłubaliście? W jakiej proporcji mam mieszać w końcu paliwo? Sprzedawca mówi że 1/40,Hansel mówi że to zaniżona wartość, to co 1/60,80?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13