Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: managa
2016-01-13, 11:26
Możliwość dorobienia akcesorii i części
Autor Wiadomość
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2016-01-12, 21:17   

Bolo, nie ślimacz się ;-) :mrgreen:
 
 
     
Bolo 
BoloLoLo


Wiek: 43
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 829
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2016-01-12, 21:35   

[quote="Bicio"Jest opcja zrobienia takiej zębatki na podstawie oryginału, który ma 45 zębów?[/quote]
Jest opcja.
Właśnie robi mi się zębatka 50 zębów z wzoru 46. Koleś który to dla mnie robi powiedział, że nie ma problemu bo on kopiuje wielkość/kształt/krzywiznę zęba i powiela na obwodzie.
Niekiedy nie da się tylko zrobić konkretnej liczy zębów np. zamiast 50 można zrobić 49 albo 51, bo tak wychodzi z obwodu. Tak mi to jakoś tłumaczył :/
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-01-12, 21:46   

Spox nadam temat Miszy jako beta testerowi :-)
 
 
     
hansel 
TH2


Zabezpieczenie: 12345
Wiek: 24
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 167
Skąd: SLU
Wysłany: 2016-01-12, 21:51   

btw. ostatnio sie dowiedziałem, że jest jakas teoria, że parzysta liczba zębów przyspiesza zużycie łańcucha. Tak samo zębatka, której liczba zębów jest dzielnikiem ilości ogniw w łańcuchu..

http://conveyorchain.co.u...chain-wear-life

Niby wtedy kazdy ząb wpada zawsze w to samo ogniwo i łancuch nierówno sie zużywa... takie tam głupoty.
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-01-12, 21:57   

Miałem 46z z tyłu w afrze, łańcuch wytrzymał 35 tys. Jak założyłem nowy napęd i 47z to się zeszmacił w 2 miesiące.

Wniosek: zębatka na której moto idzie lepiej na koło przyspiesza zużycie łańcucha :-D
 
 
     
hansel 
TH2


Zabezpieczenie: 12345
Wiek: 24
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 167
Skąd: SLU
Wysłany: 2016-01-12, 22:05   

No bo juz miałeś wyklepany od tej 46z :-D poszło chyba na tej zasadzie co odwrócenie przedniej zębatki jak jest troche zużyta, wtedy zebiskami pluje od razu :-D Takie tam teorie, nie ma sie co przejmować, tylko dawac sobie takie zebatki na których sie dobrze jezdzi ;-)

Ed: ahaaaa, cały nowy napęd ;) czyli cała teoria w doopę :-D
 
 
     
Bolo 
BoloLoLo


Wiek: 43
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 829
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2016-01-12, 22:18   

Bicio, U mnie w drugą stronę. Miałem zębatkę 46z i luz, założyłem 48z i po 2 miesiącach zębatka delikatnie mówiąc "nadgryziona". Widocznie szybciej sie zużywa, ale może to kwestia materiału. Ta nowa jest jakaś noname a stara to sunstar
 
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2016-01-13, 17:37   

Bolo, paczka poleciała do Ciebie pocztą .
Tarcza przednia nx650 94r zacisk nissin .
tarcza tylna nx650 94r zacisk nissin
zębatka tył nx650 520 47z

niestety od tramka poszło wszystko na złom :-(
 
 
     
Bolo 
BoloLoLo


Wiek: 43
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 829
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2016-01-13, 21:13   

zuczek 38, Zajefajnie.
Czekam na paczkę.
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2016-01-14, 07:29   

Bolo nie wiem czy były inne czy takie same w rocznikach 89 oraz 94 tarcze hamulcowe bo mogę Ci podesłać tylko nie wiem czy to ma sens po wysyłce żuczka.
Daj znaka czy jesteś zainteresowany
 
 
     
Bolo 
BoloLoLo


Wiek: 43
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 829
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2016-01-14, 07:35   

nx-rider, Jak przyjdą żuczkowe to podam Ci wymiary i zobaczymy czy takie same
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2016-01-14, 20:17   

Panowie poważnie przemyślcie wycinanie tarcz hamulcowych.

Bolo, będziesz stosował obróbkę cieplną wykonanych elementów?
 
 
     
Bolo 
BoloLoLo


Wiek: 43
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 829
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2016-01-14, 21:20   

kmaj, Znam ludzi, którzy jeżdżą na wycinanych tarczach i jeszcze nic im się nie stało.
Gościu/zakład, który będzie mi to robił też nie jest z pierwszej łapanki i najpierw dokładnie sprawdzi parametry materiału z którego wykonane są ori tarcze, a później będzie albo zamawiał gotowy materiał o takich parametrach lub wycinał z czego innego i potem odpowiednio hartował tarcze. W przypadku wycinania z gotowego materiału nie ma niebezpieczeństwa rozhartowania metalu w miejscu cięcia gdyż WaterJet wycina wytwarzając max temp. 40 st C w miejscu cięcia. Oczywiście nie mogę Wam dać, żadnych gwarancji czy certyfikatów :-/ Pierwsze sztuki będą jeździły w mojej Teresie więc się zobaczy. A poza tym .... wielu użytkowników tego forum wręcz brzydzi się HAMOWANIA. :mrgreen: :mrgreen:
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2016-01-16, 13:37   

Bolo napisał/a:
kmaj, Znam ludzi, którzy jeżdżą na wycinanych tarczach i jeszcze nic im się nie stało.
Gościu/zakład, który będzie mi to robił też nie jest z pierwszej łapanki i najpierw dokładnie sprawdzi parametry materiału z którego wykonane są ori tarcze, a później będzie albo zamawiał gotowy materiał o takich parametrach lub wycinał z czego innego i potem odpowiednio hartował tarcze. W przypadku wycinania z gotowego materiału nie ma niebezpieczeństwa rozhartowania metalu w miejscu cięcia gdyż WaterJet wycina wytwarzając max temp. 40 st C w miejscu cięcia. Oczywiście nie mogę Wam dać, żadnych gwarancji czy certyfikatów :-/ Pierwsze sztuki będą jeździły w mojej Teresie więc się zobaczy...


I oby zdrowi pozostali ;-)

Powierzchnię cylindryczną po cięciu WaterJet'em poddałbym skrawaniu. W niekturych materialach mogą powstawać mikropęknięcia.

Kiedyś powstał już podobny temat i dyskusja na temat dorabiania tarcz.
docinane woda badz laserem tarche hamulcowe
Pamiętać o układzie ziaren w materiale obrabianym. Podczas hamowania (temperatura), tarcza może się odkształcać.

Absolutnie nie zniechęcam do prób i eksperymentowania. Jeżeli zakład jest profesjonalny i ma w tym doświadczenia. Ciekawią mnie opłacalność i wyniki testów dla tak wykonanych tarcz (zużycie i wytrzymałość).

Bolo napisał/a:
A poza tym .... wielu użytkowników tego forum wręcz brzydzi się HAMOWANIA. :mrgreen: :mrgreen:

Ja należę do tych co obrzydliwie lubię hamulce :mrgreen:
Na dzień dzisiejszy pozostaję przy ori - może mi się kiedyś coś odmieni :-D
 
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2016-03-12, 08:57   

Cześć Bolo,mógłbym się zapisać d kolejki rzemieślniczej?Chciał bym Żebyś mi stworzył zębatkę tylną do bety tr35.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14