Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Ustawienie rozrządu NX 650
Autor Wiadomość
seven9
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-15, 15:37   

slawi2006, tu masz d 1/4 więk mojego silnika przed wymianą rozrządu:
http://w860.wrzuta.pl/aud...ominator_nx_650
Z tymi uszczelniaczami jest chyba troche więcej rozbierania. Jeśli teraz nie kopci, to po co ruszać :-D .
Wymień tylko łańcuszek i sprężynkę napinacza, w ramie, byle nie rozkuwać/skuwać samemu łańcucha.
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-05-15, 15:40   

slavi Dasz rade bez wyciągania silnika z ramy :mrgreen: łańcuszek zawsze zakuty wkładam

zapinke to na łańcuchu napędowym mam :-P
 
 
     
slawi2006
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-15, 15:45   

seven9, podobne d 1/4 więki do moich . A po wymianie duża poprawa w pracy silnika ? Ty masz lepszy sprzęt nagrywający i bardziej to wyra 1/4 niej słychać . Taki dziwny metaliczny d 1/4 więk który wydobywa się gdzieś bardziej z prawej strony silnika . Początkowo wygląda to na klekotający zawór co nie ? A odnośnie wymiany rozrządu to wymienileś sam łańcuh spręzynę napinacza i pomoglo ?
 
     
slawi2006
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-15, 16:25   

http://www.youtube.com/wa...feature=related - czy to jak gość wkłada ten napinacz jest prawidlowy ? Czy prowadzi go motto "bez młota to nie robota " :-) ???
 
     
seven9
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-15, 16:29   

pomogło, teraz pracuje idealnie. aha i jeszcze, u mnie ten d 1/4 więk przestawał po jakimś czasie po nagrzaniu silnika, ale z czasem to trwało coraz dłużej, tak je 1/4 dziłem kilka miesięcy aż w końcu zaczęło mocno wkur...ać :).
jeśli masz blisko do wymiany oleju, to można go od razu wymienić, bo i tak musisz go zlać.
 
     
slawi2006
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-15, 16:35   

U mnie ten czas już minął ,że po nagrzaniu silnika przestawało tak się tłuc. Miałem tak wcześniej ,że jak odpaliłem chwilke było go słychać a pó 1/4 niej przestawał. Teraz tlucze sie cały czas. Olej to już nie istotna sprawa wymieniłem go wprawdzie może 200 km temu ale nie będe patrzył na to jak trzeba rorząd robić .
 
     
slawi2006
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-17, 21:08   No i nadszedł ten dzień

Zabrałem się dzisiaj do oględzin łańcucha rozrządu . Palę maszynę aby się przejechać i rozgrzać olej aby go potem spuścić a tu znowu taka siwucha z lewego tłumika . ( pomyślałem tak nie będzie :-) ) wziąłem przejchałem parę km zajechałem do garażu i wziołem się za rozkręcanie.Wyjąłem cały silnik , rozkręciłem głowicę . Łańcuch rozrządu moim zdaniem ewidentnie nadaje się do wymiany . Przykładając trochę siły mogłem go delikatnie odciągnąć od koła zębatego -pozatym było widać że poprostu ma dość . Reszta wszystko wydaje się ok ( krzywki na wałku ładne , łożyska ok , koniki wporządku ) tylko mam jedno zastrzeżenie , ta mniejsza krzywka na dekompresatorze ma mieć luz ? Uszczelniacze zaworowe do wymiany ewidentnie ( kanały ssące całe w sadzy ) . Zastanawiam się czy nie zaglądanąć do tłoka , jak już wszystko wyjęte ? Poza urwaną szpilką na kolektorze wydechowym i urwaniu śruby pokrywy zaworów obeszło się bez strat :mrgreen:
 
     
fiacik69
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-18, 06:24   

a rozrzad to sie napina automatycznie czy czasem trzeba pokrecic tym plaskim ustrojstwem w glowicy?
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-09-20, 15:33   

rozrzad sie napnie jak tylko spusci sie napinacz, u nas to plaskie nie działa, sluzy jedynie do ustawienia dziurki i zablokowania srubą w glowicy

slawi ta krzywka ma miec luz
 
     
fiacik69
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-20, 19:42   

a jak sie spuszcza napinacz?
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-09-21, 18:28   

spuszcza sie go jedynie w przypadku gdy sie go recznie drucikiem zepnie zeby wlozyc od gory bez zdjętej glowicy
w innych przypadkach nic sie z nim nie robi
 
     
fiacik69
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-21, 19:37   

czyli zostaje wymiana ... No nic trzeba bedzie pomyslec zeby wygospodarowac kase z nastepnej pensji. Sprezyna + lancuch ile to bedzie?
Cos i bedzie dodatkowo potrzebne czy tylko sylikon i klucze?
Rozumiem ze da sie to zrobic bez wyciagania silnika.
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-09-21, 21:11   

sprężyna 18zł http://czescihonda.motori...,NX650N,3150,-1
łańcuszek DID 175zł - kup zakuty - - - - allegro
Pod prawym deklem (osłona sprzęgła) uszczelka przy rozbieraniu się porwie, więc tą na pewno będziesz kupować (15zł). Górna uszczelka (pod kopułkę zaworów) nie wiem czy będzie szczelna za drugim montażem. Gdzieś kiedyś na forum było że ktoś zakładał drugi raz.
 
 
     
wrona 


Wiek: 42
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 160
Skąd: Kuropatnik
Wysłany: 2012-09-22, 08:06   

ja jestem po wymianie i to byl koszt okolo 300 pln ja wymieniałem jeszcze olej i filtr oleju a uszczelke pod kopułke zaworów tez wymień
 
 
     
fiacik69
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-27, 17:50   

znajomy mechanik mowi ze mi to stuka tlok o gilze cylindr a nie zozrzad czy cos tam innego.
Spotkaliscie sie zeby komus pukal tlok o cylinder?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12