Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Ustawienie rozrządu NX 650
Autor Wiadomość
dudi_s
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-01, 21:34   Ustawienie rozrządu NX 650

Witam. Właśnie wymieniam łańcuszek i napinacz. Niby wiem że ustawia sie na znaku t i linie na zębatce wałka rozrządu równolegle do lini głowicy, ale jak ustawie na T krzywkami do dołu i obrucę wałem o jeden obrót - znowu mam znak T ale wałek juz jest krzywkami w górze. Jak mam poprawnie ustawić rozrząd??
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-04-01, 21:42   

opcje są dwie, więc masz 50/50 :-P
gdy tłok jest w górnym martwym punkcie to zawory mają być lu 1/4 no, czyli wałek krzywkami do dołu
 
     
dudi_s
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-02, 06:36   

Jak mam to rozumieć? Może mi ktoś wytłumaczy? Istka pojawia się co obrót wałem, wtedy gdy na kole pokazuje sie znak 'F', a suw spręzania występuje 1 raz na 2 obroty wału. To jak można ustalić ze aktrat w tym obrocie walu mają być zawory pozamykane a nie na 2??
Tłok jest co obrót w górnym martwym punkcie co obrót, ale co 2 obrót maja byc zawory pozamykane?
 
     
Radekmoto3 


Wiek: 36
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 183
Skąd: Czarnowąsy
Wysłany: 2011-04-02, 06:56   

Sprawdz sobie zasade działania silnika 4-suwowego w internecie i bedziesz wszystko wiedział dokładnie i w tedy wał na T, wałek na znaki są 3 2 mają byc równo z płaszczyzną górną głowicy a 3 pośrodku nich na górze i jest dobrze.bez żadnych problemów...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_czterosuwowy
 
 
     
slawi2006
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-14, 13:46   Dziwne dżwięki z silnika.

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be - niewiem co to może być . Regulowałem zawory niby tam wszystko ok , czyżby to łańcuch rozrządu się tłucze ? Zaczyna być coś słychać w chwilę po odpaleniu. Proszę o porady.
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2012-05-14, 14:27   

Stukot jest nierównomierny, czyli jeszcze nie ma masakry, podobnie brzmiał nasz nx 250 ze słabą sprężyną napinacza, po wstawieniu manualnego przestało. Moja xr400 (całkiem inna konstrukcja napinacza) jak całkowicie napinacz puścił to hałasowała o wiele gorzej i bardzo równomiernie co suw. Powinieneś jak najszybciej zdejmować pokrywę i sprawdzić, bo jak se jeszcze tak pogazujesz troche to może przeskoczyć a wtedy to można się domyślać co się stanie...

Szkoda że dominatory mają ten napinacz tak schowany, ciężko zdjagnozować usterkę napinacza w polu za pomocą tylko śrubokręta.

Tzn, nie chcę przesądzać, że to napinacz na bank, bo wiadomo że stukać może podobnie coś innego. Niemniejjednak już ten stukot słyszłem i to pierwsze i najłatwiejsze co możesz sprawdzić

A jak sprężyna ok i napinacz działa, to może już czas na zmianę łańcucha. Kieruj się serwisówką, tam są wszystkie graniczne wymiary...
 
     
Hannibal
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-14, 14:53   

Slawi wymien ta sprezyne i lancuch odrazu...wydasz z 250zł z uszczelka pokrywy, ale przynajmniej bedzie spokoj i zobaczysz duza roznice. Pisz do Puntka zalatwi ci klamoty jak sie zdecydujesz.
 
     
slawi2006
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-14, 15:33   

Jeżeli chodzi o napinacz łańcucha rozrządu to wymienia się w nim tylko sprężynę tak ? Mieliście podobne zjawisko przy konieczności wymiany rozrządu ? Czy mogę doszukiwać się czegoś innego ? D 1/4 więki te zauważyłem nagle i do dziś nie ustały . Po odpaleniu motoru jest chwilkę spokój a pó 1/4 niej zaczyna hałasować , myślałem że luz na zaworach- ustawiłem i bez zmian. Dodam jeszcze że cos się dzieje z wolnymi obrotami np. jadać na 4 biegu i przy podejściu do skrętu np. prawo motor nagle zgaśnie i pó 1/4 niej muszę parę razy przekręcić aby go odpalić .- Może to być coś powiązane ?
 
     
Hannibal
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-14, 15:43   

tak samą sprężyne chyba, że bedziesz mial taki patent jak ja czyli spawy na napinaczu :P ale raczej nie sadze wiec sprezyna, łancuszek, uszczelka i z głowy. Jak to wymieniłem to tak jakby moto dostało drugiego kopa bo szlo jak poebane :) Rowniej też zaczął chodzić i nie gasnąc na wolnych.
 
     
slawi2006
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-14, 16:01   

Mówisz o uszczelce pod boczną kapę ?
 
     
Hannibal
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-14, 16:04   

pod pokrywe bo jest dosc droga, boczna to kilkanascie zlotych lub wlasnej roboty :)
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2012-05-14, 18:03   

slawi2006, a nie masz za mało luzu na lince ssania i jak skrecasz w prawo to ssanie się otwiera i gaśnie ;-)
 
 
     
slawi2006
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-14, 19:46   

niewiem nie sprawdzałem ale zobaczę to jutro .... A pytanie jeszcze - nie trzeba jak się wymienia łańcuch wymienić również zębatkę na dole przy wale ?
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-05-14, 19:56   

nie ,chyba,że Masz taką jak zdawczą po 20 kkm ;-)
 
 
     
slawi2006
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-15, 15:20   

Raviking, oby nie tak nie wyglądała :-) . A pytanie - lepiej wyciąnąć silnik z ramy i zrobić to tak jak ustawa przewiduje czy dłubac ten rozrząd w ramie , dodam jeszcze że mam wymienić uszczelniacze zaworowe bo kiedyś tam coś zaczął kopcić z lewego tłumika . Po wymianie oleju z syntetycznego motula na pół syntetyka Moto Orlenu motor narazie nie kopci ale lepiej to zrobić tak jak należy . Co myślicie?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13