Wysłany: 2015-09-15, 20:11 Cewka-gdzie podpiąć miernik oraz problem z iskrą(EDIT)
Cześć wszystkim. Nie znalazłem nigdzie takiego tematu a myślę, że odnośnie pomiarów cewki przyda się on wielu początkującym. Zatem, załączam zdjęcie na którym ponumerowałem wszystkie wyjścia i wejścia cewki z dominatora i proszę kogoś zorientowanego w temacie o podanie, gdzie przyłożyć miernik jeśli chcę zmierzyć uzwojenie pierwotne oraz wtórne.
Druga sprawa to problem z moim moto, ginie mi gdzieś iskra(czasem słychać takie syczenie jak przy gaszeniu silnika tzn dekompresator a czasem moto gaśnie) na niskich obrotach oraz pod obciążeniem tzn gdy dojeżdżam do skrzyżowania np na dwójce i lekko przyduszam moto. Kiedy daje mu w palnik problem nie istnieje i wszystko działa poprawnie. Po ostatniej wymianie amortyzatora tylnego czyli rozebraniu połowy motocykla, poskładałem wszystko i nie chciał odpalić, pierwsze co sprawdziłem to fajka i gdy ją wyjąłem odpadł przewód WN od cewki. Fajkę mam już zmęczoną, przewód też zatem zakupiłem nową fajkę NGK i nowy przewód, byłem pewien, że ta wymiana pomoże - pomogła prawda, motocykl odpala idealnie za każdym razem jednak istnieje problem który opisałem powyżej. Ktoś ma pomysł co to może być?
Czekam na pomoc, sezon się kończy... pozdrawiam wszystkich
cewkanx650.jpg cewka dominator nx650
Plik ściągnięto 124 raz(y) 1,35 MB
Ostatnio zmieniony przez JozekLodz 2015-09-17, 00:40, w całości zmieniany 1 raz
Zaczne od cewki, jak zmierzyć rezystancje uzwojenia?
Nie otrzymałem odpowiedzi, jednak zmierzyłem cewkę tak jak uważałem i wartości były w normie, zmierzyłem również impulsator i również ok, zatem zabrałem się za moduł. Po dłuższym wygrzebywaniu kleju z płytki, przyjrzałem się stykom i nie zauwazyłem wiekszych problemów, niektóre punkty lutownicze po prostu nie są idealne. Załączam zdjęcia - obok czarnych kropek na tych zdjęciach są punkty podejrzane wg. mnie. Zerknijcie prosze, pozdrawiam
3.jpg
Plik ściągnięto 71 raz(y) 455,67 KB
2.jpg
Plik ściągnięto 82 raz(y) 533,63 KB
1.jpg
Plik ściągnięto 53 raz(y) 600,31 KB
JozekLodz [Usunięty]
Wysłany: 2015-09-17, 17:38
moduł polutowałem w tych zaznaczonych miejscach, naprawa nie przyniosła efektu, nie wiem już czego może to być wina, może jednak cewka, napisze mi ktoś jak zmierzyć tą rezystancję?
adrodax [Usunięty]
Wysłany: 2015-09-17, 18:19
Miałem podobnie, wymieniłem moduł i nic nie pomogło, jeździłem tak jeszcze chwilę i po nastepnym serwisie (zmiana oleju regulacja zaworów i regulacja + myjka dla gaźnika) problem zginął :)
JozekLodz [Usunięty]
Wysłany: 2015-09-17, 19:18
to też może zerknę do gaźnika, spróbuje też na innej świecy
Też mam podobny problem. Motocykl ładnie odpala ale jak pracuje na wolnych obrotach to momentalnie gaśnie tak jak by mu iskry brakło. Dziś wyczyściłem gaźnik ale nie pomogło. Podejrzewam jeszcze dwie kostki tą z prawej strony pod zbiornikiem od stacyjki oraz druga z lewej strony dwa przewody które idą do silnika ( od czego one są ? ). Przy gaśnięciu słychać jakby dekompresator się załączał.
Poczytałem forum. Wymieniłem moduł ( 65 zł Chińczyk ) Nic nie pomogło moto po czyszczeniu gaźnika. Gaźnik miał bardzo bogatą mieszankę śruba wolnych obrotów wykręcona na 6 obrotów ( chodził w miarę dobrze ) Gdzie szukać ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum