Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
CDI NX vs XR
Autor Wiadomość
michal750
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-25, 03:19   CDI NX vs XR

Za 3 tygodnie jade na zlot i potrzebuje CDI. Dzwonilem do dealer-a Hondy { mieszkam w USA} i powiedzieli mi ze zycza mi powodzenia w znalezienu tego, gdyz Honda juz nie produkuje czesci do mojego modelu. Honda NX 650 1988 rok. Po czesci rozumiem, gdyz nie byla popularna w USA i byla produkowana tylko przez 2 lata. Wiec ciezko mi znalezc CDI. Znalazlem takie ogloszenie na Ebay.
http://www.ebay.com/itm/N...ts=Make%3AHonda|Model%3ANX650&hash=item418d39308a&vxp=mtr
Pisze tam, ze to konkretnie jest produkowane dla Hondy XR 650 z czujnikiem na stopke boczna. Czy bedzie to hulac z moim motorem?
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2015-08-25, 05:22   

ktos ostatnio zamawial taki, mysle ze na 99,9% będzie pasował
 
     
adrodax
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-25, 17:01   

Będzie jeździć, w razie czego chodzi też na trampkowym module bez problemów.
 
     
michal750
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-25, 17:11   

Wlasnie dostalem odpowiedz od sprzedawcy. Napisal ze uczciwie nie wie czy bedzie to pasowalo.
To czyli moge zaryzykowac na 99.9% ze bedzie pasowalo.
 
     
michal750
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-26, 03:10   

Kupilem, we wtorek bedzie.
 
     
michal750
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-29, 19:50   

Dzis doszedl do mnie modul. Dalej nie mam iskry. Wiec gdzie szukac usterki?
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2015-08-29, 21:38   

Zmierz oporność impulsatora
 
 
     
michal750
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-29, 22:33   

Zrobilem jak napisales. Zmierzylem, wskazowka sie nie wychyla. Mierzylem miedzy zotlo-niebieskim kablem a masa na ramie.
Dodatkowo sprawdzilem czy wogole prad dochodzi do cewki. Okazalo sie ze nie dochodzi. Czyli to wszystko moze byc spowodowane impusatorem? Moje problemy z Honda zaczely sie gdy bylo duzo wilgotnosci na dworze. Gdy postala na sloncu, nie mialem z nia zadnych problemow. Raz podczas jazdy gdy mialem cos ponad 120km, motocykl zgasl. Po przepchaniu 3 km odpalil. Oczywiscie bylo bardzo goraco na dworze. Az do teraz, gdzie wogole nie mam iskry.
Dziesiatego jade na zlot i piekli mnie aby szybko naprawic motocykl. Wiec jesli macie jakies pomysly co i jak mam sprawdzic, to prosze o porade.
 
     
michal750
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-30, 04:13   

Dzis porzyczylem lepszy miernik od sasiada a wiec. Po odlaczeniu CDI wartosc na kablu czarno-bialym 11.73V.
Masa, czyli zielony kabel 000.2 i miernik piszczal.
Impulsator, niebiesko-zolty kabel 0 kiloomow.
CDI ignition coil primary coil czarno-zolty kabel 1.3-0.8 Oma.
Cewka, po zdjeciu czapeczki 13.43Kiloomow. Z czapeczka 0 omow.
Nie mam ksiazki serwisowej do Hondy NX 650 wiec nie wim jakie wartosci powinny byc.
Ryby ganialem po rzekach moim motocyklem a teraz nie wiem co jest. Jak by zlapal reumatyzm i nie chce odpalic w chlodne dni.
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-08-30, 13:49   

michal750, http://hondadominator.pl/...=download&id=24

manual z działu download naszego forum;]

Tam są wszystkie oporności i pokazane co jak gdzie mierzyć, jakie oporności ma impulsator , cewka itp itd


A co to czapeczka?? fajka?? Po podłączeniu fajki nie może rezystancja maleć, powinna wzrosnąć o około 5 ohm


Powodzenia...
 
     
michal750
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-30, 18:45   

To nie jest fajka jak w WSK. To jest dluga prosta czapeczka nakrecona na przewod wysokiego napiecia.
Dzieki za link, naprawde sie przyda. Ja bazowalem na manualu do Hondy NX 250. Jednak wszystko jest inne w 250-tce. Nawet opis w jaki sposob sprawdzic opor na impulsatorze. Ide na dwor i bede grzebal przy moim motorku. Mam go juz 4 lata i nigdy mnie nie zawiodl az do teraz.
 
     
michal750
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-30, 20:51   

Wczoraj sprawdzilem opor na impulsatorze i byl dobry. Kolejny raz sprawdzilem dzisiaj i wyszlo mi 0 OMH. Jakas podpowiedz dlaczego? Znowu opor na cewce wynosi 0.2 OMH gdzie przy temperaturze powietrza 20st powiniem wahac sie miedzy 0.4-0.6OMH. Ja mam teraz na dworze 30st. Co sadzicie? Czy powinienem wymienic cewke?
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-08-31, 10:47   

michal750, masz nx250, sprawdź w manualu czy cewki mają mniej więcej podobne oporności. Jeżeli tak to podmień.

Musisz brać poprawkę że oporności rzędu pojedynczych ohmów ciężko zmierzyć pospolitymi miernikami, to jest ich zakres graniczny i mają tam duże błędy pomiarowe. Może to dyskwalifikować sam wynik pomiaru.... tak w ramach elektronik radzi;)

Jeszcze co do części w usa. W sprzedarzy jest u Was ciągle xr650L która ma dominatorowy silnik, elementy są wymienne. Spytaj u dilera...

Polecam też wątek http://advrider.com/index...t-there.252960/ jest tam dużo informacji o dominatorach w usa, dostępności części i wymienności z xr650L
 
     
michal750
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-01, 01:58   

Sprawdzilem i okazuje sie ze cewki maja inna rezystancje. W/g serwisowki, bo mam ja do NX 250. Orginalna ksiazke.
Dzis wyjalem moj impulsator i rzeczywiscie jest do wyrzucenia. Drugi, uzywany jest juz w drodze i dotrze we czwartek do mnie. Sprzedajacy napisal ze zostal wyciagniety z pracujacego motocykla i ze rezystancja jest w granicach co podaje ksiazka.
Dzieki za link, na pewno poczytam. Duzo mi pomagasz kolego, dziekuje Ci za to!
Ps, ciekawi mnie dlaczego miedzy NX 250 i NX 650 sa takie duze rozniece w sposobie sprawdzania elementow elektrycznych.
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-09-01, 21:41   

michal750, też mamy nx250 i nx650 (tzn moja lepsza połówka ma oba) stąd sentyment;] Też czaje się na nowy moduł z ebay bo nasz już lutowałem parę lat temu, ale znowu nie podoba mi się jego praca... Może warto będzie też profilaktycznie wymienić, tym bardziej że cena jest akceptowalna względem tej u dilera hondy;]

Ps, 3mam kciuki za powodzenie. Koniecznie daj znać co było nie tak...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12