Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
przytarte dźwigienki
Autor Wiadomość
deny
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-28, 09:22   przytarte dźwigienki

Sprawa wyglada tak..
na początku sezonu zabrałem się za wymianę tłoka i szlif cylindra... Xr-ka cięzko odpalała i piła ogromne ilości oleju, dźwigienki zaworowe były lekko przytarte więc przyszlifowałem je papierem ściernym zachowując ksztalt styku z krzywkami. Po złozeniu silnika z nowym tłokiem honda ożyła, czuć było wyraźną poprawe w mocy i odpalała od kopa. Po kilku przejaźdzkach znowu problemy z odpalaniem.. coraz gorzej i gorzej aż w końcu załapywała raz na 20 kopnięć...

Tak wygladają dzwigienki po kilku jazdach..


Ewidentnie ma problem ze smarowaniem gory...

Zainwestowałem w nowe dzwigienki wydechowe..





Teraz pytanko do forumowiczów.. co sprawdzić gdzie szukać przyczyny braku smarowania.. tulejka z oringiem w prawym deklu silnika jest, tulejka z oringiem za pompą oleju również, rurka dochodząca do pompy oleju drożna, pompa oleju nie przekracza wymiarów podanych w serwisówce, rurka idąca od filtra oleju do głowicy sprawdzona nie jest zatkana, po wymontowaniu filtra oleju i naciśnięciu kopki wypływa olej przez otwór w deklu silnika.. z tego co pamiętam po remoncie sprawdzałem czy olej podawany jest do głowicy przez dekielek od regulacji zaworów było widać mgiełke oleju i duże cisnienie powietrza ktore praktycznie uniemożliwialo przykrecenie dekielka ;) pokrywka od filtra oleju założona dobrze - kreski w jednym położeniu.



Jedynie zauwazyłem wysłużony uszczelniacz w pokrywie



ale czy on mógłby mieć wpływ na brak smarowania góry?


Przed założeniem nowych dźwigienek chcę sprawdzić wszystkie możliwości braku smarowania.. czekam na Wasze sugestie.
W tej chwili walczę z sitkiem w dolnej części ramy ale za nic nie mogę go odkręcić bo obrobiona jest ta śruba, jak odkręciłem przewód przy tym sitku to olej spływał ale dla pewności spróbuję je wykręcić, sitko w silniku było czyste.


W ktorym miejscu w pompie oleju powinna znajdować się ta podkładka i jak powinny być ustawione te kropki na elementach i w którą stronę ??
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2015-07-28, 16:16   

A na wałku rozrządu w łożysku masz uszczelnienie ?
 
 
     
deny
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-28, 16:46   

tak, od strony rozrządu łożysko jednostronnie zamknięte.
 
     
motormaniak
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-29, 08:09   Re: przytarte dźwigienki

deny napisał/a:


ale czy on mógłby mieć wpływ na brak smarowania góry?


Pewnie! Jak by był bardzo zużyty to całe ciśnienie by uciekało. Olejowi bliżej wyciec przez ten uszczelniacz niż tłoczyć sie do głowicy.
Co do dżwigienek - one są utwardzane powierzchniowo , jak zedrze się wierzchnia warstwa to już lecą..
Czy wałek w twojej Xr ma oryginalnie autodeko?
 
     
deny
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-29, 08:36   

tak wałek z autodekompresatorem, będę musiał zamówić i wymienić ten uszczelniacz w takim razie i dobrać się do sitka w ramie - może uda się wykrecic bo szkoda zakładać nowe dźwigienki skoro smarowanie niedomaga


Udało mi sie odkrecić sitko



zamówie uszczelniacz znajdujący sie w pokrywie, potrzebuje jeszcze pomocy przy złożeniu pompy oleju.. ktoś z forumowiczów podpowie jak mają być ustawione te kropki na elementach pompy?


Nie mogę nigdzie na schematach odszukać numeru tego uszczelniacza w prawej pokrywie..
 
     
tomek_czarny
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-16, 20:45   

deny,
Witam,
Pamietasz moze ile zaplaciles za dzwigienki i gdzie??jak z dostepnoscia,dlugo czekales??
Pozdrawiam,
Tomek
 
     
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 340
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-08-17, 08:46   

Ja niedawno zamawiałem różne części przez telefon w Poznaniu http://www.motocykle.karl...ma/kontakt.html
Dźwigienki kosztowały około 230-250zł /szt
Towar przeważnie miałem w łapach 2-3 dni od zamówienia.
 
 
     
tomek_czarny
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-17, 15:18   

ło matko skąd ta cena!!!
To juz na motorista wychodzi taniej
 
     
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 340
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-08-17, 17:27   

Jakoś tak zapamiętałem, kupowałem tam kilka razy różne rzeczy i może coś mi się pokręciło. Ceny w każdym bądź razie były takie same jak na motorista...
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2015-08-17, 17:45   

deny, to co koledzy wcześniej wspomnieli. Łożysko powinno być zakryte od strony zasilania olejem (z prawej strony łożyska patrząc z pozycji kierowcy). Sprawdź jego stan, czy dobrze przylega do obydwu bieżni łożyska.
Uszczelniacz w prawej pokrywie jak najbardziej. Wymieniałem go już i różnica w twardości pomiędzy nowym a starym była spora.

Sprawdź wszystkie kanały olejowe - w wałku, w pokrywie, rurce doprowadzającej olej do pokrywy zaworów, połączenia doprowadzające olej do pompy (czy nieszczelności nie zapowietrzają pompy) itd.

Kropki na rotorach pompy (dołeczki) pokazują jak złożyć pompę aby nadal kręciły (odtaczały się po sobie) się w tym samym kierunku.

Wyczyść dokładnie powierzchnię styku pomiędzy pompą i karterem. Wymień oringi i uszczelniacz w prawej pokrywie. Sprawdź czy check valve dobrze pracuje - nie zacina się.

Jak wszystko zmontujesz to poluzuj śrubę hydrauliczną przy pokrywie zaworów i podczas krótkiej pracy silnika powinien intensywnie wypływać stamtąd olej. Jeżeli nie jest na forum temat opisujący odpowietrzanie układu olejowego - jeżeli ten tego wymaga.
 
 
     
czerwien
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-02, 20:36   

Witam Wszystkich :)
Mnie również dotknął problem przytartych dzwigienek i wałka rozrządu, lecz sytuacja jest bardziej skomplikowana, gdyż przytarło się również podpora wałka w głowicy i moje pytanie brzmi czy jest możliwość,aby napawać utraconą ilość materiału i wyfrezować gniazdo czy jest inny sposób naprawy? Cała sytuacja miała miejsce około 500km po wymianie napinacza i łancuszka rozrządu, więc sądzę,że stało się w wyniku uszczelniaczy które są w pokrywie sprzegła które w wyniku wieku straciły swoje właściwości a ja ich niestety nie wymieniłem. Najbardziej wytarta jest dzwigienka z 1 krzywki od strony magneta, więc ta teza ma sens bo olej nie miał odpowiedniego ciśnienia aby tam dotrzeć. Pozdrawiam
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-09-02, 21:07   

czerwien, Podczas zakładania pokrywy sprzęgła można uszkodzić końcówką wału simering (nawet nowy) uszczelniający dopływ oleju na korbę, lub zgubić bardzo małą złączko-rurkę łączącą pompę z pokrywą:( Czasami pokrywa haczy lekko o ramę i wtedy jest to szczególnie trudne bo całość trzeba podstukiwać młotkiem montażowym...

A nie spartoliłeś sprawy z łożyskiem na wałku, tym jedynym co ma uszczelniacz??? To częsty fuckup...

Dobrym zwyczajem po złożeniu silnika jest odpalenie i popuszczenie lekko rurki doprowadzającej olej do głowicy w celu sprawdzenia czy olej "idzie". Bo jeżeli będzie uszkodzony uszczelniacz na wale lub połączenie pokrywy z pompą to olej w popuszczonej rurce nie pojawi się albo będzie ledwo co.
 
     
czerwien
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-02, 21:37   

Silnik miałem na wierzchu jak robiłem wymianę łancucha, za dużo było by męczenia żeby założyć pokrywę zaworów( mam Xr 600). Łożysko było założone w prawidłowy sposób, lecz właśnie sądzę że to wina uszczelniaczy, bo widać że swoje dobre lata miały za sobą. Kolejnym razem na pewno tak sprawdzę, lecz teraz już za późno. Mam zamiar kupić wałek Hotcams'a i nowe dzwigienki żeby ta naprawa miała sens, lecz martwi mnie właśnie głowica...
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-09-02, 21:46   

czerwien, idzie zregenerować głowicę z wytartą podporą wałka, ale nie wiem czy w polszy ktoś to ogarnie, zobacz tu (akurat na przykładzie xr650L, ale to ten sam silnik praktycznie):

http://s479.photobucket.c...C_0506.jpg.html

Jeżeli chodzi o hotcams to mogę polecić, mam stage3 w xr400, ale prawdziwego kopa daje dopiero gaźnik z pompką;] sama zmiana wałka daje ledwo zauważalną różnicę;]
 
     
czerwien
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-02, 21:51   

Wytarcie nie jest straszne bo to kwestia 0.5 do 1mm. Musze podzwonić po fachowcach od głowic i się popytać. Gaźnik z pompką już jest, akcesoryjny wydech też, więc do kompletu tylko wałka brakuje :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12