Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: managa
2015-07-19, 11:22
Pytania początkującego
Autor Wiadomość
kamil111-16
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-19, 04:10   Pytania początkującego

Witam jako w swoim sprzęcie jako świeżo po zakupie mam zamiar wymienić olej i filtry. Wiem że temat był wałkowany milion razy i czytałem już większość postów na ten temat ale mam takie pytanko. Gościu co od niego nabyłem sprzęt powiedział mi że podczas nalewania nowego oleju (przez ramę) nalać najpierw jakieś 0,5 l do silnika przez śrubę w silniku (zdj.) Uzasadnił to tym że w silniki jest smok i kiedy naleje przez ramę to silnik przez krótką chwilę będzie pracował na sucho... Drugie pytanko to kwestia tych sitek. Wiem że są ponoć dwa jedno w silniku (to raczej sobie daruję) a drugie w ramie. Czy do tego w ramie jest jakiś w miarę prosty dostęp aby go sprawdzić i ewentualnie wyczyścić (najlepiej gdyby była fotka). Czy przy wymianie oleju czyszczenie tych sitek jest niezbędne? No i tak na marginesie (już nie będę nowego tematu zakładał) czy te motory tak szybko się nagrzewają. Mam bagnet z tym "termometrem" i temperatura była ok 90 stopni.Więc chyba w normie. Gościu mówił że standardowo (według niego) ma być w przedziale 80-100 stopni. Tak ma być ? Oczywiście wiem że chłodzenie powietrzem itd. w sumie u mnie jest jeszcze chłodniczka oleju dołożona ale szybkość i intensywność nagrzewania tego silnika trochę mnie zaskoczyła. W sumie to tyle za wszystkie informacje i odpowiedzi na moje pytania z góry dziękuję.

540x405_honda-nx-dominator-27346507.jpg
Plik ściągnięto 124 raz(y) 66,18 KB

Ostatnio zmieniony przez managa 2015-07-19, 11:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2015-07-19, 06:45   

zaznaczony na zdjeciu jest jest korek rewizyjny od flywheel, sluzy do ustawiania tloka w pozycji GMP (np przy ustawianiu luzow zaworow).
Procedura wymiany oleju jest prosta i najlepiej trymac sie tego, co producent sugeruje: 1) rozgrzewasz silnik jezdzac kilkanascie minut; 2) stawiasz moto na bocznej stopce, spuszczasz olej (sruba rama oraz sruba silnik, odkrecasz przed tym korek wlewu w ramie), wyjmujesz filtr oleju (3 srubki z prawej strony silnika); 3) gdy olej calkowicie zleci, zakrecasz sruby spustowe odpowiednim Nm podanym w serwisowce/instrukcji 25 Nm dla silnika, 35 Nm dla ramy (przed wkreceniem sruby od ramy mozesz dostac sie do sitka w poblizu i obejrzec/przeczyscic, nastepnie skrecasz); 4) zakladasz wlasciwa strona nowy filtr oleju i przykrecasz pokrywke srubkami kluczem dynamometrycznym 12 Nm; 5) wlewasz 1 litr oleju do ramy; 6) wlaczasz silnik na doslownie 0,5-1 min na biegu jalowym, gasisz silnik; 7) wlewasz reszte oleju (okolo 1-1,2 litra), wlaczasz silnik i po pewnym czasie kontrolujesz stan - uzupelniasz. Wchodzi łącznie ciut ponad 2 litry przy wymianie z filtrem.

Sitko w ramie kontrolujesz co kilka wymian, sitko w poblizu pompy kontrolujesz przy okazji zdjecia prawej pokrywy (uszczelka wowczas do wymiany) czyli np przy serwisie sprzegla lub wymianie lancucha rozrzadu w wersji zakutej. Sitka glownie sluza do wylapywania opilkow, gdyby cokolwiek je wygenerowalo.

Na zdjeciu brakuje plastikowej oslonki od dopalacza spalin oraz wazniejsze: plastikowego korka od oski wahacza.

Cieplo z silnika: tak te silniki sa gorace (dlatego nie wskazane jest np ich topienie w wodzie, przy eksploatacji w wysokiej temp warto dobrac wlasciwy olej np 15w50 lub 20w50, defaultowo stosuje sie 10w40). Nie probuj dotykac kolektorow nawet kilkanascie sekund po odpaleniu, poparzysz sie. Choc wydech w dominie poprowadzony jest ergonomicznie, sugerowalbym dla ochrony dluzsze spodnie, w razie gleby w terenie na prawo minimalizujesz szanse na kontuzje z powodu nagrzanego ukladu wydechowego. Silnik jest chlodzony powietrzem oraz olejem realizujacym obieg w ramie. Masz chlodnice oleju, pokaz zdjecie, czesto instalowana byla zamiast pudelka na narzedzia.

Powodzenia w wymianie, zaloz rekawice robocze przy spuszczaniu oleju z ramy, latwo oblac reke goracym olejem, opone przednia tez warto oslonic jakas szmata
Ostatnio zmieniony przez marizaga 2015-07-19, 07:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
kamil111-16
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-19, 06:59   

Dzięki za bardzo szczegółowy opis wymiany oleju :-D Bardziej "łopatologicznie" już się nie dało i dobrze. Sprawa z wymianą jest w zasadzie błaha jednak częściowy jego obieg w ramie nieco komplikuje sprawę. No ja zamówiłem już standardowo 10w40 zestaw ze świecą filtrem oleju i powietrza. Jeśli chodzi o zdj. jest poglądowe dodane na szybko. Zdj. moto dodam nieco później.
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2015-07-19, 07:18   

ta procedura jest dokladnie opisana w instrukcji, po angielsku lub po niemiecku, warto sie tego trzymac. Olej to polsyntetyk, ze wzgledu na temperatury pracy mineral sie nie nadaje. Poradzisz sobie bez problemu, jedyne co warto miec, to klucz dynamometryczny by przypadkiem nie ukrecic trzech srubek mocujacych pokrywke filtra.
 
 
     
kamil111-16
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-19, 10:25   

Jeśli chodzi o wymianę to wiem już co i jak. Niestety nie posiadam klucza dynamometrycznego a wiem że tam jest raczej delikatny gwint (z tego co czytałem). No cóż będe maksymalnie uważał i dokręcał z duszą na ramieniu :-? Tak jak mówiłem dodaję zdj. pieca. Ogólnie fajnie to lata tylko trochę ten tłumik GPR głośny... :mrgreen: Na jednym ze zdj. jest małe "pokrętełko" (zaznaczone) znajduję się od strony sprzęgła na wysokości gaźnika, czemu ono służy? To jedna sprawa druga to jakie tu idą opony tzn dętkowe czy bez bo tylna będzie do wymiany bo ma z boku niewielkie nacięcie. Sprawa ostatnia to klamka hamulca przedniego jest u mnie ułamana i czy ta ze zdj. będzie pasować na wymianę (element zaznaczony) ma dłuższy niż w tej obecnej, chyba że go trochę skrócę...

5465257289.jpg
Plik ściągnięto 87 raz(y) 28,82 KB

IMG_0512.JPG
Plik ściągnięto 98 raz(y) 1,35 MB

IMG_0513.JPG
Plik ściągnięto 116 raz(y) 935,92 KB

IMG_0508.JPG
Plik ściągnięto 109 raz(y) 1,1 MB

IMG_0506.JPG
Plik ściągnięto 127 raz(y) 1,11 MB

IMG_0505.JPG
Plik ściągnięto 109 raz(y) 1,06 MB

IMG_0504.JPG
Plik ściągnięto 103 raz(y) 1,05 MB

IMG_0503.JPG
Plik ściągnięto 108 raz(y) 1,06 MB

 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2015-07-19, 10:51   

to pokretlo reguluje wolne obroty
opony obojętnie czy dętkowe czy bez bo i tak dętki musisz wlozyc do srodka
ta ulamana to mi wyglada na calkiem inną niz ze zdjecia wyzej, mozesz sie przejsc do sklepu i dopasowac cos, te obie wydladają na skuterowe wiec latwo mozesz dostac
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2015-07-19, 10:54   

Widzę, że kupiłeś Dominatora, przy którym komuś chciało się grzebać, czyli wywalić puszkę nie-mocy, nowy komin, fajne gmole, no i.. chłodniczka oleju!
Pokrętło jest chyba od wolnych obrotów, możesz sobie pokręcić w czasie pracy silnika, to usłyszysz zmianę ;-)
Opony dętkowe. Oryginalnie 120/90-17, ale możesz też śmiało wsadzić 130/80-17.
A klamka jak dedykowana do Dominatora, to śmiało bierz ;-) Chyba, że masz założony jakiś inny hamulec. Pięknie ułamana, przy samej dup.. :mrgreen:

Pokaż go w całości! ;-)
 
 
     
kamil111-16
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-19, 11:13   

Dzięki managa. Klamkę już znalazłem jest identyczna do tej ułamanej ale z roczników 97-2000. Czyli jak rozumiem opony muszą być dętkowe ?
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2015-07-19, 12:16   

nie musza byc specjalnie detkowe
 
     
kamil111-16
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-19, 13:36   

Tak więc mam jeszcze pytanko (dopiero obeznaje się ze sprzętem) co to za plastikowa "puszka" ? Czytałem że niby jakiś separator ? Wymaga to jakiejś obsługi?

IMG_0506.JPG
Plik ściągnięto 93 raz(y) 1,01 MB

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 17